luke-san Geplaatst: 16 oktober 2009 Geplaatst: 16 oktober 2009 ben nu 2 maand geleden volledig overgestapt op de IP9000 van de Humax 5400 waar ik eerst geen afscheid van kon nemen. Heb ook een tijdje de NL kaart niet gebruikt vermits ik ook een TV Vlaanderen kaart heb Nu heb ik een groen met grijze kaart, seca 2 dacht ik, en ik zie de entitlements op 006A | 2009-09-30 | CANALDIGITAAL | 0000000000000014 staan in Newcs. Heb een uurtje of 2 geleden een puls aangevraagd via de website maar no go blijkbaar. Er zit de laatste NLB in dus ik heb geen idee wat er fout loopt. Iemand een idee of een hint?
Moderator wiz Geplaatst: 16 oktober 2009 Moderator Geplaatst: 16 oktober 2009 als je newcs/mgcamd gebruikt dan klopt dat wel. Code: # AU# 00 disable, no emm pids processed# 01 enable, emm pids always processed for soft-au and shared cards# 02 auto, emm started only if channel cant be decoded# 03 process emm pids for network cards update onlyA: { 01 } in /var/keys/mg_cfg staat standaard de A: { 00 }. 00 = disable, no EMM pids processed. Als je in dat bestand A: { 00 } in A { 01 } verandert dan zou de mgcam emms moeten gaan processen. En dan zou je dus een heractivatie moeten kunnen doen en dan zou de kaart wel geupdate moeten worden. groet, Wiz VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
luke-san Geplaatst: 16 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 16 oktober 2009 stond default op 02 blijkbaar nu heb ik hem gezet op ----- # AU # 00 disable, no emm pids processed # 01 enable, emm pids always processed for soft-au and shared cards # 02 auto, emm started only if channel cant be decoded # 03 process emm pids for network cards update only A: { 01 } ---- 30 min later nog niets binnengekomen. Signaal is perfect, enkel de CD kaart erin en op SBS6 ... vreemd
GeniusX Geplaatst: 16 oktober 2009 Geplaatst: 16 oktober 2009 Even de boel opnieuw opstarten, op sbs6 zetten, juiste kaartnummer laten heractiveren bij CDS. Geen enkel probleem. Ik zou wel een seca3 kaart gebruiken (rode kaart)
luke-san Geplaatst: 17 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 17 oktober 2009 ok heren, Heb er vannacht tot 3 uur mee bezig geweest en ben dan maar gaan slapen. Het werkte gewoon niet. De ochtend nog eens geprobeerd en nu dus na 20 min.... beeld. Geen idee wat het probleem was. Bedankt om even mee te denken
luke-san Geplaatst: 17 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 17 oktober 2009 Nu snap ik hem helemaal niet meer. Nu werkt de Canaal Digitaal kaart maar TVvlaanderen niet meer. Ik steek de TVvlaanderen kaart erin en nu doet die het plots niet meer. Kaart steekt goed, chip naar beneden en naar achter. In de entitlements zie ik eind 11de maand staan. Heb de receiver al gereflashed en de settings 10 keer gechecked maar no go. De hobby begint langzamerhand een frustratie te worden.
Moderator wiz Geplaatst: 17 oktober 2009 Moderator Geplaatst: 17 oktober 2009 check nog even in /var/keys/newcs.xml of de user waarmee jij kijkt wel updates mag versturen: Code: <user><name>user</name><password>pass</password><au>on</au></user> groet, Wiz VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
GeniusX Geplaatst: 17 oktober 2009 Geplaatst: 17 oktober 2009 Je hoeft niet iederkeer te reflashen, gewoon via blauwe toets, EMU herstarten. newcs lokaal laten starten , daarna pas mgcamd. Alle 2 de kaarten er in en gaan, als je ook nog SoftCam.Key in de /var/keys zet kan je digitv(1w), kd(23E) en andere ook beter bekijken. (even zoeken op IN naar de juiste)
luke-san Geplaatst: 17 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 17 oktober 2009 Zoals tijd mij heeft geleerd, als het niet werkt, gewoon links laten liggen en later opnieuw proberen. Die wijsheid levert zijn vruchten weer af .... onvoorstelbaar. Daarnet om 20u, tv en satreceiver aan (stond af met de schakelaar) en wonderbaarlijk beeld zonder enige verklaring. Ik ga er niets achter zoeken want eigenlijk is het onverklaarbaar.
GeniusX Geplaatst: 18 oktober 2009 Geplaatst: 18 oktober 2009 Mooi man! Goed dat het nu werkt. Dat opnieuw proberen heeft te maken met het vergeten van zaken in de procedure om tot het resultaat te komen. Mensen hebben de neiging, wanneer ze meerdere malen het zelfde moeten doen dingen over te slaan. Je blijft dan in een deel van de procedure hangen, omdat je er van overtuigd bent dat daar de oplossing zit. Het is ook vaak zo als iemand anders gaat meekijken, deze snel de oplossing vindt. Dat het eerder niet heeft gewerkt heeft echt wel een rede, al was het alleen maar een puls van TVV. Amen
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen