Ga naar inhoud


voor tv vlaanderen problemen door nieuwe vlaamse zenders


chukky2

Aanbevolen berichten

Citaat:
dat iedereen eens stopt met te zagen en klagen. Heb hier tv Vlaanderen sinds het beging. Voor die enkele keren dat ik geen beeld had loop ik niet te zeiken zoals vele hier op het forum. Bent u niet akkoord ga dan bij telenet met hune dure prijs en slecht beeld of bij belgacom met hun onderbrekingen elke 5 minuten in beeld.
heren wordt eens volwassen,


Wel dit is nu eens een doordachte, weloverwogen en zeer nuttige bijdrage op dit forum. Hier zat ik alvast op te wachten.

Ik stel voor dat we de forumregels veranderen en als eerste regel opnemen dat in het onderdeel over TVVlaanderen en CDS enkel nog applaus mag weerklinken en dat in het onderdeel nieuws enkel nog de nieuwsbrieven van beide aanbieders mogen gepost worden.

Herman9 moet daar alvast voor te vinden zijn en blijkbaar zijn er nog voorstanders.

Greets
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ben ook heel tevreden over tvv maar heb deze week een mail gestuurd met de vraag of er plannen waren om vtm en canvas HD in hun pakket op te nemen. Hier kreeg ik van tvv tochwel een raar antwoord.

 

 

Hier is de kopie: Wij hebben uw mail goed ontvangen en helpen u graag verder.

 

 

 

 

 

Het zenderpakket van TV-Vlaanderen is helaas niet hetzelfde als dat van Belgacom of Telenet. Het kan zijn dat deze zenders in de toekomst gaan toegevoegd worden, maar daar kunnen we u nu nog geen informatie over bezorgen.

 

 

 

Lees vooral de helaas, alsof ze zich verontschuldigen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor heel binnenkort zal het waarschijnlijk wel niet zijn.

 

Alles hangt gewoon af van het al dan niet bijhuren van een bijkomende transponder en dat zijn ze blijkbaar bij CDS niet van plan, want NED1 en NED2 HD gaat men bij op een transponder plaatsen van de themazenders die overgaan op MPEG4.

 

Waar men dan de Vlaamse zenders in HD nog zou gaan plaatsen, is mij absoluut niet duidelijk, te meer daar meer dan waarschijnlijk de Nederlandse commerciële zenders ook nog eens eerst moeten worden geplaatst.

 

Alles moet betaalbaar blijven en transponders moeten niet in het wilde weg worden gehuurd, maar hoe men het draait of keert er zal toch ergens plaats moeten gevonden worden.

 

En daarbij hoor je me niet zeggen dat bij TVVlaanderen alle zenders in de genre Actua-tv, Gunk-tv e.a. moeten worden bijgevoegd.

 

Ik vrees dat als je nu naar die zenders wil kijken in HD, je naar de concurrentie zult moeten gaan.

 

Maar zeggen dat TVVlaanderen (en CDS) op dat vlak niet echt veel ambitie hebben op dit moment is blijkbaar voor sommigen hier "gekanker, gezeur en gezeik van triestige mensen". Het volstaat om daarover de betreffende posts over dit onderwerp en aanverwanten te lezen, maar wat dat betreft is er niet veel nieuws onder de zon, want als er kritiek komt, is schuttingtaal je deel.

 

Greets

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Wel ik weet al da er mensen zijn die afscheid genomen hebben van tvvl, Ook omdat de kinderkanalen uit het aanbod is verdwenen! Van de nieuwe toegevoegde kanalen, kan je nu eerlijk gezegd ook geen gat in de lucht van springen, en het blijft maar pover wat er allemaal gebeurd bij tvv.

 

De markt leiders halen nu wel alles boven wat ze te bieden hebben, maar hoelang zullen ze dit volhouden.

 

Is er dan voor tvv geen optie om volledig over te gaan op de 23.2 daar de 19.2 positie te duur blijkt te zijn, om bandbreedte of ruimte aan te werven.

 

Ok al moeten we weer overgaan naar een andere sat, maar dan toch liever een positie wijziging dan kanalen die altijd maar verminderen of verdwijnen.

 

Homer

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tuneboy
Origineel bericht van: herman9
dat iedereen eens stopt met te zagen en klagen. Heb hier tv Vlaanderen sinds het beging. Voor die enkele keren dat ik geen beeld had loop ik niet te zeiken zoals vele hier op het forum. Bent u niet akkoord ga dan bij telenet met hune dure prijs en slecht beeld of bij belgacom met hun onderbrekingen elke 5 minuten in beeld.
heren wordt eens volwassen,

Herman


Zo denk ik er ook over. je kan even je opmerkingen kwijt maar om daar nu telkens zo over door te drammen.
Als ge idd niet meer content zijn bij TVV verhuis dan, er is niemand die je tegenhoud. Ben blij dat er TVV is in plaats van telenet en belgacom.

