Ga naar inhoud

iemand kennis van zeer oude kachel? (Nobel 130)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

volgens 1 van mijn onderdelenboeken wat ik in de auto heb liggen kan het 2 namen hebben.

adapter onderbrekeraansluiting of een

thermostroom-adapter.

als je daarom vraagt bij een gasboer komt het vast wel goed.

edje

Vu+ Solo2
Dreambox 800s

Geplaatst:

dit is inderdaad een thermokoppel onderbreker (ook wel splitcontact genoemd) Als het goed is zitten hier 2 draden op deze gaan waarschijnlijk naar een TTB beveiliging en deze zorgt ervoor dat als het rookgaskanaal verstopt zit deze het contact verbreekt dan gaat de waakvlam uit.

En als ik het splitcontact bekijk is hier niks mis mee. Ik zou eerst die 2 draden eens doormeten en kijken of het contact nog gemaakt is want ik heb het vermoeden dat die (TTB)defect of mischien is het thermokoppel defect, dit geeft hetzelfde probleem

Maar krijg je de waakvlam wel aan en blijft deze branden en gaat deze pas uit als je de brander een tijdje aan hebt???

Maak eens even wat meer foto's van waar deze tussen zat en een overzicht foto.

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Geplaatst:

badankt allemaal, thermokoppel is goed, die had ik al vervangen, het is een hele slechte electrisch verbinding, als ik het deurtje dicht doe is het al gebeurd met de waakvlam.

maar nu weet ik hoe dit ding genaamd is, dus op naar de gasboer.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen