Ga naar inhoud

iemand kennis van zeer oude kachel? (Nobel 130)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hoi satters, ik heb een zeer oude kachel,zie titel, en nu is er een plastic doorverbind dingetje tussen de temperatuurvoeler van de vlam en het gasblok versleten, maakt zeer slecht contact.

weet iemand of dit nog ergens te koop is?

ik heb geen geld voor een nieuwe kachel en de winter komt er aan.

alvast bedankt,

Geplaatst:

Is dat plastic dingetje een stukje slang die van de voeler die werkt op lucht die uitzet bij warmer worden naar een drukgestuurd ventiel gaat?En slecht contact bij plastic?

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Geplaatst:

het is een plastic busje, die de voeler doorberbind met de spoel in het gasblok,tussen die voeler en het gasblok zit ook iets, die kan ik niet zomaar doorverbinden, maar dat plastic blokje veroorzaakt de uitval, dus dit onderdeel zou ik graag vervangen.

Geplaatst:

En in hele dordrecht is geen digitale fotoapparaat te vinden?

TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks

Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD

KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver

HTC HD2

Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB

Geplaatst:

Ik ken iets dergelijks van de ketel van mijn zoon (ik dacht Radson)

Het einde van de waakvlam-voeler zit met een wartelmoer in een blokje gedraaid tegen een metalen plaatje . Van dat plaatje loopt een enkele draad naar het gasblok .

Ik heb me laten vertellen dat bij branden van de waakvlam , er ± 0.5 Volt op dat plaatje komt te staan .

Bij een storing bij hem , heb ik om testen er een (bijna lege) batterij aan gehangen waarbij de waakvlam bleef branden .

Lijkt het erop ? Misschien kun je het plaatje omdraaien (als er een betere achterzijde aan zit)

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

Het zal wel een thermokoppel onderbreker zijn waar een een ttb of een rab op aangesloten zit

ttb thermische terugslag beveiliging

rab rookgasafvoerbeveiliging

groetjes,

Satman

Geplaatst:
Citaat:
met een dun laagje metaal er op, en dat metaal laagje is versleten
Repareer je zo met contactverf dat dingetje dat is speciaal voor achterruit verwarmingen in auto s klein bruin flesje bij de autospeciaalzaak te krijgen.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Geplaatst:
Origineel bericht van: gigantaandemuur
Citaat:
met een dun laagje metaal er op, en dat metaal laagje is versleten
Repareer je zo met contactverf dat dingetje dat is speciaal voor achterruit verwarmingen in auto s klein bruin flesje bij de autospeciaalzaak te krijgen.

bedankt, dit ga ik proberen.
Geplaatst:

Sorry jongens maar jullie zitten er helmaal naast,dat dingetje is geen pastiek maar een koper buisje heel dun ,en heet Thermokoppel=,dit dient ter beveiliging van de brander,dus als je de knop los laat die je ingedrukt moet houden(ca 30sec.) tijdens het aansteken van de waakvlam.Na die 30sec. de waakvlam uit gaat,dan is de Thermokoppel defekt.,er van uit gegaan dat de waakvlam groot genoeg afgsteld is dat de vam de Themokopel voldoende verwarmt.DEZE kun je niet repareren en moet gewoon vervangen worden.IS bij een Verwarming/loodgieters onderdelen zaak gewoon verkrijgbaar.Het ene einde zit bij de waakvlam het andere in het gasblok.ATENTIE ONTPLOFFINGS GEVAAR,dus niet gaan ligen klooien als je er geen verstand van hebt.

Geplaatst:
Origineel bericht van: columbo
Sorry jongens maar jullie zitten er helmaal naast,dat dingetje is geen pastiek maar een koper buisje heel dun

Columbo , heb je de afbeelding bekeken ?
Vreemd koperen leidinkje !!

Bij mijn zoon komt het uiteinde van de leiding tegen een dergelijk plaatje aan .
Duidelijk zijn de schuif verbindingen te zien die waarschijnlijk naar het gasblok gaan .

post-368-1318260470,5576_thumb.jpg

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Geplaatst:

deze zit gewoon tussen het thermokoppel.

je ziet ze ook vaak bij frituurpannen op gas.

en dan zit er een maximaal beveiliging op aangesloten.

ik heb hem in de auto liggen.

een beetje gasboer heeft ze ook wel te koop.

edje

Vu+ Solo2
Dreambox 800s

Geplaatst:
Origineel bericht van: columbo
ja zo zie je maar weer één dingetje,zonder naam ,is of een zekering of een temperatuur beveiliging,staat er niets op ?

@colombo, het is toch duidelijk wat het is, heeft geen naam maar het is wel een doorverbinddingetje, dus hierbij doop ik deze jongen tot doorverbindapperatusbus wink

btw, dat contactvet heeft niet geholpen wat nu?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen