Ga naar inhoud


[humax hdci 2000] Geluid komt pulserend door


joseppe

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal.

Ik ben hier nie uw,dus niet meteen schelde als ik een foutje maak.

 

Mijn vraag is ik heb een humax hdci 2000 met hdmi aangesloten op mijn onkyo ht-s9100thx die gaat via hdmi out naar mijn philips pf32 9830 hdmi ingang.

 

Beeld is geweldig maar het geluid komt pulserend door,wat kan dit zijn.

 

Doe ik de humax hdmi uitgang rechtstreeks naar de tv hdmi ingang,dan is alles wel goed beeld en geluid.

 

Wat kan mijn tv wel wat de onkyo niet kan.

 

Wie kan mij dit vertellen.

 

mvg

jos

vu+duo wavefield t90

vu+duo triax 88 met multiblock

xtrend et9000 triax 88 met multiblock voor mijn dochter

vu+duo

Link naar reactie
Delen op andere sites


U kunt zeker wel geluid via de receiver weergeven . Dan moet je instellingen veranderen . de tv zal wel geen dolby (puls code) kunnen en wel pcm (dig stereo) De onkyo kan het digitale signaal omzetten Ps waarom sluit je niet gewoon de dig uitgang op de onkyo aan ,(er komt via de sat toch geen dolby true of dts master) en je bespaart enorm op de stroom kosten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Piet

 

Ik heb de humax aangesloten met hdmi omdat het de simpelste aansluiting is,en zeggen ze de beste.

 

En de onkyo schakelt dan automatisch naar de humax.

 

Maar ik vind het raar dat mijn tv wel goed geluid geeft met hdmi rechtstreeks van de humax

Nu heb ik er een optisch kabel van de humax naar de onkyo gedaan en nu is het geluid van de onkyo wel goed.

 

Het moet toch ook alleen met hdmi kunnen of niet dan.

 

mvg

jos

vu+duo wavefield t90

vu+duo triax 88 met multiblock

xtrend et9000 triax 88 met multiblock voor mijn dochter

vu+duo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

 

Als ik op de receiver de display toets indruk laat hij zien welke input hij ontvangt.

 

Dat is het volgende

 

a/pcm-fs 48khz

 

Ik heb alle instellingen al geprobeerd maar met alleen hdmi blijft het geluid aan uit aan uit,dit gaat met vaste regelmaat.

 

De onkyo kan het geluid via hdmi niet verwerken.

Heeft hier iemand dezelfde combinatie die het wel doet,daar bedoel ik mee een humax hdci2000 met een onkyo receiver die alleen met hdmi aangesloten is

De receiver is de ht-r960.

 

mvg

jos

vu+duo wavefield t90

vu+duo triax 88 met multiblock

xtrend et9000 triax 88 met multiblock voor mijn dochter

vu+duo

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb wel een humax hdci en een onkyo tx-nr905. maar dat is dus niet dezelfde. vermoedelijk komt er uit de humax niet een goede stream waarmee de onkyo wat kan , en het is beter om de humax rechtsteeks op de tv aan te sluiten (Heb ik ook) en een optische kabel aan te sluiten(ik denk dat dat ook de opzet van humax was) . De humax was een van de eersten met een hd ontvanger en die hdmi is versie 1.0 en dat is de laagste . terwijl de onkyo 1.3a of 1,4 is . En over het algemeen is er op de satelliet nog geen of weinig overtuigend audio te vinden. En je moet de receiver altijd aan hebben bij tv kijken ,en dan heb je tv-rec- versterker ook gauw 1kw of meer per uur.dus aan de tv metde box, en versterker aan wanneer nodig met een film.En bij de beste hdmi apparatuur begint men meer met 2 hdmi uitgangen te komen, een met video en stereo en een full audio naar versterker omhet gelijktijdig gebruik niet verplicht nodig te maken . En voor de geluidskwaliteit zegt men

Link naar reactie
Delen op andere sites

goeiemorgen piet

 

bedankt voor de antwoorden,zoals ik gelezen heb op internet moet hdmi 1.0 naar hdmi 1.3 geen probleem zijn.

nou ben ik er achter gekomen dat de receiver ook het setupmenu

op de tv moet laten zien maar dat doet die van mij ook niet.

weet jij wat voor audio signaal de humax doorgeeft via hdmi,zou dat analoog kunnen zijn.

 

en kan ik dat wijzigen in de humax.

 

mvg

jos

 

vu+duo wavefield t90

vu+duo triax 88 met multiblock

xtrend et9000 triax 88 met multiblock voor mijn dochter

vu+duo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via hdmi komt alleen digitaal audio -video en besturings Toen de humax uitkwam was er nog geen hdmi goedkeuring bij , want er was nog geen overeenstemming over. En welke s/w versie zit er in de humax. Want er zijn nogal wat verbeterings gekomen, de laatste is 1.17. en het maakt wel verschil welke versie van de hdmi want in de eerste zit niet het volle audio pas bij 1.2. probeer anders eens een andere HDMI kabel , want die zijn zeer teer en in tegenstelling tot vele berichten ,( moet ook volledig bekabeld) is de kwaliteit wel belangrijk. uit de humax komt max 1080I en uit de onkyo kan dat 1080p worden en is de tv wel 1080p ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan in de humax dolby aan en uit zetten , probeer. Maar er is geen enkel kwaliteits voordeel als u de Humax via de onkyo laat lopen, niet met audio en ook niet met video . de humax zal nooit dolby true of dts master via de HDMI uit geven, dus hoger van wat er via de optishe uitgang kan komt er niet. En heeft u geen hdmi ingangen in de tv genoeg , die zijn er wel te koop ook automatisch . zelfde geld voor optisch. mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus dolby aan uit is de enigste instelling

de software is 1.04 de originele nog upgraden doet hij niet.

