Ga naar inhoud


[Televisie] RTBf Sat stopt binnenkort haar uitzendingen !


Gast Gongo

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: spongebob
ik weet dat de waalse zenders in de MPEG4-standaard én op de hotbird zitten. Voor vele vlamingen zijn dit extra drempels, maar toch zijn er behoorlijk wat mensen die de hotbird kunnen ontvangen en meer en meer mensen hebben een HD-decoder, waardoor ze ook toegang krijgen tot de MPEG4-SDzenders.

Het zijn allemaal kleine aanzetjes die de klanten ertoe bewegen om toch een HD-decoder te kopen. En hoe meer schapen over de dam, hoe meer het voor CDS/TVV gemakkelijker wordt meer zenders om te schakelen van MPEG2 naar MPEG4, zodat er weer extra plaats vrijkomt voor extra (mpeg4)zenders. Al dan niet in SD/HD.


Het zou wel een stap in goede richting zijn.

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: digitaal kijker
met de tijd,denk een jaar a 2 jaar wordt alles MPEG4,dan gaan de MPEG2 zenders meer en meer vervangen worden heb ik het idee.


Dat in combinatie met SD schrappen en HD zender in de plaats. Zal te gek zijn om 1 zender in SD en HD uit te zenden.
Is nog toekomst muziek. Eerst al de klanten over de meet trekken om een HD ontvanger te kopen.
wordt lastig mijn gedacht.

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EL PIÑO
Terwijl Belgie 30 kilometer verderop al begint, wel vreemd.

Ik moet er misschien maar een hark bijkopen, dan ontvang ik het gewoon via DVB-T. laugh Je zou toch haast denken dat Ziggo het dan ook moet kunnen maar dat zal wel niet.

Maar hier in huis kijkt er geloof ik niemand echt naar dus ik weet nog niet of ik ga investeren daarin, ik moet dan specifiek een 27 elements antenne van Wittenberg erbij kopen om in tandem te zetten.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: W3ird_N3rd
Origineel bericht van: EL PIÑO
Terwijl Belgie 30 kilometer verderop al begint, wel vreemd.

Ik moet er misschien maar een hark bijkopen, dan ontvang ik het gewoon via DVB-T. laugh Je zou toch haast denken dat Ziggo het dan ook moet kunnen maar dat zal wel niet.


Voor RTBF Sat er was ontving Ziggo Casema het (toen nog analoge) signaal voor heel Nederland gewoon op in Breda. De antenne daarvoor hangt (gericht en wel) nog steeds aan hun mast naast het stadion daar. Kwestie van een DVB-T ontvanger wegzetten (die staat er ook voor de VRT) en het werkt weer. Ik sluit ook niet uit dat ze dat gaan doen.

Zelf ga ik er niet in investeren voor die paar keer per jaar dat ik er naar kijk. Ik kan me ook voorstellen dat CDS die zenders op de Hotbird niet vrijschakelt voor de Nederlandse kijker (TVV zou dat misschien wel moeten doen) maar ik vind dat kabelaars wat dat betreft een stapje extra moeten zetten. We betalen er immers genoeg voor.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laatste nieuws hierover uit "Het Laatste Nieuws".

 

" De derde zender van de RTBF, die in de plaats komt van RTBF Sat, zal tijdens de tweede helft van volgend jaar van start gaan. Dat verklaarde de topman van de Franstalige openbare omroep Jean-Paul Philippot vanmorgen op La Première. Tot vandaag was gezegd dat de zender er ten laatste in 2012 zou zijn.

 

De dagprogrammering zal volledig op kinderen gericht zijn. Het wordt een gratis kanaal, waarvan de uitzendingen niet worden onderbroken door reclameboodschappen, aldus Philippot.

 

Wat de gevolgen van de gedaalde dotatie betreft, legde hij uit dat alles in het werk zal worden gesteld om programma's te kunnen blijven produceren. Er is ook geen sprake van een of ander kanaal op radio of tv te schrappen, zelfs bij een "rampscenario", aldus Philippot. Hij bevestigde ook dat de kostenbesparingen gepaard zullen gaan met een daling van het aantal effectieven met 5 procent op 3 jaar, ofwel 110 personen, zonder ontslagen evenwel. (belga/sps)"

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
Origineel bericht van: Gongo
Hallo, ik lees hier op een Franse website (van "telesatellite") dat de uitzendingen van RTBf Sat binnenkort worden stopgeezet via de Hotbird.
Als reden wordt "besparingen" opgegeven. Wanneer juist wordt gestopt, wordt niet vermeld in het artikel.

Sinds gisteren 15 februari zijn de uitzendingen van RTBF Sat stopgezet.

"Behandel anderen zoals jezelf ook graag door anderen behandeld word"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...