NINjak Geplaatst: 18 oktober 2009 Geplaatst: 18 oktober 2009 Je hoeft helemaal geen programmeur te zijn om een SAT/HTPC op/onder linux te draaien sterker nog om een SAT/HTPC te draaien heb je niet perce linux nodig. Ik ben geen programmeur en ik heb het ook toch en weer (redelijk) goed draaien (dat redellijk komt meer door de XBMC versie.) Er zijn genoeg howto's te vinden die je helemaal of anders heel veel/ver opweg helpen. Als er dan toch iets fout gaat is er nog die ehh... die hele grote howto... oja, google Je kan bijna alles vinden zeker als je bv. een (belangrijk) deel van de fout in je zoekopdracht tussen "" mee neemt (zoeken is soms meer dan 2 woorden in typen). Heb je geen exotische onderdelen dan zou een HTPC onder linux ook voor de niet ervaren gebruiker te doen moeten zijn zeker met alle hulp online. Er zijn ook windows paketten die een SAT/HTPC kunnen maken. Mediaportal vond ik veels te zwaar en redelijk omslachtig werken toen ik een test (op een minder snel systeem) deed. Vooral het decoderen van kanalen en bepaalde api's die ze niet (meer) ondersteunen maar een bepaalde api en acamd kom je er alsnog. Welke DVB-S viewer ik ook getest heb/had weet ik niet meer 123 maar dat werkte wel goed (natuurlijk met acamd) maar ik wilde ook een minder ziet-er-als-een-pc-programma-uit oplossing. Persoonlijk wilde ik een licentie vrij OS (geen extra windows te moeten kopen voor het HTPC systeem), een minder zwaar OS, geen andere beperkingen, er moet ook wat leuk te doen zijn om het in elkaar te zetten en.... als het met linux (ook) kan of zou moeten kunnen waarom niet @Robert, volgens mij was je toch al een eind goed opweg en had je toch ook beeld op FTA? Dus hoezo dan opgeven en denken dat je het niet (meer) zou gaan lukken?
Roobert Geplaatst: 18 oktober 2009 Geplaatst: 18 oktober 2009 Gewoon omdat ik nu weet waarom het mij niet lukt. Die paketten die veranderen en effektief het loopt met fta maar werd op het slechte moment in de steek gelaten. Bovendien gaan de howto's over cccam en ik heb in de eersste plaats newcs nodig om mijn TNTsat kaart te lezen en dan verder verdeel ik het in huis met gbox maar dat zou ik kunnen aanpassen. Dus dat systeem met cccam levert mij geen beeld, zinloos dus. Maar het is een image bouwer die dat draaiend gekregen heeft, ik niet. Ik heb daar héél veel tijd in gestoken en meer is het mij niet meer waard. Met dvbviewer heb ik beeld en zijn het slechts OSD en AB zaken die ik nog moet oplossen. Ondertussen is de Reelbox terug en met newcs dus kan ik TV kijken. De laatste paketten voor Reelbox geven evenzeer problemen het is tenslotte ook VDR. VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb. ET9000 uiteraard met OpenPli
NINjak Geplaatst: 18 oktober 2009 Geplaatst: 18 oktober 2009 Ik heb ook gewoon een NewCS server draaien en daar verbind ik dan ook mee en dus ook GEEN CCcam! NewCS draait alleen op een andere pc die ik toch aan heb staan maar hij zou ook op de SAT/HTPC zelf moeten en kunnen draaien.
Lamko Geplaatst: 18 oktober 2009 Geplaatst: 18 oktober 2009 Ik ben ook geen programmeur alleen wat scripting gedaan. En NewCS info is er ook wel te vinden. Ben je een jaar bezig en dan hou je er nu mee op dat is wel erg zonde. Mythbuntu 12.04 Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam
NINjak Geplaatst: 18 oktober 2009 Geplaatst: 18 oktober 2009 Als het echt alleen nog het NewCS gebeuren is kan ik je wel helpen (de config waar wel goede voorbeelden te vinden van zijn of in VDR de regel in vdr-cs config)! Heb ik het nou fout begrepen dat je al een server thuis heb draaien dus dat de connectie vanaf VDR naar de server niet gelukt was of heb je die nu pas weer in huis omdat die Reelbox terug is?
Roobert Geplaatst: 19 oktober 2009 Geplaatst: 19 oktober 2009 Ja de newcs server is de Reelbox maar dat loopt nog niet goed. Waarschijnlijk zou ik ook de setup van de reelbox moeten kunnen overdragen op de HTPC want die zijn beide met VDR. Momenteel even geen tijd, bedankt voor het voorstel ik kom zeker terug. Mijn bedoeling was enkel om de beginneling uit te leggen dat het allemaal niet zo eenvoudig is dan het voorgeschoteld wordt. VU+ Duo, veruit het beste wat ik de laatste jaren gekocht heb. ET9000 uiteraard met OpenPli
Ron Geplaatst: 23 oktober 2009 Geplaatst: 23 oktober 2009 Origineel bericht van: Roobert Mijn bedoeling was enkel om de beginneling uit te leggen dat het allemaal niet zo eenvoudig is dan het voorgeschoteld wordt. Dat is ook zo. Ik geloof dat ook nooit iemand beweerd heeft dat je programmeur moest zijn. Ik heb in ieder geval gezegd dat je behoorlijk veel kennis van zaken moet hebben om een linux htpc te bouwen. Precies wat Roobert zegt. Er is nauwelijks up2date documentatie en zonder gedegen kennis loop je bij de eerste beste afwijking in de installatie of configuratie helemaal vast en wordt het allemaal heel erg gecompliceerd. Ron
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen