Ga naar inhoud


Inverto Multiconnect compleet drama!


Gast Profisound

Aanbevolen berichten


  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Gast Profisound
Origineel bericht van: columbo
Je hebt op INVERTO 5jaar Fabriek's garantie,de handelaar vind het zeker te veel werk om ze terug te sturen,zie bijsluiter voor garantie in het doosje.


Dat is het probleem juist, als hij de winkelier verteld wat er mee is krijgt hij doodleuk te horen, 'ja maar met goed weer doen ze het toch gewoon,met regen valt iedere lnb wel wat terug in signaal'

Ik geloof dat hij er van de week heen gaat en ze daar op de toonbank deponeerd, dus wordt vervolgd!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik me af vraag , komt het probleem (terugval signaal bij druppels) ook voor bij een enkele Multiconnect lnb in een schotel ? of alleen als ze erg dicht bijeen staan .

M.n. de melding dat de signaalsterkte hetzelfde bleef maar de kwaliteit sterk terug liep [citaat BertM]

" regen op de lnb verlaagt de signaal kwaliteit met zo'n 20%, terwijl de signaal sterkte nauwelijks achteruit loopt. (ik gebruik een Nanoxx 9800, die geeft gemiddeld per sateltiet 90% sterkte en 90% kwaliteit)"

doet mij denken dat de lnb door de druppels signaal van een naast gelegen satelliet oppikt , waardoor de kwaliteit terug en de Ber oploopt .

('t is maar een gok)

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als iemand die er een heeft zich geroepen voelt , zaterdag is het weer ideaal om het te testen (zegt de weerman )

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook gekeken naar deze lnb's, maar wel gelukkig gewaarschuwd door de webshop om ze maar niet te kopen. Dan zijn alps veel beter. Daarmee heb ik nooit last van regen (stortbuiten ook niet). Het enige is die hele dichte donderwolken.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: unique
Hi trust,

dat zou inderdaad kunnen. wat signaalsterkte valt het interdaad wel mee. Het is de kwalitiet die er aan gaat (BER). Het verhaal is echter wel dat je dit soort LNB's nou net aanschaft om meerdere satelliet "naast" elkaar te kunnen ontvangen.....


Precies heb er net 2 bij besteld, gaat worden 16 oost - 13 oost - 9 oost 7 oost en 5oost op mijn wave t55

Nu heb ik 13oost-9oost en 7oost

Het kan behoorlijk regenen voordat 13 oost uitvalt, 9 en 7 oost vallen inderdaad eerder weg

Als het klaar is plaats ik wel ff een fotootje.


Oja het maakt ook wel degelijk verschil welke tuner je gebruikt!

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou moet ik toch eerlijk bekennen dat ook m'n nieuwe Edision TL-6 niet zaligmakend blijken. Vooral op 9E zie ik op de zwakkere broeders de signaalkwaliteit teruglopen (zo'n 5 - 10%, vanaf 85% met enorme zware regenval vandeweek, maar op de Nanoxx9800 hield ik wel beeld). Op astra 19.2, 23.5 en 28.2 geen centje pijn. Ik heb nog een Inverto op sirius 4.8, maar die viel erg snel uit.

 

Ik probeer wat plaatjes bij te voegen van een gesloopte Inverto en huidige LNB config.

 

Enne, inderdaad maakt de ontvanger nogal wat uit, m'n homecast 8100 geeft veel betere signaalkwaliteit (99 to 100% tegenover de Nanoxx 87 - 93%). Signaalsterkte is wel nagenoeg gelijk (rond 90%) Nou heb ik niet getest of de homecast langer signaal houdt, dus of die 100% van de homecast ook echt beter signaal betekent zou ik niet weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een paar van die LNB’s sinds dat ze op de markt zijn gekomen met inderdaad het hier aangehaalde probleem. Van alles geprobeerd. Ik heb nu de koppen ingespoten met blanke tectyl. En wat blijkt, tijdens de regen van vanmorgen hou ik normaal beeld op de 7e en de 9e. Is me nog niet gelukt. De LNB’s zijn weliswaar minder gevoelig maar toch. Het aantal regendruppels wat zich hecht op de kop van de LNB is ook veel minder en de druppels zijn kleiner.

Clarc-tech HD/Max225Combo/T55 met 28e-23.5e-19.2e-16e-13e-9e-7e-4.8e-1w-5w-8w-12.5w, Triax 64 voor 30w en ?? 60 voor 36e-33e

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...
Gast knalgoed

Ik heb deze LNB ook werkelijk een drama satboer neemt ze niet terug heeft iemand nog een oplossing werkt die siliconespray echt of iemand nog een andere idee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fluorcarbon. Kijk daar maar eens naar. Is waterafstotend. Wordt voor zowel kleding als in de visserij gebruikt.

 

Waterdruppels worden zo klein als "mist".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen deze LNC´s op de markt kwamen heb ik al gelijk mijn bedenken naar voren gebracht.

Die dingen hebben namelijk niet eens een feedhoorn. Hier gaat het erom om ze zo dicht mogelijk naast elkaar te zetten ten koste van de effektiviteit. Zonder feed zijn die dingen totaal ongevoelig en enkele regendruppels doen ze al in de knieen gaan.

Mijn bedenken werd toen in de wind geslagen met onzin enz.

Hier dus het resultaat van deze ondingen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat je nog zou kunnen proberen een af dakje maken boven op de lnb maken

en dat doe je met een stukje pvc buis of een lege kit patroon die dikker is dan de hals van lnb

en je kunt het vast zetten met kit of ty-raps

ik heb hier nog even voor beeld met oude alps lnb ,een Inverto hat ik even niet bij de hand

zo kan het er dan uit zien ,weet niet dat het lukt je kunt het altijd proberen

 

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...