ik heb hem nu met optisch kabel aangesloten en nu is het geluid goed.

dat is dus opgelost,maar ik snap niet waarom de tv alleen met hdmi wel geluid en beeld kan geven.

nou heb ik het vermoeden dat de humax via hdmi analoog/pcm uitstuurd,en dat de onkyo dat niet kan verwerken.

en het signaal via optisch vanaf de humax pcm is,nou heb ik daar helemaal geen verstand van,vandaar mijn vragen hier.

 

mvg

jos

vu+duo wavefield t90

vu+duo triax 88 met multiblock

xtrend et9000 triax 88 met multiblock voor mijn dochter

vu+duo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er komt nooit analoog uit hdmi ,dit is een full dig interface. software staat op www.euro1080.tv, maar daar moet je wel enige kennis voor hebben , maar dan kan het probleem er ook wel eens uit gaan (of een nieuwe erin). de tv zal wel een grotere tolerantie hebben met digitaal stereo, maar het wil ook wel eens aan een slechte kabel liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo piet

 

ik dacht het te weten maar ik ben het weer kwijt.

ik zal er maar weer een nachtje over slapen misschien dat ik morgen weer helder kan denken.

die downloads weet ik maar kan geen contact maken met de laptop

geprobeerd met usb naar r232 connector.

maar ik heb nog steeds het vermoeden dat het iets is met de hdcp ondersteuning.

want in de boekjes van humax staat bij aansluiten met hdmi echt maar een kabel.

en dat werkt voor honderd procent rechtstreeks aan de tv.

maar via de onkyo niet,en nou ben ik zo iemand die dat perce wil weten waarom niet,maar ik heb inmiddels zoveel gelezen dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

ik denk dat als ik de tijd heb morgen met de humax naar mijn dealer ga om hem daar aan een onkyo te koppelen en kijken wat hij dan doet,die heeft ook nieuwere tv niet dat de mijne zo oud is.

 

mvg

jos

vu+duo wavefield t90

vu+duo triax 88 met multiblock

xtrend et9000 triax 88 met multiblock voor mijn dochter

vu+duo

Link naar reactie
Delen op andere sites

over het algemeen moet je een o-modem kabel hebben voor updates. en de loader. en je gebruikt nu twee kabels via de onkyo!! ipv 1 wanneer rechtsreeks aan tv , je schreef ook dat OSD van de onkyo niet op de tv kwam , Dan geeft de onkyo dus een signaal af die de tv niet kent, En dan moet je een andere uitgangs signaal uitsturen. of die kabel deugd niet. van onkyo naar tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik had gisteren in de gebruiksaanwijzing van de tv gelezen dat die hdcp ondersteund via dvi.

dus dacht ik mischien is dat de oorzaak,want een goede werking

is alleen mogelijk met hdmi die met een goede standaard werken

maar volgens mij is ook dat niet het geval.

want ik heb aan de onkyo ook een hd dvd recorderspeler en een bluray speler alle twee van panasonic,en alletwee alleen met hdmi.

dat werkt prima,dus nou twijfel ik weer over het uitgaand signaal van de humax,stel nou dat die hdcp niet ondersteund via het geluid dat met de hdmi verzonden wordt naar de onkyo is dat een mogelijkheid.

ik heb de humax ook al eens met alleen scart aan de hd dvd speler gekoppeld dan is het ook beeld en geluid ook goed.

ja piet het is om gek van te worden en misschien maar een kleinigheidje als ik maar meer verstand van had.

mvg

jos

vu+duo wavefield t90

vu+duo triax 88 met multiblock

xtrend et9000 triax 88 met multiblock voor mijn dochter

vu+duo

Link naar reactie
Delen op andere sites

de humax hd 2000 heeft een optische uitgang voor digitaal geluid , en zoals het er voorlopig uitziet IS DAT VOLDOENDE omdat er alleen dolby digital 5.1 en meestal 2.0 of digitaal stereo . via de satelliet te ontvangen is .En sluit die humax toch gewoon aan de tv aan of wil je de hele dag de onkyo receiver aan hebbenstaan?, Want het(humax) is en blijft een voorlopermodel. een soort beta box die door HUMAX veel te weinig ondersteund werd. In het menu v d onkyo is er de functie monitor out bij hdmi. en dan niet hoger zetten of de tv aan kan bijv hd ready 720p max of trough. misschien? pcm is pulse code modulatie en dolby is bitstream . en bij instelling auto moet de receiver wel een ident van de humax ontvangen om te weten wat het is .en als de humax dat niet goed doet heb je je probleem. en de tv kan het waarschijnlijk niks schelen. omdat dat alleen stereo is. En volg mijn raad op en zet denieuwste firmware eerst eens op de humax.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heeft je tv geen hdmi. ? alleen hdmi heeft dig audio en video. bij dvi zul je de audio analoog moeten aanvoeren via de rode en witte stekker uit de humax, maar hierbij is vaak de lip synchronisatie een probleem. maar druk lang op de mute knop op de humax tot het lip syn menu verschijnt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...