Ga naar inhoud


Probleem zenderlijst Topset via laptop op Topfield 7700HDPVR zetten


AEO

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Mijn Topfield 7700HDPVR is een tijdje terug al zijn zenders kwijtgeraakt, en ik moest alles weer opnieuw installeren.

Tot voor kort kon ik met Topset via de computer de zenderlijst er zo weer inzetten, maar omdat half juli mijn computer kapot ging, heb ik hem vervangen door een laptop.

Beschikte de computer over een speciale R232 uitgang, de laptop heeft dat dus niet.

Dus kocht ik een USB serial verloop kabel, maar dat werkt dus niet, omdat de laptop om een stuurprogramma vraagt.

Die kan ik echter nergens vinden.

Op de pc zat Windows XP, daarmee werkte het prima, maar op de laptop zit Vista, dat echter binnenkort op Windows 7 zal worden overgezet.

Ik heb al vele uren via Google gezocht, maar nog niets kunnen vinden!

Wie kan mij vertellen waar ik gratis software kan vinden om de verloop kabel geschikt te maken.

Ik wil ITV HD er weer inzetten, en dat kan alleen maar met Topset.

Al vast hartelijk dank.

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat voor merk USB->RS232 heb je?

Je kan het meestal op een van de stekkers zien, en anders kan je het in Windows zien bij apparaatbeheer.

 

Als je daarmee Google-t kom je al een heel eind denk ik.

Ik bedenk me nu dat ik zelf de driver CD-kwijt ben...

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: AEO
Het is een USB to serial cable van ICIDU.


Dan moet je toch eens kijken tussen het dubbele karton van de blisterverpakking zit een klein cd tje met de drivers.
Heb je die niet meer dan op internet naar geschikte drivers zoeken. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Aart44,

 

Er zit geen schijfje bij, en ik vind het vreemd dat zelfs voor een verloopkabel een cd rom nodig zou moeten zijn.

PL 2303 Vista Driver Installer is een driver die mijn zoon voor mij vond en installeerde, maar ik krijg gewoon geen kontakt met de Topfield 7700HDPVR.

Als ik Topset opstart staat er bovenaan bij File Manage wel

Mode: (USB only): Try to detect device.

Is het mogelijk om via de USB ingang aan de voorkant van de Topfield iets te doen?

En wat voor kabel zo ik dan moeten gebruiken?

Bedankt al vast en greeeetzzz....

 

AEO

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu weet ik het ook niet helemaal precies maar het lijkt me dat het dan een verkeerde kabel is.

 

Zelf heb ik twee van die converters usb to RS232 maar daar moet nog een zogenaamde nulmodemkabel aan bij jou is het een kabel aan één stuk met aan de ene kant de usb aansluiting en de andere kant een female 9 polige RS232 zonder bijgeleverde drivers.

De driver heeft je zoon goed opgezocht op XP heb ik bij de alle twee ook de PL 2303 driver dus die zou het moeten doen en op het cd tje staat ook de Vista PL 2303 driver.

Op een laptop met XP doet hij het prima bij Vista kan hij regelmatig de compoort niet vinden en moet ik iedere keer overnieuw installeren dan vind hij COM3 of 4.

 

Zou ook kunnen kloppen ik zie als ik die dingen zoek steeds Support Windows98/SE/ME/2000/XP and Mac OS9.0/OSX/Linux vaak geen Vista niet gezegd dat het dan niet werkt maar net als bij mij niet probleemloos.

De meeste hebben het over Sweex dat die goed werkt daar zie ik ook Vista staan eventueel probeer je die driver daar op de site of koop zo'n ding verder weet ik het ook niet.

En ja of het dan werkt met Topset weet ik ook niet zelf heb ik geen Topfield die vraag kun je beter stellen in het Topfield forum welke usb to serial goed werkt met Topset en Vista. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen hardstikke bedankt voor de reakties!

Vanmorgen ontdekt dat de kabel en de door mijn zoon geinstalleerde driver toch werken!

Ik was van plan om de kabel weer terug te brengen naar de winkel, maar ik besloot toch nog één keer te kijken of ik misschien toch nog iets kon bedenken.

Ik sloot de zaak aan en ik startte Topset 2.0 op.

En waarom weet ik niet, ik besloot op TOOLS te klikken (bovenaan staat dat).

Ik heb toen OPTIONS aangeklikt, daarna klikte ik op CONNECTION, en toen koos ik USE USB CONNECTION.

En nu werkt alles gewoon!

Dit is dus wat men moet doen bij gebruik van een laptop.

Iedereen gegroet, en nogmaals bedankt.

 

AEO

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...