Loui (K) Geplaatst: 17 oktober 2009 Geplaatst: 17 oktober 2009 Ik ben in het bezit van een wavefrotier T90 met 4 LMB's ik heb deze zomer mijn Schotel optimaal afgesteld en heb ook nieuwe coax Merk Bedea nu is mijn signaal sterkte 85% en Kwaliteit 86% Mijn vraag is hoe kan ik mijn signaalsterkte verbeteren? Mijn schotel staat boven op het dak en er is in de omgeving niets wat de schotel belemmerd.Op de foto kun je zien hoe ik de LMB heb aangesloten en de switch is ook tegen regen beschermd de Coax zit in z'n geheel in een mantelbuis beschermd tegen weersinvloeden. Ik hoor graag uw bevindingen.
the_knarf Geplaatst: 17 oktober 2009 Geplaatst: 17 oktober 2009 is dat niet genoeg dan? GigaBlue QUAD plus 4XS2
Loui (K) Geplaatst: 17 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 17 oktober 2009 Blijkbaar niet,bij een normale of iest zwaadere regenbui valt mijn beeld al weg gaat SNG naar 60% en AGC naar minder dan 50% en dan is het gebeurd met kijken.Voor deze schotel en toen er ook nog geen regio zenders op de schotel waren had ik een Prime Focus van 110Cm draaibaar, maar toen moest het gewoon hozen voor het beeld weg viel.En toen had ik deze dreambox ook al met ongeveer de zelfde waarden.
Tonskidutch Geplaatst: 17 oktober 2009 Geplaatst: 17 oktober 2009 ja maar beste Loui(K) dan heeft dat toch noppes met de dreambox te maken? ciao Good Morning Heartache Laura Fygi, Toots Thielemans
Loui (K) Geplaatst: 17 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 17 oktober 2009 oke dat geloof ik maar is de T90 dan zoveel minder dan een Prime focus qua rendemend?
vGnp Geplaatst: 17 oktober 2009 Geplaatst: 17 oktober 2009 Origineel bericht van: Loui (K) oke dat geloof ik maar is de T90 dan zoveel minder dan een Prime focus qua rendemend? Ik heb hier ook een T90, en het moet wel heeeel hard regenen wil ik m'n beeld kwijt zijn. De installatie is dan ook met een Satlook geoptimaliseerd, dat kun/mag je niet vergelijken met de signaalmeter van een ontvanger. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
Loui (K) Geplaatst: 17 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 17 oktober 2009 Dan moet ik er maar iemand bij halen die zo'n meter heeft.ik zelf heb nog zo'n oude SATMETER SM-02 daarmee heb ik de schotel uitgericht.
vGnp Geplaatst: 17 oktober 2009 Geplaatst: 17 oktober 2009 Zo'n meter is goed voor signaalsterkte, maar voor signaalkwaliteit moet je toch echt een digitale hebben. vGnp VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90 Satlook Digital NIT
maja Geplaatst: 17 oktober 2009 Geplaatst: 17 oktober 2009 Ik heb helemaal geen signaalmeter ik heb de schotel met de lnb's afgeregeld met een nokia dbox1. Bij mij valt het beeld en geluid nooit uit. Alleen bij zware hoosbuien. Maar dat is normaal. Het uitvallen kan ook vanuit het opzendstation komen. Daar kan het ook zwaar weer zijn. Overigens ik heb ook een T90.
Loui (K) Geplaatst: 17 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 17 oktober 2009 Origineel bericht van: maja Het uitvallen kan ook vanuit het opzendstation komen. Daar kan het ook zwaar weer zijn. Overigens ik heb ook een T90. Wat jij zegt dat kan ben ik helemaal met je eens,maar niet elke bui bij mij is niet altijd gelijk in Luxemburg!!hi Als het hier vlot regend heb ik soms al blokken in beeld.
Ventura Geplaatst: 17 oktober 2009 Geplaatst: 17 oktober 2009 Is de LNB al een keertje vervangen? Het is goed mogelijk dat de LNB aan het "overlijden" is. Ik heb het al een keertje mee gemaakt recent. De LNB aangesloten op de satlook digital nit. Ik zag in het hoge frequentie gebied alleen veel "ruis". Maw de LNB is niet meer goed.
Loui (K) Geplaatst: 1 januari 2010 Auteur Geplaatst: 1 januari 2010 LNB vervangen door merk Daimond GT-LST40D maar het wordt niks beter.
mebo870 Geplaatst: 1 januari 2010 Geplaatst: 1 januari 2010 Als je de LNB al een keer hebt vervangen word het tijd om je schotel eens opnieuw bij te stellen, we hebben al een paar flinke stormen achter de rug. Dikke kans dat deze wat verdraaid is. The key to happiness. Stay away from idiots
holles Geplaatst: 1 januari 2010 Geplaatst: 1 januari 2010 Over welke zender spreek je dan? Als ik je foto zie van de wave lijkt het net of er aan de rechterkant een deuk in je schotel zit. Ik hoop voor je dat dat vervorming van de foto is, anders kun je wel eens een probleem in ontvangst hebben. Vu+ Solo2 met OpenPli via WaveFrontier T90 met bereik 5E t/m 53E
maja Geplaatst: 1 januari 2010 Geplaatst: 1 januari 2010 Origineel bericht van: holles [quote=signaal sterkte 85% en Kwaliteit 86% Over welke zender spreek je dan? Als ik je foto zie van de wave lijkt het net of er aan de rechterkant een deuk in je schotel zit. Ik hoop voor je dat dat vervorming van de foto is, anders kun je wel eens een probleem in ontvangst hebben. Er zit in de schotel een deuk in de rand voor zover het te zien is op de foto. Dat kan voldoende zijn voor minder ontvangst. Je kunt het beste de schotel demonteren en dan de deuk met de handen er uit halen. Door deze deuk in de rand van de schotel vervormt de schotel. Als je de rand weer egaal gemaakt hebt is de schotel ook weer beter. Als je klaar bent met het repareren leg dan de voorkant van de schotel op een goed vlak dan moet de rand van de schotel overal het vlak raken. Succes.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen