Ga naar inhoud


Inverto Multiconnect compleet drama!


Gast Profisound

Aanbevolen berichten

@Profisound

 

Waarom gebruik je die beugel niet voor die multiconnects?

Nu heb je teweinig stel mogelijkheden.

 

Oww btw wat moet je voor die "K*T"dingen hebben smile

 

Hier een plaatje van mij als het weer wat beter wordt zal ik de achterkand ook ff op de pics zetten.

 

 

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: D_liver
@Profisound

Waarom gebruik je die beugel niet voor die multiconnects?
Nu heb je teweinig stel mogelijkheden.

Oww btw wat moet je voor die "K*T"dingen hebben smile

Hier een plaatje van mij als het weer wat beter wordt zal ik de achterkand ook ff op de pics zetten.



Mag ik misschien vragen hoe je de 7 en 9 graden heb vast gemaakt, ik heb namelijk ook zo'n lnb en wil die tussen de 19,9 en de 28,2 plaatsen, maar mijn lnb houders laten dat niet toe (kunnen niet zo dicht op elkaar)

DM800HD

DM500

PLi Jade3

Multi Focus Dish E85

42E - 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 7E

SAB GD-10A

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
ciao


Heb denk ik een bril nodig wink

Maar ik heb maar 1 zo'n type lnb, en zie dat dit er 3 zijn op 1 lnb houder (zwart) die op de rails zit.
Ik wil namelijk die ene lnb gaan gebruiken voor de astra 3, die moet dus tussen de 1 en 2 komen, die lnb past er makkelijk tussen maar de standaard lnb houder van de schotel niet :S
Multi Focus Dish E 85 is de schotel, loop me rot te zoeken naar een oplossing

DM800HD

DM500

PLi Jade3

Multi Focus Dish E85

42E - 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 7E

SAB GD-10A

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar was ik al bang voor, denk dat het dan ophoud want die ene lnb had ik over, dacht dat een andere stuk was, bleek de kabel te zijn, dus dacht kom zet ik de overgebleven lnb in op de 23,5 want daar blijken ook meer nl zenders op uitgezonden te worden.

DM800HD

DM500

PLi Jade3

Multi Focus Dish E85

42E - 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 7E

SAB GD-10A

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan ook, maar lees net ook mindere berichten over de lnb's bij slecht weer, heb jij daar ook last van ?

 

Zal zo eens voor zo'n houder opzoek gaan, inlc lnb en een nieuwe switch

DM800HD

DM500

PLi Jade3

Multi Focus Dish E85

42E - 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 7E

SAB GD-10A

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik al zei ze geven iets eerder op dan de "gewone" maar een normale regenbui kunnen ze hier best hebben.

 

Daaroom heb ik ze alleen op "excotisch" :-)

 

Zal de 16E ook een proberen om ertussen te proppen.

Alleen ga ik niet de middelste lnb als enigste bevestigingpunt gebruiken op de multiconnect rail maar de beide buitenste.

 

Op die manier pakkken ze auto de juiste skew van de wave

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wave T55 - 28,2E-23,5E-19,2E-13E-9E-7E-5E-1W-5W ( nu 16E nog ;-) )

wat valt er eigenlijk te zien op de 9E-7E-5E-1W-5W-16E

 

De 3 Astra's en Hotbird weet ik wel, maar de rest niet frown

 

Zondag met een vriend afgesproken, die komt me helpen, nu maar hopen dat alles past, kan dan namelijk niet even snel naar de winkel :S

 

DM800HD

DM500

PLi Jade3

Multi Focus Dish E85

42E - 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 7E

SAB GD-10A

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had hetzelfde probleem als ProfiSound: nieuwe schotel (Visiosat Bigsat) met 6 nieuwe Inverto twin lnb's.

Van de zomer met noodweer uiteraard geen beeld, maar ook de afgelopen maand met regenachtig weer verminderde kwaliteit op alle satellieten maar vooral op 9E. Een druppeltje regen en de kwaliteit rent achteruit, ook nog tot lang na de regenbui. Tot ik op een moment na een regenbui de bewuste lnb (die op 9E) droog maakte en constateerde dat meteen het signaal weer terug was. Een paar keer geprobeerd (met het idee: zulke dure lnb's zullen toch niet zo verschrikkelijk veel last hebben van een druppel regen?) met steeds hetzelfde resultaat: regen op de lnb verlaagt de signaal kwaliteit met zo'n 20%, terwijl de signaal sterkte nauwelijks achteruit loopt. (ik gebruik een Nanoxx 9800, die geeft gemiddeld per sateltiet 90% sterkte en 90% kwaliteit)

 

Begin deze week de Inverto lnb's vervangen door Edisions, en vanmorgen met een flinke bui de tv even aangezet. En zowaar: ook op 9E blijf ik signaal houden; loopt iets terug in sterkte en kwaliteit, maar verder helemaal geen uitval.

Nadeel is natuurlijk dat dicht bij elkaar liggende satellieten niet meer te ontvangen zijn, maar bij mij gaat dat alleen om 9E-13E en 19.2E 23.5E waar de lnb's elkaar raken.

 

Ik geloof zeker dat het een slok op een borrel zal schelen als je de lnb's super nauwkeurig uitricht, maar daar heb ik nou eenmaal de apparatuur niet voor (zoals wellicht de meeste hobbyisten). Om uit te richten stem ik af op een zwakke transponder en probeer dan de signaal kwaliteit zo goed mogelijk te krijgen, ondanks dat dan af en toe de signaal sterkte lager dan optimaal is.

 

Het is natuurlijk nog even afwachten wat de edisions doen bij echt noodweer, maar op het moment denk ik dat ik een goede beslissing heb genomen om nieuwe lnb's te kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat om de Edision TL-6 twin LNB.

 

Nu de zon schijnt geven overigens de edisions nagenoeg hetzelfde signaal als de multiconnects, hier en daar een procentje betere kwaliteit, op andere transponders weer een procentje minder. Signaalsterkte is ook binnen 1 tot 2% gelijk aan de multiconnect. Wat dat betreft zou ik ze vergelijkbaar noemen.

 

Gewoon jammer van de performance bij regenval bij de multiconnects... Ik heb nog gedacht aan siliconen spray om te zorgen dat waterdruppels niet hechten maar uiteindelijk toch maar gekozen wat meer uit te geven en voor nieuwe lnb's te gaan.

 

Overigens heb ik in de ca. zeven jaar dat ik nu via satelliet kijk nooit eerder slechte ervaringen met lnb's gehad. En ik heb er toch al meerdere gebruikt (waaronder maximum, alps, canal-digitaal duo).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Profisound

Ik ben toch wel blij dat ik niet de enige bent die er problemen mee heeft, dat blijkt nu wel uit de vele reakties op diverse forums etc.

 

Wel erg slordig van Inverto dat ze deze lnb's niet eerst even grondig getest hebben, ik weet niet uit welk land ze komen maar waarschijnlijk regent het daar nooit?

 

Het lijkt mij ook wel een beetje vreemd dat als men een lnb koopt eerst de lnb bijgevijld moet worden of behandeld moet worden met een waterafstotende spray.

 

Maar goed, misschien moet er even een mailtje richting Inverto om dit probleem aan te kaarten, en kijken wat voor oplossing zij bieden voor dit euvel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...