Zo dit wou ik toch even kwijt.

Mvg


Heb ik al gedaan zoals zo velen gelukkig maar

dream 8000 en VU box duo,Wave T90 met 10Lnb ,1x Triax dish 80cm met

Moteck motor SG-2100-A,op een Panasonic TH-50-PZ70E tv en onkyo TX-NR608 receiver

telenet abbo

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik begin met het goede nieuws: ik kijk ook nog altijd uitsluitend naar TVV, maar alleen maar omdat ik het met mijn eigen installatie kan doen en zo ook CDS en SKY.UK kan ontvangen.

 

maar het slechte nieuws: intussen hebben hier ook al drie klanten van TVV hun abo opgezegd en heb ik ze terug naar de (nu digitale) kabel zien gaan. Mensen die ik destijds had omgepraat om van de analoge kabel van Telenet naar de digitale sat over te schakelen.

 

Hun schoteltjes hangen er nog wel, maar eerder werkloos en wellicht worden ze wel weer afgebroken...

 

Ik hoop dat TVV en CDS zich snel herpakken en weer gaan voor goede beeld- en geluidskwaliteit. Dit vind ik zo mogelijk NOG belangrijker dan het aantal zenders.

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Johan45
TokeMUp wil graag de positieve kanten van TVV belichten.
In zijn ijver vergeet hij dan om de negatieve kanten van TVV of hij bagatelliseert ze.

Dat is jammer, want zo neemt op den duur niemand hem nog serieus.


Ik heraal niet graag. Negatieve kant wordt hier door andere belicht!

Ik ben ook niet te vinden voor hun (voorlopige) oplossing met het aantal zenders op één transponder. Eerlijk gezegt kijk ik deze zenders niet veel. Enkel nu en dan eens 2BE en voor de kids vtmKzoom. Ik ben nogal een één kijker en heb ik dus veel aan één HD. Maar dat neemt niet weg dat andere daar wel naar kijken en ook voor hen moet het dus goed genoeg zijn!

Ik weet niet wat de plannen zijn van TVV. Hopelijk is dit een tijdige oplossing en komt daar misschien wel de oplossing uit de bus zoals hier op het forum (andere draadje) is voor gesteld.

Thema frequentie naar DVB-S2 en daar Nederland 1 - 2 HD in. Een extra transponder voor Eurosport 2, Extreme Sport, xxx Xtreme en de teveel zenders op de TVV transponder.

Wie weet, het is interne keuken van TVV. Zo iets zou niet mogen uitlekken voor dat het beslist is. De concurent hoort zo van die dingen ook graag!

De nadelen van TVV: (omdat je niet afhoud)

- Belgische RTBF zenders niet in het basis pakket.
- Belgische RTL zenders niet in het basis pakket.
- Te lage bitrate voor audio voor de Vlaamse zenders (zowel Radio als TV).
- Te lage bitrate voor video voor de Vlaamse zenders.
- De zenders die ontbreken ga ik niet opnoemen. Dit omdat het van twee kanten moet komen en van deze gesprekken hebben wij geen weet. Ja het kan ook zijn dat een zender helemaal geen interesse heeft om ook nog via satelliet beschikbaar wil zijn. Ik zeg hier niet mee dat TVV het overal al gevraagt heeft. Ik laat het dus in het midden. Ik zit niet te wachten op bv. een Actua TV, maar dat is mijn meening.

Ik moet hier ook wel vermelden dat ik van meer walletjes eet, dus niet enkel TVV kijk. Dat zou natuurlijk ook invloed op mijn meening kunnen hebben, maar ik denk ook weer dat ik hiering niet in de minderheid ben op dit forum dat meerdere providers kijkt!

En van mij moet niemand mij seieus nemen. Je bent en blijft een vrij mens tot een of ander regime hier de macht grijpt (als dit ooit gebeurt), maar dan over mijn lijk!

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TokeMUp
- Belgische RTBF zenders niet in het basis pakket.
- Belgische RTL zenders niet in het basis pakket.

Klopt dus ook niet, noch de RTBF TV zenders noch de RTL TV zenders zitten in enig TV Vlaanderen pakket.
Als je natuurlijk nog eens een Télésat kaart erbij koopt en maandelijks 10€ dokt kun je in principe die zenders erbij krijgen, maar de combinatie is dus al onmiddellijk 20€/maand.
Daarmee is TVV niet meer concurrentieel met de kabel.
Tot hiertoe had je nog RTBFsat als troost, maar die gaat dus ook binnenkort verdwijnen.

