Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Elco's zijn op zich erg lastig door te meten.

2 dingen die je zou moeten proberen zijn:

-Vervang C6

-meet verschillende spanningen met behulp van een scoop aan de secundaire kant en kijk of de rimpel niet al te groot is. wanneer hij wel te groot is (in verhouding met de spanning) is de elco die deze spaning dient af te vlakken hoogst waarschijnlijk defect.

Succes alvast!

Geplaatst:

Laat maar, ik ben uitgeschoten met een meetpen en er is een ic uitgeblazen en misschien nog meer.

Ik ga een nieuwe voeding zoeken op internet.

Geplaatst:

Ik heb anders nog wel een complete Kiss speler staan (ik dacht Kiss 1540) met wirless kaart en defecte HD die je tegen een "lief" prijs kunt overnemen...

Stuur maar een PM als je interesse hebt.

ps, een condensator MOET vervangen worden met dezelfde waarde. Spanning mag overigens wel hoger.

Geplaatst:
Ben bezig met het repareren van een geschakelde voeding van een KiSS recorder.

Weet iemand hoe je elco's kan doormeten ?

JA hoor met een capacitijds meter,bijv. met een Monacor CM-200.en niet vergeten ze eerst te ontladen!

Geplaatst:

let wel op 2 zaken:

-Meten met een capaciteitsmeter kan niet als de elco nog op de print zit

-Na dat je met een soldeerbout aan een elco bent geweest is hij onbetrouwbaar te meten (spreek uit ervaring).

beste manier is wat mijn betreft een oscilloscoop, maar daar moet je net wel over beschikken natuurlijk.....

Geplaatst:

Er zijn meters duur, maar die kosten wat.

Veel goedkoper .... domweg vervangen van een paar elco's

google wijst je de weg, want da's al vaak beschreven.

"kiss elco voeding" en dan bv op "tweakers"

gr. Erik

Geplaatst:

Nou ik weet niet wat voor een soldeer bout je hebt,volgens mij zo een voor dakgoten of zo, want met deze onzin kom je nergens.elco's kun je evt. ook op de print meten,ook kun je ze met geschkte appertatuur van de print desolderen met de CM-200,kost ca €50.meten is weten,knoeien kun je beter maar niet doen,anders maak je meer kapot dan je lief is.en neem goede (De)soldeer apperatuur,maar is dat te duur.?,of uitbesteden .

Geplaatst:

Ik heb in het verleden voor Philips reparaties uitgevoerd (bij een geauthariseerd reparatie bedrijf)waar we uiteraard werken met fatsoenlijk spul.

ik heb zelf ondervonden dat een waarde meten (capaciteit) nadat hij warm is geweest van het desolderen niet betrouwbaar is.

Bij twijfel is vervangen dus de beste stap (zeker omdat elco's bijna niets kosten).

Succes allemaal met de reparaties!

Geplaatst:

De waarde van de elco mag niet niet meer dan ca 10% verlopen zijn anders moet je hem vervangen,tja bij Philips kun je deze dingen krijgen,vaak slechte kwalitijt onderdelen,maar in princiepe geld dat hij niet mag verlopen als hij warm is geweest door het desolderen of solderen.Als je niet over de de juiste app. beschikt kunnen ze te HEET worden.Wat die prijs betreft dat verschild nog al een elco met een hoog voltage bijv.150u 400V is duurder dan een van 50V.en bepaalde modellen zijn zo wie zo moeilijker verkrijgbaar.dus een goede Capp.meter heb je er zo weer uit als je hem regelmatig gebuikt.en vandaag de dag heb je meer geavanceerde apperatuur nodig daar alles steeds kleiner wordt/is dan 5 jaar geleden.

Geplaatst:
Origineel bericht van: unique
Ik heb anders nog wel een complete Kiss speler staan (ik dacht Kiss 1540) met wirless kaart en defecte HD die je tegen een "lief" prijs kunt overnemen...

Stuur maar een PM als je interesse hebt.

ps, een condensator MOET vervangen worden met dezelfde waarde. Spanning mag overigens wel hoger.

Meer dan een tientje wil ik er niet aan uit geven, ik wil overgens alleen een losse voeding hebben.
Bedankt voor je aanbod i.i.g. smile

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen