Ga naar inhoud


VTMKazoom - geen beeld - melding "gecodeerd kanaal"


Gast digivan4

Aanbevolen berichten

Hallo,

als nieuweling op dit forum, mijn eerste vraag - hier komt-ie. Sinds VTMKazoom via TVV uitzendt, slaag ik er niet in beeld te krijgen op dit kanaal op mijn ontvanger (Technomate 1500 CI met TVV cam). Het beeld blijft zwart en ik krijg de melding "gecodeerd kanaal". Raar genoeg ontvangt mijn ontvanger wel EPG gegevens (en komt zelf "Manix begint om ... uur" in de EPG voor). Wat kan er verkeerd zijn gegaan ? Alle andere zenders geven geen probleem. Ik heb ook al geprobeerd van VPID en APID aan te passen, maar zonder succes. Dank voor enig inzicht van jullie.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wanneer je geen beeld hebt op die zender, kan dat een aantal oorzaken hebben.

Je krijgt wel de epg ( staat geheel los, van de codering ), hetgeen betekent dat je wel ontvangst hebt op die zender.

 

Ik zou dit eens proberen:

 

Via het menu de zender verwijderen en daarna handmatig op dezelfde transponder een transponderscan doen. Het lijkt er namelijk op, dat er een aantal pids ( video / audio ) niet helemaal goed staan.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk eens op de site van technomate , waarschijnlijk is je decoder niet up to date en moet er nieuwe soft en lijsten geladen worden hierbij de link http://www.technomate.com/software_updates.php

 

groetjes

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelfs bij een FASTSCAN dat Kzoom in de lijst van gevonden zenders staat, maar in de zenderlijst van het toestel komt ie niet voor???

Ik heb het vermoeden dat de vroegere Kan-Z overeenkomt met de parameters van Kzoom, en ie daarom niet in de zenderlijst van de rec staat!

Ik ga nu eens de settinglijst van m'n Noki uitvlooien, en dan de parameres van Kzoom manueel schrijven in de Kan-Z parameters... (Rec: Sab Ultimate HD)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jan Ambers
Ik heb zelfs bij een FASTSCAN dat Kzoom in de lijst van gevonden zenders staat, maar in de zenderlijst van het toestel komt ie niet voor???
Ik heb het vermoeden dat de vroegere Kan-Z overeenkomt met de parameters van Kzoom, en ie daarom niet in de zenderlijst van de rec staat!
Ik ga nu eens de settinglijst van m'n Noki uitvlooien, en dan de parameres van Kzoom manueel schrijven in de Kan-Z parameters... (Rec: Sab Ultimate HD)


Dit kan wel eens het probleem zijn.

Kanaal Z is namelijk omgedoopt tot Kzoom en Kanaal Z is als nieuwe zender toegevoegd.

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo - probleem is inmiddels opgelost. Met een nieuwe scan, stond-ie ineens wel in de lijst (wel op een onlogische plaats, maar soit). Ik weet niet hoe of waarom. Er kan een slot op deze thread.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...