elektroboy Geplaatst: 13 oktober 2009 Geplaatst: 13 oktober 2009 een kopbreker ik wil met behulp van twee wisselschakelaars en 2 lampen het volgende doen ofwel , uit ,ofwel brand er een lamp , ofwel branden de twee lampen in serie of in parrallel iemand die een oplossing weet ! is examnevraag geen
Moderator Matchless Geplaatst: 13 oktober 2009 Moderator Geplaatst: 13 oktober 2009 Normale hotelschakeling en dan de 2e lamp over een wisselschakelaar zetten . Denk ik zo.. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
elektroboy Geplaatst: 13 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 13 oktober 2009 inderdaad maar dan branden ze enkel in serie ze moeten dus zowel in serie al in parrallel branden , alsook uit alsook een alleen rare boel geen
Eddy VL Geplaatst: 13 oktober 2009 Geplaatst: 13 oktober 2009 Euh, Ben ik nu geslaagd? In wat? mvg Eddy Vl
Moderator Matchless Geplaatst: 13 oktober 2009 Moderator Geplaatst: 13 oktober 2009 LOL.. als er maar lampen in zitten Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
elektroboy Geplaatst: 13 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 13 oktober 2009 eddy geslaagd bwa ja behanger is da iets voor u ? grapje eee merci als je voor ogen ziet is simpel eee geen
elektroboy Geplaatst: 14 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 14 oktober 2009 Reactie op het schema het klopt maar het is de bedoeling dat je alle klemmen van de schakelaar gebruikt ,ging je anders een enkelpolige geven & uit is echt uit en niet door op dezelfde fase te zetten. -1° je gebruikt 1 klem van de wisselschakelar niet - schakelaars zoals getekend = uit staan op zelfde fase - eerste schakelaar naar boven = 2 in serie - tweede sch. naar boven = 1 lamp andere kort gesloten door de draad die parallel staat (Kan ook anders) -laatste stand 2 parallel geen
Eddy VL Geplaatst: 14 oktober 2009 Geplaatst: 14 oktober 2009 Citaat: eddy geslaagd bwa ja behanger is da iets voor u ? grapje eee Maar... dan ben ik nog niets vooruit. Waar denkt ge dat ik dit geleerd heb. Die elektriekers zetten die spullen altijd op een plaats waar ik wil behangen, en dan moet ik altijd die deksels er af doen... HaHa Probeer eens met deze. En als de leraar akkoord is kan je hem erbij vertellen dat dit OOK een verboden schakeling is (in fig 1 en 2 staat de n en de l rechtstreeks over de onderste contacten van schakelaar 2 (rode bolletjes) en dit is niet toegestaan... (wat gaan we doen als ze de gloeilampen afschaffen, hé Matchles, een topic over olielampen of kaarsen misschien?) Eddy
elektroboy Geplaatst: 14 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 14 oktober 2009 thanks heb ondertussen ook een gevonden maar heb geen scanner voor handen later post ik em even geen
elektroboy Geplaatst: 14 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 14 oktober 2009 Voila het derde schema grtzz geen
theparasol Geplaatst: 14 oktober 2009 Geplaatst: 14 oktober 2009 Origineel bericht van: elektroboy thanks heb ondertussen ook een gevonden maar heb geen scanner voor handen Tip: Digicamera in macrostand werkt ook perfect
Eddy VL Geplaatst: 14 oktober 2009 Geplaatst: 14 oktober 2009 Mooi, nu nog lijm leren maken en je bent ook geslaagd als behanger! mvg Eddy
elektroboy Geplaatst: 15 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 15 oktober 2009 de tweede , die op mijn post staat , lijkt de juiste te zijn allemaal bedankt , eddy , verkopen ze die lijn niet voor gemaakt geen
Eddy VL Geplaatst: 15 oktober 2009 Geplaatst: 15 oktober 2009 Ja, maar de ervaring leert dat die niet zo lekker is als je er aan likt... Eddy
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen