Ga naar inhoud


Gratis surfen op Telenet!!!!!


TokeMUp

Aanbevolen berichten

Dit gaan velen niet graag horen!!

 

Al de klanten van Telenet die een draadloze internet installaties uitgevoerd door Telenet en Onderaanneming hebben lopen het risico slachtoffer te zijn van kwaad opzet!

 

Als je de kabel tegen je gevel hebt lopen en je ziet er ter hoogte van uw huis een gele stikker hangen heb je waarschijnlijk een installateur gehad die kwade bedoelingen had.

 

Ze installeren je draadloos internet zonder deze te beveiligen. Dit doen ze enkel bij mensen die geen besef van technologie hebben. De zwakke internet gebruikers zeg maar.

 

Moest je een draadloos internet hebben van Telenet en je bent in deze zaken niet goed thuis raar ik uw aan om iemand in je vrienden kring die dit wel kent een kijkje te laten nemen naar de settings. Desnoods laat je door hem de beveiliging veranderen, zodat je zeker bent dat jij allen op jouw netwerk kan.

 

Dit weet ik van ex Telenet werknemers. Dit wordt op vrij grote schaal gedaan! Hun verklaring in de vraag waarom was omdat het handig is voor hen als ze tijdens werk/pause op het net wilde surfen.

 

Goude raad van tante kaat!

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zeg toch: hoax!

 

Als het door installateurs wordt gedaan om tijdens de pauze gratis te kunnen internetten dan kunnen ze onderling ook wel de WPA keys delen. Die weten ze want die hebben ze zelf ingesteld en aangezien er per regio niet zoveel installateurs zijn is dat veel makkelijker. Loopt ook een stuk minder in de gaten dan gele stickers.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou dan nog erger zijn, niet? Doen als of het beveiligt en dan de key misbruiken.

 

De gele stikker is ook niet altijd! Enkel als de mensen enkel Internet en/of Telefonie nemen. Dan moeten ze namelijk op hun ladder tegen de gevel hun TOF (Telenet only filter plaatsen).

 

Ook voor de straten waar er geen gevel bekabeling is, geld deze sticker hint niet.

 

Dit is enkel voor het Antwerpse, niet alleen de stad maar ook de rand.

 

Stel dat het een hoax is, controlle zal zeker niet schaden toch!!

 

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
België......Bel...giëuuuu.... (Doe maar) cry


Dit is eigenlijk een algemene regel niet!
Laat je draadloos instellen door iemand die je kan vertrouwen, als je dit niet zelf kan.

Kan even goed in elk ander land gebeuren.

Ik vernam het uit eerste hand en vond dit wel belangrijk genoeg om hier te melden.

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TokeMUp
De gele stikker is ook niet altijd! Enkel als de mensen enkel Internet en/of Telefonie nemen. Dan moeten ze namelijk op hun ladder tegen de gevel hun TOF (Telenet only filter plaatsen).


Zonder televisie vind ik het al helemaal moeilijk te bevatten, mensen met weinig technische kennis hebben weinig keus. Belgacom TV kan niet zonder internet van Belgacom en ik zie die mensen geen TVV nemen, ook niet met monteur.


Origineel bericht van: TokeMUp
Stel dat het een hoax is, controlle zal zeker niet schaden toch!!


Dat niet maar wat als die ex-medewerkers uit zijn op grote beroering onder de klanten? Dat die willen dat dit groot wordt op internet en het dus aan wat mensen door gaan spelen die dat wel even op fora zetten, hun hele vriendenkring gaan mailen... Zo ontstaan die dingen vaak, meestal zijn het virussen of vermiste mensen maar dit kan ook prima. Goed voor het imago van Telenet en haar onderaannemers zal het niet zijn maar dat is misschien juist waarom die ex-medewerker dat wil. Misschien is die niet op zo'n leuke manier weggegaan daar.

Altijd mee oppassen en controleer het eerst zelf voor je het op internet zet en mensen misschien onnodig bang maakt denk ik altijd.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: EL PIÑO
Origineel bericht van: TokeMUp
De gele stikker is ook niet altijd! Enkel als de mensen enkel Internet en/of Telefonie nemen. Dan moeten ze namelijk op hun ladder tegen de gevel hun TOF (Telenet only filter plaatsen).


Zonder televisie vind ik het al helemaal moeilijk te bevatten, mensen met weinig technische kennis hebben weinig keus. Belgacom TV kan niet zonder internet van Belgacom en ik zie die mensen geen TVV nemen, ook niet met monteur.


Hier hoef je geen technische kennis voor te hebben?

Origineel bericht van: EL PIÑO
Altijd mee oppassen en controleer het eerst zelf voor je het op internet zet en mensen misschien onnodig bang maakt denk ik altijd.


Zet Net Stumbler eens op en rijd eens door de straten. Meer dan de helft van de draadloze netwerken zijn niet op slot. Ik zeg niet dat dit allemaal het werk is van Telenet, maar dit duid wel op een gebrek aan kennis van de gebruikers.

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jongen jongen wat een hoop onzin.

 

ELKE draadlozen installatie van telenet wordt standaard beveiligd met de laatste 5 cijfers van het serienummer van het accespoint.

Hier worden dagelijks controlles op uitgevoerd door inspecteurs van telenet zelf.

 

Het begint echt op te vallen dat je om de paar weken wel ergens een topic aangrijpt om op telenet te zeiken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: _Bartje_
Jongen jongen wat een hoop onzin.

ELKE draadlozen installatie van telenet wordt standaard beveiligd met de laatste 5 cijfers van het serienummer van het accespoint.
Hier worden dagelijks controlles op uitgevoerd door inspecteurs van telenet zelf.

Het begint echt op te vallen dat je om de paar weken wel ergens een topic aangrijpt om op telenet te zeiken.


Dan zal de inspecteur in getroffen regio zijn werk niet goed hebben gedaan.

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: _Bartje_
Het begint echt op te vallen dat je om de paar weken wel ergens een topic aangrijpt om op telenet te zeiken.


Dus jij hebt het recht om over TVV te zeiken, maar ik heb het recht niet om over Telenet te zeiken?

En in welk deel van Cuba/China leef jij!!??

mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...