Ga naar inhoud

xmltv import 0.9.3 (testers gevraagd)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Met dit keer als aanvulling op de 0.9.2:

- Melding op scherm als import gereed is.

- Zou nu ook op niet-gepatchte images moeten werken.

Met name de laatste optie vraagt nu om testers...

Op non-oudeis-patch images zou hij moeten proberen om "live" de epg.dat in te laden. Dat heb ik niet kunnen testen, dus wie een image heeft met de cross-epg patch, laat maar even weten!

Op totaal ongepatchte images (Gemini?) zou hij om een reboot moeten vragen na het afronden van de import. De reboot kun je annuleren door Nee te kiezen.

Images die een epg.dat moeten schrijven zullen wat gestotter enzo krijgen tijdens de download, da's nog normaal in deze versie.

enigma2-plugin-extensions-xmltvimport_0.9.3-r6_all.ipk.zip

• Reacties 93
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

superbedankt Milo voor al deze verbeteringen! Ik word steeds blijer met mijn DM8000!!

ik heb deze avond een aantal opnames lopen, maar van zodra die afgerond zijn (wellicht na middernacht), ga ik met deze versie zeker aan de slag (met mijn ongepatchte LT-versie) en zal mijn bevindingen posten.

dreambox 8000 2TB | 4x dvbS2 | image LT6 v5 | LG SL9000 LED47

visiosatG4 | 4x Spaun 411 4/1 | quadALPS | 13-19-23-28

TV Vlaanderen | Canal Digitaal | Sky UK | Telesat | CanalSat

Geplaatst:

Erop gezet en werkt prima wink

Even later de melding dat ie een x aantal events heeft gevonden.

Echter wel met een rood kruisje ervoor.

Zo lijkt het wel een foutmelding,

Misschien is een "info" melding handiger.

De Nederlandse HD kanalen krijgen geen EPG mee,klopt dit?

Los hiervan werkt 't prima.

Dank voor al je werk hieraan!!!

edit:

ik zie dat alleen Nederland HD en Eén HD in de lijst staan.

dus logisch dat de andere Hd kanalen geen EPG krijgen.

Geplaatst:

Die melding dat het klaar is gaat die ook weer automatisch na bijvoorbeeld 3 seconde weg?

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

euh jongens,

ik denk dat je twee dingen door elkaar haalt.

Milo doet de plugin ontwikkeling, maar voor extra zenders moet je bij Rytec zijn.

Hij verzorgt iedere nacht de epg info en de extra kanalen.

zo blijft het werk mooi gescheiden en verdienen ze voor mij toch beiden een pluim.

deze plugin komt echt mature en zeer goed;

puik werk Milo en Rytec.

Ik ga pas testen in het weekend (zieke baby vraagt veel hulp)

greetz

Geplaatst:

Hoi Milo,

even mee gespeeld icm Gemini 4.4

Hij doet z'n werk goed, de epg file wordt keurig aangemaakt en ook komt de melding dat de restart van de gui nodig is.

Ik heb 1 puntje, ondanks dat het maken van de epg-dat nu voor het grootste deel op de achtergrond plaatsvindt was bij mij de box niet echt praktisch bruikbaar om andere dingen te doen, de wachttijd op de uitvoer van een afstandsbediening-commando was regelmatig meerdere seconden (ik schat tot wel 20) en het window waarin de reactiesnelheid wel goed was was heel klein.

Ik heb dit voor de zekerheid met de 0.9.3 plugin in 't Milo image ook geprobeert maar daarbij is er geen sprake van een dergelijke traagheid.

mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Geplaatst:

Werkt hier goed op newenigma 2.8 ,je kunt blijven tv kijken en zappen,af en toe een paar radertjes.

Aan het eind een schermpje met dat ie een x aantal services heeft gevonden en dat je de gui moet rebooten,als je niet binnen 3 seconden reageert,gaat ie vanzelf de gui rebooten.

Zou heel mooi zijn als ie bij handmatig updaten niet autm.de gui ging rebooten,maar bij autm. updaten s`nachts wel.

Maar ben zo al heeeeeel te vreden hoor,een dikke pluim aan Milo

voor de veranderingen aan de plugin en aan Rytec voor het beschikbaar stellen van de epg.

Morgen even kijken of de autm. goed gaat vannacht.

Dreambox 8000 HD PVR 500GB SSD Triax 78 cm - Inverto black ultra twin-lnb - Moteck SG 2100 op 30 mtr boven n.a.p.

Geplaatst:
Citaat:

even mee gespeeld icm Gemini 4.4

Milo had ook al gezegt dat voor de niet gepatchte images meer geheugen e.d. nodig was. Misschien verklaard dat de stroperigheid bij Gemini...
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:

Plug-in geïnstallleerd op OozoonCVS op een 7025+:

Eerste probleem: Wilde niet installeren omdat de Python-shell ontbrak. Heb deze dan maar opgehaald en eerst geïnstalleerd. Hierna wou de Plug-in wel installeren.

@Rytec: Kunt u de python-shell_2.5.1-ml4_mipsel.ipk op Uw website bij plaatsen AUB.

Hierna de import handmatig opgestart. Deze liep zoals voorspeld.

Echter enkele malen de radertjes in beeld is een understatement. (Of zoals op Oozoon de pinguin). Ongeveer de helft van de tijd was de pinguin in beeld.

EPG werd geladen zonder herstart.

Tweede probleem: Enkele zenders hadden geen EPG. bv. een, ned3, Das Erste, ZDF.

Een blijk op de xmltv.dat file onthulde dat deze EPG dubbel gemapt zijn. Eén keer voor de normale zender en één keer voor de HD zenders. Ik heb dan maar de HD zenders uit mijn xmltv.dat gehaald.

Een nieuwe import liet de box nu vastlopen. Heb de box dan maar herstart. (knop achteraan afzetten en terug aanzetten).

Een nieuwe import manueel gestart. Deze liep nu goed. En ook de ontbrekende zenders één, Ned3, ZDF enz. hadden nu EPG.

Dus er dient nog even aandacht geschonken te worden aan het voorkomen van dubbele mappings. dwz EPG informatie die moet opgeslagen worden op twee verschillende plaatsen.

Een automatische import is nog niet gebeurd. Staat geprogrammeerd om 11h40.

@milo: Proficiat voor jouw werk. En vele malen dank.

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Geplaatst:

Ik pak het op als goed nieuws - de "load" patch lijkt dus wel zijn werk te doen, en je hoeft niet te herstarten.

Aan de channel mapping moet ik inderdaad nog werken, die moet ik nog gaan verhuizen en anders laten werken.

De radertjes komen nu van de 'cooperative multitasking'. Hij doet steeds een zender en dan geeft hij de controle terug aan Enigma. Onder MiLo en PLI werkt dat best vloeiend, omdat die elke zender meteen de EPG cache in kunnen schuiven. De epg.dat write routine werkt nu in grote blokken (hele zenders ineens) en dat geeft die stotterende respons.

Waar ik nog niet goed uit ben is de epgdat routine. Er wordt "add_event" aangeroepen voor een aantal programma's, en dan nog "preprocess_events_channel" voor de bijbehorende zender. Dat stuk is nog een beetje mysterie voor mij.

Geplaatst:

@Kabeltje,

Die python ipk's zitten allemaal (shell, zlib, compress en zelfs html) in het bestand python_ipks.zip die bij de plugin op mijn site te downloaden is.

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen