Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik wil een actuator van Echostar vervangen die na 15 jaar defect is geraakt. De lengte van de "uitschuifarm" is 39 cm. Dit komt overeen met ca. 15 inch. Kan ik het beste een 12" of 18" actuator bestellen?

Wie geeft advies?

Mutant HD51 - Stab100 - Triax78

Geplaatst:

Ik zou een 18" bestellen. Voor het prijsverschil hoef je het niet te laten en een 18" is meestal wat degelijker.

Als je de nieuwe actuatormotor monteert, vergeet dan niet de liemieten in te stellen. Zowel een 1 als ook een 1.2 meter Echostar schotel kunnen bij niet ingestelde limieten te ver kantelen waardoor de schotel vaststaat. Bij alle actuatormotoren kan je hardwarematig de limieten instellen. Vaak door middel van een soort "vingers" die een schakelaartje bedienen die de motor uitschakelt. De motor kan dan alleen nog maar de andere kant op lopen.

Op naar de volgende 15 jaar dan maar weer smile

Oh, smeer gelijk de lagers van de schotel ff. Vind íe vast fijn laugh

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Geplaatst:

De actuator wordt aangestuurd door de orginele Pace positioner. Heb nog even aan een Diseqc-motor gedacht. Maar bij een schotel van 1m. leek me dat niet zo'n goed idee gezien de zware belasting.

Een goede tip is te kijken naar de benodigde "uitschuiflengte". Misschien is 12" al voldoende.

Dus, meten is weten.

Dank voor de snelle reacties.

Mutant HD51 - Stab100 - Triax78

Geplaatst:

Je kunt de motor ook aansturen met een Astonbox DS-100, gewoon via de Disec motor sturing van je sat reciever, je pogameerd er de positie's 1 voor 1 handmatig in.Er gaat 1 coax in en 1 uit, de 4draden van de actuator worden ook op de Astonbox aangesloten.werkt perfekt.alles werkt dan geheel automaties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen