Ga naar inhoud


[Televisie] RTBf Sat stopt binnenkort haar uitzendingen !


Gast Gongo

Aanbevolen berichten

Hallo, ik lees hier op een Franse website (van "telesatellite") dat de uitzendingen van RTBf Sat binnenkort worden stopgeezet via de Hotbird. Ook de radioprogramma's van RTBf Internationale zullen worden stopgezet.

Als reden wordt "besparingen" opgegeven. Wanneer juist wordt gestopt, wordt niet vermeld in het artikel.

De terresteriële versie van RTBf Sat, "La Trois" wordt een digitale zender met vooral aandacht voor jeugd (Franstalig Ketnet?), films (in O.V. !) en nieuws.

Te volgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


In het artikel staat duidelijk dat de uitzendingen van hun radio en tv-programma's via de satelliet stopgezet worden, evenwel zonder vermelding van datum. "La Trois" zou enkel uitzenden via terrestiriële weg. Dat doen ze nu reeds, met hetzelfde programma als RTBf Sat, maar met het logo "La Trois" in het beeld. Ik vermoed dat met de komst van Télésat, het aanbod voor Franstalige Belgen in het buitenland voldoende wordt geacht. En ja, ze moeten besparen, want zowel de Waalse als de Franstalige Gemeenschapsregering zitten er financiëel héél slecht voor...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gongo
Ook op de website van RTBF het volgende zinnetje aangetroffen: Les frais généraux seront réduits, tout comme certains programmes (fin des émissions en ondes courtes, de RTBF Sat et de la diffusion TV en analogique).
Volledig artikel over de besparingen:
http://www.rtbf.be/info/belgique/communa...rsonnel-150974#


Even een vertaling:

De vaste bedrijfsuitgaven, evenals bepaalde programma's zullen verminderd worden (eind van de uitzendingen in korte golf, RTBF Sat en van de overeenkomstige verspreiding TV in).

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Elwin
En komt La Trois dan op de plaats van RTBF Sat, of gaat 'ie helemaal weg? frown Raar, want een tijd terug werd nog groots aangekondigd dat RTBF Sat naar Hotbird zou verhuizen... wink


RTBF Sat is toen ook verhuist naar Hotbird!

Besparingen komen ook plots op bij de openbare omroepen.
Als er geld is smijten ze het met bakken door de raam en dan moet er plots bespaard worden en gaan alle ramen toe. Met gevolg dat zendingen gestaakt worden.

Laat ons hopen voor frans sprekend België dat Télésat La Trois opneemt in zijn zender pakket. Al hebben die kinderen niet te klagen met al de kinder zenders in het Télésat pakket.

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

RTBF moet de zender 'RTBF Sat' inderdaad laten valen omwille van besparingen bij het Waalse gewest (die bij de opmaak van de begroting van 2010 de rtbf een pak minder geld hebben toegewezen).

 

Als tegemoetkoming krijgt de RTBF wel de licentie om een derde kanaal op te starten dat voornamelijk gericht is op jongeren (wellicht met de benaming LaTrois, maar dat kan ook nog anders heten).

 

Wellicht was hier ook de redenering dat intussen TéléSat enige tijd werkzaam is en dat men opperde dat een 'best of-kanaal zoals RTBFsat was, een beetje 'dubbelop' was.

 

Naar alle waarschijnlijkheid zal TéléSat deze zender ook wel opnemen in zijn zenderaanbod.

 

Wat dat betreft is het dus wel een cadeautje van de waalse regering aan Télésat, want wie nu nog RTBF via de sat wil bekijken (of beluisteren), moet dus wel bij Télésat aankloppen.

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel jammer. Ik moet zeggen dat dit nog een van de weinige zenders was waarvoor ik een kop op de Hotbird gericht had. Het aanbod op HB verschraalt wel ernstig zo.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het maakt wel nog eens pijnlijk duidelijk dat dat gratis meeliften door TVV en CDS van de FTA zenders zijn schaduwkanten heeft.

De Vlamingen hadden al het feit dat zij bij de kabel wel alle Waalse zenders hadden, en bij TVV als schamele troost RTBFsat, en nu verdwijnt die ene ook nog eens.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich jammer dat er een zender verdwijnt, en al helemaal voor de fans ervan... maar voor mezelf is het eigenlijk geen verlies. Ik kijk nooit deze franstalige zender... Bij Arte kies ik altijd voor de Duitse versie, omdat mijn frans heel veel slechter is dan mijn Duits.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien is dit voor TVV/TS een aanzet om de zenders LaUne, LaDeux, RTL-TVI (en LaTrois) vrij te schakelen voor de TVV-klanten, zodat ze toch minofmeer op gelijke voet zitten met de kabelklanten en het pakket weer wat meer vergelijkbaarder wordt.

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gongo
Ook op de website van RTBF het volgende zinnetje aangetroffen: Les frais généraux seront réduits, tout comme certains programmes (fin des émissions en ondes courtes, de RTBF Sat et de la diffusion TV en analogique).
Volledig artikel over de besparingen:
http://www.rtbf.be/info/belgique/communa...rsonnel-150974#

m.a.w: , Zowel Radiovia de kortgolf-(SW) band , RTBFsat ,
als analoge TV wordengestopt wegens die geplande (gedwongen) besparingen !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: spongebob
misschien is dit voor TVV/TS een aanzet om de zenders LaUne, LaDeux, RTL-TVI (en LaTrois) vrij te schakelen voor de TVV-klanten, zodat ze toch minofmeer op gelijke voet zitten met de kabelklanten en het pakket weer wat meer vergelijkbaarder wordt.


Ben het wel met je eens hoor. Maar volgens mij zit TéléSat op de Hotbird en in MPEG-4. Dus dat is dan voor een kleine groep mensen terwijl het misschien wel meer gaat kosten.

Overigens is het niet alleen voor de satellietkijkers het verlies van een Waalse zender, zoals zzzz etc., hierboven zegt maar ook voor Nederlandse kabelkijkers. Bij Ziggo althans, daar is de enige Waalse zender in het digitale baispakket RTBF Sat. Mogelijk dat ze voor vervanging zorgen, LaUne was vroeger via de analoge kabel te ontvangen hier, maar het lijkt me sterk. En dan zijn we voor Franstalige televisie aangewezen op France2 of 3 (ook in het standaard digitale aanbod bij Ziggo maar niet bij CDS) en TV5. Terwijl Belgie 30 kilometer verderop al begint, wel vreemd.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik weet dat de waalse zenders in de MPEG4-standaard én op de hotbird zitten. Voor vele vlamingen zijn dit extra drempels, maar toch zijn er behoorlijk wat mensen die de hotbird kunnen ontvangen en meer en meer mensen hebben een HD-decoder, waardoor ze ook toegang krijgen tot de MPEG4-SDzenders.

 

Het zijn allemaal kleine aanzetjes die de klanten ertoe bewegen om toch een HD-decoder te kopen. En hoe meer schapen over de dam, hoe meer het voor CDS/TVV gemakkelijker wordt meer zenders om te schakelen van MPEG2 naar MPEG4, zodat er weer extra plaats vrijkomt voor extra (mpeg4)zenders. Al dan niet in SD/HD.

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...