Ga naar inhoud


ontvangst DVB-T belgie


Gast azboxhd

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: W3ird_N3rd
Ik zat pas ook wat aan m'n Yagi te draaien om te zien of ik kanaal 23 uit Bouvigny niet kon krijgen. Tot mijn verrassing kon ik met wat richten wel enige sterkte meten, maar een lock kreeg ik niet. Als ik de Yagi aan de schoorsteen zou hebben zou dat misschien wel gaan.

Afstand is dan 166 kilometer dus dat was ook wel erg fors geweest.


Cool!
Heb je je antenne horizontaal gepolariseerd? zenden de Fransen verticaal of horizontaal uit?
Ik dacht horizontaal?

Groetjes,

S.
Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: TokeMUp
Je mag niet vergeten dat kanaal 23 voor jouw een gunstig kanaal is. Kanaal wordt in België (nog?) niet gebruikt, in Nederland enkel voor Lelystad, Deventer, Enschede, Hengelo en Zwolle. Deze liggen allemaal achter de antenne. Als je er eentje hebt met een goede afscherming langs achter, zou dat wel eens kunnen lukken met het verplaatsen.

mvg

Klopt. Kanaal 48, 30, 31 en 35 heb ik dan ook geen kans op omdat die keihard uit respectievelijk Roosendaal, Roosendaal, Breda en Goes komen. Kanaal 26 zou misschien ook kunnen maar daar zit toch alleen maar encrypted zooi op.
Origineel bericht van: vasonline
Origineel bericht van: W3ird_N3rd
Ik zat pas ook wat aan m'n Yagi te draaien om te zien of ik kanaal 23 uit Bouvigny niet kon krijgen. Tot mijn verrassing kon ik met wat richten wel enige sterkte meten, maar een lock kreeg ik niet. Als ik de Yagi aan de schoorsteen zou hebben zou dat misschien wel gaan.

Afstand is dan 166 kilometer dus dat was ook wel erg fors geweest.


Cool!
Heb je je antenne horizontaal gepolariseerd? zenden de Fransen verticaal of horizontaal uit?
Ik dacht horizontaal?

Horizontaal, harkje stond ook horizontaal.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...