Rob001 Geplaatst: 18 oktober 2009 Geplaatst: 18 oktober 2009 Ik weet dat een DM100 niet zo uitgebreid is dan andere dreamboxen. Volgens mij kan je er niet zomaar andere firmware opzetten? Een paar vragen hierover: - