dolphs Geplaatst: 18 oktober 2009 Geplaatst: 18 oktober 2009 Hallo, ik meen op dit forum ergens te hebben gelezen dat het mogelijk is om de dreambox afstandsbediening, in mijn geval de 8000, te programmeren via "JP1". Waar kan ik de software downloaden om de afstandsbediening te programmeren, zodat ik mijn onkyo receiver kan kietelen en ik dus inderdaad maar 1 ab nodig heb. Graag hulp van de mede hobbyisten, dank! Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra
Tonskidutch Geplaatst: 18 oktober 2009 Geplaatst: 18 oktober 2009 Origineel bericht van: dolphs Hallo, ik meen op dit forum ergens te hebben gelezen dat het mogelijk is om de dreambox afstandsbediening, in mijn geval de 8000, te programmeren via "JP1". Waar kan ik de software downloaden om de afstandsbediening te programmeren, zodat ik mijn onkyo receiver kan kietelen en ik dus inderdaad maar 1 ab nodig heb. Graag hulp van de mede hobbyisten, dank! hier staat een aardige beschrijving van ir.exelink naar website ciao Eleanor Blancmange
dolphs Geplaatst: 18 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 18 oktober 2009 zo dat is wel ULTRA faste reacie, bedankt Tonski ik ga aan de hobby. Wellicht voor andere geïnteresseerden de volgende links en misschien verdient het zelfs een sticky? JP1 help JP1 Forum JP1 Files Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra
Tonskidutch Geplaatst: 18 oktober 2009 Geplaatst: 18 oktober 2009 ennuh jij dan, snelle henky gelijk lid worden in het forum ik sta alleen versteld van de kosten van die jp1.3 <> USB interface. wat een rip-off ik neem aan dat men de serial versie (indien je nog rs232 hebt) ook beter zelf kunt solderen. ciao Eleanor Blancmange
Littlesat Geplaatst: 18 oktober 2009 Geplaatst: 18 oktober 2009 een RS232 versie ken ik niet. Ik heb wel zelf een versie gemaakt voor de parallele poort, bestaande uit een afgezaagde IDE bandkabel een sub D connector twee dioden en twee weerstanden... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Tonskidutch Geplaatst: 18 oktober 2009 Geplaatst: 18 oktober 2009 die zijn er wel... dat er met parallel ook verbonden kan worden was duidelijk je kunt dus USB RS232 Parallel gebruiken, maar pas op (algemeen) de all-in-one Remote heeft een stikkertje erop met informatie en afhankelijk van de serie en leeftijd kan het zijn dat je JP1.0 JP1.2 of JP1.3 moet toepassen. zelfbouw is natuurlijk leuke hobby, vooral als je voor koopwaar 29Euro usb 17Euro rs232 of daarentegen zelfbouw 5 euro moet uitgeven ciao Eleanor Blancmange
dolphs Geplaatst: 30 december 2010 Auteur Geplaatst: 30 december 2010 ja inderdaad die afbeelding is de 1.2/1.3 voor de URC-39940R01. Ik heb natuurlijk nog een JP1. Ik was dit helemaal vergeten, waar een zoekfunctie cq forum dan dus goed voor is Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra
trukker Geplaatst: 30 oktober 2011 Geplaatst: 30 oktober 2011 mooi maar wie kan er dan voor mij mijn a/b programmeren ben zelf niet zo handig in over de kosten moeten we er wel uit komen denk ik zo ik hoor graag van iemand
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen