Ga naar inhoud


Inverto Multiconnect compleet drama!


Gast Profisound

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: omulder
Wave T55 - 28,2E-23,5E-19,2E-13E-9E-7E-5E-1W-5W ( nu 16E nog ;-) )
wat valt er eigenlijk te zien op de 9E-7E-5E-1W-5W-16E

De 3 Astra's en Hotbird weet ik wel, maar de rest niet frown

Zondag met een vriend afgesproken, die komt me helpen, nu maar hopen dat alles past, kan dan namelijk niet even snel naar de winkel :S


genoeg cool

2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E)

Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gaat mij voornamelijk om film kanalen, qua satellieten.

 

 

 

Dan nog wat, pas een Inverto gekocht, maar nu ik al die berichten lees vrees is voor het ergste.....

Maar goed, heb al zitten kijken hoe ik hem kan plaatsen, maar dat gaat denk ik niet lukken, lnb pas wel tussen de astra 1 en 2 maar de houder niet, al gekeken voor de multi houder van Inverto maar dan moet ik nog een Inverto lnb aanschaffen want mijn Maximum lnb past natuurlijk weer niet op die houder en dan blijf ik lnb's kopen die volgens meerdere miskopen zijn.

DM800HD

DM500

PLi Jade3

Multi Focus Dish E85

42E - 28,2E - 23,5E - 19,2E - 13E - 7E

SAB GD-10A

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Zo positief als ik in het begin was over deze LNB zo negatief ben ik nu!

 

Ik heb er 4 op mijn Bigsat staan en ervaar hetzelfde probleem wanneer de LNB nat is. Ik weet overigens 100% zeker dat de schotel goed uitgericht staat dit met prof meetapparatuur gedaan is.

 

wat ik echter aan het verhaal wil toevoegen dat het probleem per transponder verschilt. Zo had ik gisterenavond met een klein beetje regel al direct problemen op de transponder van RTL (RTL4,5,7,8 enz). Waarschijnlijk heeft dit te maken met de omvang van de druppels die een soort filterwerking krijgen.

 

Ik ga er mee terug naar mijn handelaar en probeer ze om te ruilen voor Alps......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Profisound
Origineel bericht van: unique
Ik ga er mee terug naar mijn handelaar en probeer ze om te ruilen voor Alps......


Je zou ook de nieuwe Sharps R9 eens kunnen proberen, geven bij mij een stuk betere ontvangs als de Alps!
Het signaal knalt hier op alle vier de lnb's vet boven de 95% de huiskamer binnen, en dat voor 10 euro per stuk!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu de combinatie van Inverto voor de buitenste en Alps voor de binnenste lnb's. Dat werkt heel goed.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

vandaag mooi weer en ben ik het nodige eens wezen testen met diverse LNB's op mijn Bigsat.

 

Door op verschillende manieren de LNB nat te maken probeer ik uit te testen wat de performance is van de LNB wanneer is nat/vochtig is.

 

Gieter

Bij het gieten van water met behulp van een gieter bleven er slechts enkele maar wel grote druppels achter op de hoorn van de LNB. de BER werd slechter totdat de druppels van de LNB waren.

 

Plantenspuit

Met het testen met een plantenspuit werd het nog vele malen erger. Omdat hier kleine druppels uit kwamen die op de LNB bleven liggen viel het signaal uit "lock" en de BER werd nog slechter als bij de gieter test. Vooral transponders rond de 12344 mhz hadden hier problemen mee.

 

 

Bovenstaande heb ik ook met een Alps en een Inverto black premium getest en BER bleef bij zowel de gieter als de plantenspuit in orde.

 

Conclusie

De Inverto multiconnect lijkt in eerste instantie een mooie LNB. Maar in een regenachtig land zoals Nederland is hij wat mij betreft waardeloos. Ik ga dan ook direct proberen deze LNB's (ik heb er 4. 2 x twin en 2 x quad) te ruilen voor 2 Alps en 2 Inverto black LNB's. Ik hoop dat de handelaar hier niet moeilijk over doet....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zozo dat klinkt weer niet best. Roland meldde voorin deze draad ook al dat kleine druppeltjes (dauw) al fataal waren.

 

Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig hou zo'n multiconnect er van binnen uitziet. Heeft er iemand een foto, of wil iemand er eentje openmaken "in naam de wetenschap" of gewoon uit woede? :D

 

Een Alps heb ik lang gelden wel eens opengemaakt, ik meen dat er een soort borsteltje achter de punt zat.

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hvdh

Een Alps heb ik lang gelden wel eens opengemaakt, ik meen dat er een soort borsteltje achter de punt zat.


Dat zal een kleine dipoolantenne zijn. Zonder het ding van binnen gezien te hebben, verwacht ik dat er een miniatuur uitvoering in zit van de bekende televisie hark die vroeger overal op het dak stond.

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De LNBs die ik tot nu toe heb opengemaakt bevatten allen een serie van taps toelopende ringen,

(collectoren/reflectoren) met helemaal achterin een ontvangstelementje (mini-dipool).

Ik heb nog nooit een "harkje" of zo voor in een LNB zien zitten:

 

0_LNB_inside_L.jpg

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dat klopt, zoals op je foto zijn bijna alle LNB's, maar Alps en inverto multiconnect zijn heel anders (geen concentrische metalen ringen).

 

Ik herinnerde me zonet bijgaande foto van multiconnects, afkomstig van dxtv.de. Helaas zijn ze nog niet ver genoeg gestoopt!

 

In de rommeldoos vond ik nog een oude Alps, ik heb de punt a.h.w opengepeld. Op het uiteinde zit een kegelvormig breed uitlopend stuk kunststof, het voelt aan als polyetheen. Grootste diameter slechts 28 mm. Helaas kan ik er nu geen foto van maken.

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch op bovengenoemde site nog een foto gevonden van een Alps!

 

P.S.: Wat doe ik toch anders waardoor de ene keer een foto gewoon te zien is, en de andere keer er alleen een link verschijnt? confused

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Profisound

Vandaag heel de dag regen gehad hier, maar met mijn Sharpies constant een signaal van boven de 93 a 94%.

 

Kennisje van mij heeft 6 van die multiconnects op zijn Big Bisat, helaas voor hem neemt een (zeer bekende) (web)winkelier ze niet terug!

 

Zicht of nadenk termijn van 7 dagen is verstreken! Schandalig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...