Dat jij op meerdere aanbieders beroep doet is je goed recht, maar als je een mening geeft over TVV, zou je toch abstractie moeten maken van die andere aanbieders, het is toch helemaal TVV's verdienste niet dat ik via DVB-C Ketnet/Canvas HD kan kijken.

Ongetwijfeld heeft TVV ook voordelen : wie als Vlaming in Wallonië gaat wonen bijv., kan zijn schotel meenemen en dus toch de Vlaamse zenders blijven bekijken.
Ook in het buitenland werkt dit, hoewel het natuurlijk niet legaal is.
Maar dat gaat dan dus over klanten die in een afhankelijkheidsrelatie met TVV zitten.
Zij kunnen in feite niet kiezen, en die klanten gaan niet gauw weglopen.
Maar dit lijkt mij een beperkte groep, en niet voldoende om het product leefbaar te houden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zzzzzzz
Origineel bericht van: TokeMUp
- Belgische RTBF zenders niet in het basis pakket.
- Belgische RTL zenders niet in het basis pakket.

Klopt dus ook niet, noch de RTBF TV zenders noch de RTL TV zenders zitten in enig TV Vlaanderen pakket.
Als je natuurlijk nog eens een Télésat kaart erbij koopt en maandelijks 10€ dokt kun je in principe die zenders erbij krijgen, maar de combinatie is dus al onmiddellijk 20€/maand.
Daarmee is TVV niet meer concurrentieel met de kabel.
Tot hiertoe had je nog RTBFsat als troost, maar die gaat dus ook binnenkort verdwijnen.

Dat jij op meerdere aanbieders beroep doet is je goed recht, maar als je een mening geeft over TVV, zou je toch abstractie moeten maken van die andere aanbieders, het is toch helemaal TVV's verdienste niet dat ik via DVB-C Ketnet/Canvas HD kan kijken.

Ongetwijfeld heeft TVV ook voordelen : wie als Vlaming in Wallonië gaat wonen bijv., kan zijn schotel meenemen en dus toch de Vlaamse zenders blijven bekijken.
Ook in het buitenland werkt dit, hoewel het natuurlijk niet legaal is.
Maar dat gaat dan dus over klanten die in een afhankelijkheidsrelatie met TVV zitten.
Zij kunnen in feite niet kiezen, en die klanten gaan niet gauw weglopen.
Maar dit lijkt mij een beperkte groep, en niet voldoende om het product leefbaar te houden.


Lees jij altijd "wel" als ik "niet" schrijf!?

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TokeMUp
Lees jij altijd "wel" als ik "niet" schrijf!?
mvg

Blijkbaar heb jij toch problemen met je eigen redeneringen.
Je schrijft dat RTL en RTBF niet in het basispakket zitten, daarmee geef je de valse indruk dat ze wel in het pluspakket, het themapakket of het toppakket zitten.
Niets is echter minder waar, ze zitten in geen enkel TVV pakket.
Dus je beweringen zijn misleidend.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: zzzzzzz
Origineel bericht van: TokeMUp
Lees jij altijd "wel" als ik "niet" schrijf!?
mvg

Blijkbaar heb jij toch problemen met je eigen redeneringen.
Je schrijft dat RTL en RTBF niet in het basispakket zitten, daarmee geef je de valse indruk dat ze wel in het pluspakket, het themapakket of het toppakket zitten.
Niets is echter minder waar, ze zitten in geen enkel TVV pakket.
Dus je beweringen zijn misleidend.


Jij leest wat jij wil begrijpen.

Ik wil daar mee zeggen dat ze niet bij TVV zijn en in het basis pakket horen als ze beschikbaar zijn.

Uiteindelijk zijn ze wel bij TVV maar niet in hun TVV pakket. Dacht jij misschien dat Télésat een ander bedrijf was. Nee hoor, zelfde verkopers, zelfde bedrijfsleider, zelfde adres. Enkel andere naam.
mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TokeMUp
Jij leest wat jij wil begrijpen.

Ik wil daar mee zeggen dat ze niet bij TVV zijn en in het basis pakket horen als ze beschikbaar zijn.

Dat staat er niet.
Wees eens eerlijk met je beweringen.
Het zit in GEEN ENKEL TVV pakket, en dat is de waarheid.
Het geleuter dat TVV en Télésat eigenlijk hetzelfde is, is zever.
Als het hetzelfde is, zou je met één smartcard immers toekomen, en dat is duidelijk niet het geval.

Niemand gaat je hier nog serieus nemen, als je zo hard je best doet om de waarheid te kneden tot ze in je kraam past.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...