Ga naar inhoud

zwart beeld na startscherm dreambox

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb net de dm8000 uitgepakt aangesloten via de dvi stekker en vervolgens zie ik even een startscherm met het dreambox logo op tv (dream box discover) en daarna wordt het beeld zwart. volgens de handleiding is het default video format cvbs (fbas) wat me niets zegt. Ik heb ook nog geprobeerd om via de scart in de start wizard te komen, maar ook niet gelukt. Heeft er ieman een idee? De dreambox oled staat trouwens met een balk met daarin aan de linkerkant een wit blokje?

grt,

Snuf

Geplaatst:

sluit hem eens gelijktijdig aan met een volle euro scart kabel...

dat moet gewoon kunnen op moderne tv's

denk namelijk dat ie standaard opstart met RGB op scart

fbas is de ouderwetse coax tv kabel van cai doos naar tv of TV naar ouderwetse videorecorder (zou ook nog kunnen maar levert zelfs slechte menu teksten)

als je TV automatisch kiest / schakeld tussen dvi en scart zul je effe moeten switchen.

ciao

Our Darkness

Anne Clark

Geplaatst:

Dit had ik ook met mijn DM 8000. Heb er meteen Gemini op geflashed en dan doet de dreambox het goed. Klaarblijkelijk levert Dream met de originele Dream software een niet goed werkende (doorstartende) box. Dit probleem hebben meer mensen. Google voor reacties maar eens.

Gr. Piet

Ik werk met: Dreambox 8000, Maxplus 2100S+ of DVB/Dream DVB met TBS 6921 kaart, Prof Revolution S2 8000 en 88cm Triax schotel met een quad 0.3 Invacom LNB.

Geplaatst:

dit zou toch niet moeten kunnen/mogen. Ik bedoel het is niet niets wat je uitgeeft voor een dergelijk apparaat. Ik vind het eerlijk gezegd schandalig en krijg haast de neiging om de mijne af te bestellen als ik dit zo lees cry

DM8000SSC - OpenPLi 3.0, Multytenne twin, Conceptronic CH3SNAS, Philips Cineos 37" Full HD

Geplaatst:

fbas is de duitse benaming voor composiet(cvbs),het gele stekkertje of via de scartkabel.Dus niet van de caidoos dat is vhf/uhf

Misschien de scart input van de tv op composiet dwingen ipv rgb?wel raar idd dat hij niet op alle aansluitingen beeld geeft Groet!

Geplaatst:

Mee eens, maar als je weet dat het met een eenvoudige handeling op te lossen is dan heb je ook wel wat. En wie werkt nog met de originele image. Overigens als je veel op het forum leest is het met alle merken wel wat. Verder bevalt de box mij prima.

Ik werk met: Dreambox 8000, Maxplus 2100S+ of DVB/Dream DVB met TBS 6921 kaart, Prof Revolution S2 8000 en 88cm Triax schotel met een quad 0.3 Invacom LNB.

Geplaatst:

Hier ook probleempje met opstarten.

Bleek eerst de scart kabel er niet goed in te zitten en kwam er daarna gelijk een wereldbol na een nieuwe start, waarna het beeld zwart bleef en een balk in de display die stil stond aan het begin van zijn traject.

Pli er op gezet en er was beeld!

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Geplaatst:

bedankt voor de reacties,

ik heb er de nieuwste pli opgezet en nu draait hij als een zonnetje!

de standaard software was dus niet goed

grt,

Snuf

Geplaatst:

Ik ben ook bezig met installatie en heb de wereldbol gehad en nu staat de installatie balk aan het begin stil.

Wat moet ik nu doen? En was is pli??

Geplaatst:
Origineel bericht van: Ton1945
Ik ben ook bezig met installatie en heb de wereldbol gehad en nu staat de installatie balk aan het begin stil.
Wat moet ik nu doen? En was is pli??

Ga rustig even kijken op http://www.pli-images.org dan weet je meer.

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Geplaatst:

pli is een groep die images maakt voor elke dreambox. Zoek op pli images in google en download daar de laatste versie. deze kun je met dreamup op je box zetten.

mvg,

Snuf

edit: o er had al iemand gereageerd laugh

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen