Ga naar inhoud


[TF7700HDPVR] geen signaal op astra 3 en/of tuner 2 - Is mijn duolnb kapot??


Gast silver79

Aanbevolen berichten

Goeiedag,

 

Ik ben in het bezit van een Topfield 7700HDPVR, deze heeft altijd prima gewerkt. Sinds een paar dagen heb ik ontdekt dat ik problemen ondervond als ik tussen zenders van astra 1 naar astra 3 wou zappen, en dan weer terugkeren, dat de zenders op astra 1 dan zwart blijven of omgekeerd.

 

Als ik bij de installatie in het menu bij zenders zoeken ga kijken, dan zie ik het volgende:

 

astra1 tuner1: 99% niveau 90% kwaliteit

astra1 tuner2: balkjes flikkeren continu op en neer tussen

0% en 99% niveau 90% kwaliteit

astra3 tuner1: 66% niveau 0% kwaliteit

astra3 tuner2: 66% niveau 0% kwaliteit

 

Waaraan ligt dit nu, is één van mijn tuners kapot of is mijn duolnb twin van tv vlaanderen kapot, waardoor er nog alleen signaal van astra1 word doorgegeven, maar geen signaal van astra3, waardoor ook tuner2 niet gevoed word

 

Weet iemand mij te helpen, want mijn topfield komt nog maar recent terug van 4 weken weg te zijn geweest naar de fabriek voor een kapotte voeding, zou niet opnieuw zolang willen wachten

Link naar reactie
Delen op andere sites


Goede dag,

Ik heb uw pobleem met Topfield gelezen maar kan U geen oplossing bieden Ik heb Topfield 7700HSCI, 1 schotel voor Astra 19.2 en 1 schotel voor Hotbird 13, over Disecq-switch en met 1 coax naar sat.ontv.-Heb uitstekend resultaat.--

 

Maar ik wil U wel een vraag stellen vermits U ook Topfield heeft.Het volgende :ik lees dat de softwate update op mijn ontvanger ID 23022 van 7 oktober 2008 is. Er is nu een recentere update ID 23422 van 7 juli 2009 voorhanden.-

1. Heeft het enige betekenis/voordeel om dat aan te passen ?

2. Kunt U mij zeggen hoe ik dat moet doen ?

 

Dank vooraf.---Le Galant.

 

NB:U zou kunnen overwegen lnb aansluitingen--als volgt te schakelen: 1 naar tuner 1--dan 2 naar tuner l-- dan 2 naar tuner 1 ,tenslotte dan 2 naar tuner 2;- Dan hebt ge alle combinaties uitgeprobeerd en als 1 daarvan geen beeld geeft dan weet ge waar de fout zit . Dit is maar een suggestie van mij ,maar ik zou het zo uitproberen.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

op jou vraag zou ik ook geen antwoord weten galant

 

Ik heb ondertussen ontdekt dat er iets scheelt met tuner 2, ik heb hier nog wel beeld op maar om de 3 sec blijft het beeld en het geluid even hangen en je ziet dat ook aan de balkjes van niveau en kwaliteitsontvangst, die springen ook om de 3 sec op en neer van 0 naar goede ontvangst.

 

Wat kan er aan de hand zijn met die tuner? En als hij definitief stuk is, hoeveel kost zoiets om te laten repareren??

 

Voorlopig kan ik wel met de andere tuner zowel naar zenders op astra 1 als 3 kijken, als 2 zenders tegelijkertijd opnemen op dezelfde sateliet. Wat niet lukt is één zender op astra 3 opnemen en terwijl naar een zender op astra 1 kijken want dan heb ik zwart beeld

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...