Ga naar inhoud


TF 7710 HD PVR; wel of geen aanrader?


lennie

Aanbevolen berichten

Ik heb een Topfield TF4000PVR, CanDig CAM en CanDig Seca3 card.

Door de jaren heen geregeld decoderingsproblemen gehad ten gevolge van de capriolen van Canal Digitaal, en dat met legale CAM, card en abonnement. De laatste maanden blijven opgenomen progs soms maar drie dagen "vers": daarna al decoderingsblokkade. Belachelijk gewoon. Wanprestatie dus van de kant van CanDig.

Moet je maar een gecertificeerd apparaat kopen, zeggen ze daar.

Ik wil nu inderdaad een nieuw apparaat kopen, maar dan wel een met twintuner en HDD, en nu dus ook HD-TV. Dus leek me de TF 7710 HD PVR wel wat. CanDig gecertificeerd.

Ik zie echter op internet zoveel klachten over dit apparaat, zelfs nu nog na alle hardware- en firmware-aanpassingen, dat ik twijfel.

Wat zijn goede alternatieven met dezelfde specificaties, maar nu eens eindelijk zónder al die decoderingsproblemen?

 

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb de Rebox 9000PVR met HDD en HD-TV. Werkt zeer goed, neemt ongecodeerd op, dus altijd afspelen. Regelmatig nieuwe software en gemakkelijk te bedienen.

Wat mij betreft een aanrader. Veel succes met het zoeken naar een goede tuner.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt, ik neem het mee.

Waar het dus om gaat is dat ik vreselijk irritante pokkenproblemen met die TF4000PVR heb, en er niets mee opschiet als ik voor zo'n €500+ een nieuwe tuner koop met dezelfde problemen, ondanks dat ik dan wellicht beter beeld heb; beter zwart beeld dus.

Belangrijkste eis is dus probleemloze ontvangst met mijn legale CD-Cam en -Card; is toch eigenlijk gewoon een recht en geen eis?

 

Meer suggesties?

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb sinds kort ook een Rebox 9000. Perfect beeld en makkelijke bediening. Hij neemt ongecodeerd op volgens mij. De Rebox heeft twee CI-sloten en een gewone kaartlezer - in die laatste zit mijn CD kaart (met de chip naar beneden... let daar op). Je CD-CAM heb je dus niet meer nodig. Er komt regelmatig nieuwe software voor uit die je eenvoudig met een USB-stick op je Rebox kunt zetten. Heb het familiepakket en themapakket en een duo LNB van canal digitaal. Met de Topfield heb ik geen ervaring.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft de Rebox nu wel of geen disceqe 1.1

En werkt ie ook goed samen met de cd-cam (indien deze een keer nodig is als software niet up to date is, weet van de interne kaartlezer)

 

M7 Sat 801,7121,WF T90,(28.3,23.5,19.2,13) 4xAlps quad, 2x Maximum + 2x Venton 4/1 en veel Belden H125 kabel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn draadje wordt wat vertroebeld door technische discussies omtrent ontvangers.

Maar het ging dus om de vraag naar ervaring met HiDef Twintuners met harde schijf en dan met name voor wat betreft decoderingsproblemen van Canal Digitaal.

Dus herhaal ik die vraag.

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om even bij de vraag van de topicstarter te blijven; ja de Topfield TF7710HDPVR is een absolute aanrader vanwege zijn perfecte beeldkwaliteit !!! We hebben natuurlijk allemaal zo ons privé eisen- en wensenpakket maar volgens mijn bescheiden mening is de beeldkwaliteit iets dat voorop dient te staan; immers het is een apparaat bedoeld om (via een tv) naar te kijken. Dat er daarnaast andere zaken een rol spelen zoals software-update, epg en diseqc, is natuurlijk waar maar wat mij betreft in de door mij genoemde volgorde.

 

Groetjes van John uit Den Bosch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad is de kwaliteit van wat een tuner moet produceren, beeld en geluid, op het eerste gezicht belangrijk.

Maar als er dermate veel storingen zijn in de decodering dat er überhaupt niets te zien valt dan heb je niets aan een goed beeld. Met mijn Toppie4000 heb ik, zoals al vermeld, o.a. de laatste tijd het probleem dat opnames op de HD die nog maar een paar dagen oud zijn, al niet meer gedecodeerd kunnen worden. Het bekende blauwe veld danwel rode balk met de complete onzin dat mijn abo niet toereikend is, en dergelijke bullshit. Ik heb al meer dan twintig jaar een volbetaald abo op het volle pakket op SAT-TV; nog uit de tijd van Multichoice en zelfs dáárvoor.

Niet iedereen heeft een 4-daagse 8-5 baan, en dus de tijd dezelfde dag nog naar opgenomen progs te kijken danwel ze meteen na opname als een panische debiel te decoderen (wat ik dus ook een flutoplossing vind die helaas vaak opgeworpen wordt).

Ik betaal voor, en eis dus een opnamesysteem waardoor ik weken later nog een opname kan bekijken. Simple as that.

Een tuner die dat biedt, met 1% minder beeldkwaliteit dan die probleemTopfields is welkom.

Ik vind dat de gestoord overdreven manier waarop Canal Digitaal piraterij probeert te voorkomen geleid heeft tot wanprestatie tegenover de legale klanten. Een ernstige zaak, en feitelijk diefstal. Een stupide manier van bedrijfsvoering die piraterij juist uitlokt. Stelletje eikels dus daar.

En met dat gegeven zouden distributeurs van tuners in Nederland wel eens wat meer moeite mogen doen speciale software ter beschikking te stellen om hun apparatuur CanDig-proof te maken.

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

TF4000PVR is uiteraard geen HiDef apparaat, maar heeft wel een harde schijf.

Beide hebben niets te maken met de problemen aangaande decodering, en dit item gaat juist over het zoeken naar een PVR Twintuner (liefst HiDef) zónder die problemen.

VU+ Ultimo HD PVR, Topfield TF4000PVR, Humax Entavio, Rebox RE9000PVR, Astra 1,2 en 3, Tooway Internet via Satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...