Ga naar inhoud

[Binnenland] Deventer krijgt volledige glasvezeldekking

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Citaat:

Deventer krijgt volledige glasvezeldekking

AMSTERDAM - Elke inwoner van Deventer zal dit jaar nog internet kunnen krijgen via glasvezelkabels. Hiermee is de stad de eerste in Nederland die volledige dekking heeft wat betreft dit type internet.

Naast Deventer worden ook enkele omliggende dorpen en andere gebieden voorzien van glasvezel. Enkel geïsoleerde huizen en boerderijen zullen de optie niet krijgen.

De gemeente gaat verschillende abonnementen aanbieden met snelheden die variëren van 20 tot en met 100 megabit per seconde. De kosten moeten tussen de 50 en 100 euro per maand gaan liggen, waarbij ook tv en telefoon geboden wordt. Abonnees krijgen de keuze uit verschillende aanbieders voor deze diensten.

Bron: De Telegraaf
Datum: 16-10-2009

Vooral meerdere aanbieders spreekt mij wel aan.
Monopolisten als UPC en Ziggo komen er bij mij niet in.

Van de website Glashart Deventer:

Vraag:
Wat is het verschil tussen Glashart, Concepts ICT en Solcon

Antwoord:
Glashart is verantwoordelijk voor de aanleg van een glasvezelnetwerk. Wij zorgen er dus voor dat het glasvezel daadwerkelijk in de grond gelegd wordt en dat de voorziening bij u in huis wordt aangelegd.
Concept ICT en Solcon zijn service providers. Zij zorgen er voor dat u gebruik kunt maken van het netwerk. U kunt het vergelijken met een snelweg. Glashart zorgt er voor dat het asfalt gelegd wordt en de auto’s makkelijk van A naar B kunnen rijden. Concepts ICT of Solcon zorgen voor de auto’s.

Geplaatst:

Glashart heeft hier in Elburg dit voorjaar de glasvezel ook aangelegd.

heb nu een kastje aan de muur zitten,echter heb geen abonnement genomen.

Goedkoopste is 59,95 euro,30 Mb/s en telefonie erbij.

Helaas hier uitsluitend koppelverkoop met telefonie,

De KPN zit er nu op...zonde dat ze niet uitsluitend internet aanbieden.....

Hoe doen ze dat daar trouwens met TV via glasvezel?

Hier zit de lokale omroep er niet eens op vanwege de te hoge kosten.

Voor velen een struikelblok waardoor ze toch bij UPC blijven.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Gerard 76
Glashart heeft hier in Elburg dit voorjaar de glasvezel ook aangelegd.
heb nu een kastje aan de muur zitten,echter heb geen abonnement genomen.
Goedkoopste is 59,95 euro,30 Mb/s en telefonie erbij.
Helaas hier uitsluitend koppelverkoop met telefonie,
De KPN zit er nu op...zonde dat ze niet uitsluitend internet aanbieden.....

Hoe doen ze dat daar trouwens met TV via glasvezel?
Hier zit de lokale omroep er niet eens op vanwege de te hoge kosten.
Voor velen een struikelblok waardoor ze toch bij UPC blijven.

Als KPN een glasnet aanlegt wil deze ook de overige diensten leveren.
Dat klinkt logisch maar is het niet omdat ze dan immers ook de prijs vast kunnen zetten en het aantal pakketten naar behoeven kunnen aanpassen.

Het zou beter zijn dat er een netwerkaanbieder komt zoals in Deventer, met daarbij een aantal (2 of meer) aanbieders. Je kunt dan zelf bepalen welke diensten je wilt afnemen.
Het is niet super flexibel want niet alles kan maar je hebt in ieder geval een keuze.

Bij één aanbieder (KPN) die zowel het netwerk als de diensten levert is het model nogal star. Een prijs van rond de € 60 voor een all-in-one pakket vind ik wel redelijk.
Geplaatst:
Origineel bericht van: Satfreakholl
Glashart is ook hier al bezig
kan bijna niet wachten tot het klaar is
begin 2010 zou alles moeten werken
krijg 35 mb/s up en down kost 38 euro per maand
dus dat valt mee
Ja Ruurlo is mooi smile ....
Geplaatst:

Glashart = consumenten verkoop naam van Reggefiber.

Reggefiber valt onder de Reggeborgh holding bv.

Reggeborgh holding bv is onderdeel van investerings maatschappij Reggeborgh. Reggeborgh is van Dick Wessels. KNP heeft 49% aandelen in Reggeborgh holding bv wink

Lodie

Geplaatst:

Zijn wel meer plaatsen met glas, alleen denk ik dat het hier ook het huis in zal gaan, wat dan wel uniek is.

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Geplaatst:
Origineel bericht van: Hoeba
Zijn wel meer plaatsen met glas, alleen denk ik dat het hier ook het huis in zal gaan, wat dan wel uniek is.

Toch niet, in de Dokkumse nieuwbouwwijk de Trije Terpen ligt ook glas naar elke woning. Dat is nog niet operationeel maar men denkt dat eind van dit jaar wel te hebben.

Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..

Geplaatst:
Citaat:
Elke inwoner van Deventer zal dit jaar nog internet kunnen krijgen via glasvezelkabels. Hiermee is de stad de eerste in Nederland die volledige dekking heeft wat betreft dit type internet.

Laat ik nu in mijn geheugen hebben dat Voorburg, vele jaren terug, de eerste stad in Nederland was met volledige glasdekking.....
De gemeente verkocht de kabel aan de Casema en die beloofde overal glas neer te leggen.

Ook hier is het slechts tot de voordeur.

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Geplaatst:

In Almere zijn ze glasvezel tot in de woning aan het leggen zoals bijvoorbeeld in de meterkast.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

• Moderator
Geplaatst:

klopt, hij ligt er hier inmiddels. Nu nog even wachten totdat andere aanbieders zich melden :-D

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:
Origineel bericht van: Gerard 76
Hier ligt al enkele maanden glas tot aan de muur,
maar de zaak is nog steeds niet operationeel.

als die muur dan van dit materiaal materiaal gemaakt is werkt het misschien...

wink hee hè

ciao

True North

Rebekka Bakken

Geplaatst:

:Dsmile

Laat ik't anders zeggen.

Ze hebben de boel aangelegd en door de muur getrokken

en aangesloten op een kastje.

Ik heb er echter voor gekozen om de dienst nog niet te gebruiken.

Zolang de telefonie er bij aan gekoppeld zit

neem ik het niet.

Geplaatst:

Als je het totaal bekijkt da is het ook best aardig prijzig

met vanaf 50 euro.(analoge TV, gratis bellen tot zekere hoogte en internet die best goed is maar vrijwel zeker de opgegeven snelheid niet haalt.)

Immers sat tv heb je voor 10 euro, telefoon voor 19 euro en internet 20MB voor 14 euro.

Belangrijkste hierbij is dat je nergens aan vast zit, zeg je de telefoon op omdat je voor 10 euro per maand ook 350 echt gratis belminuten op je GSM hebt dan kan dat gewoon.

Want wil je alleen internet dan kost dat hier wel 37,95 wil je er telefonie bij dan kost dat slechts 5 euro extra.

Persoonlijk denk ik dat de prijs van het internet kunstmatig hoog wordt gehouden zodat de meesten zeggen "voor die 5 euro, doe telefonie er dan maar bij" zodat KPN, via een omweg, toch hun oude wijkcentrales op kan heffen.

Hier gaat er eind dit jaar in iedergeval de stekker weer uit want ik ben nog niet zo onder de indruk van deze glasvezel.

suc6

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen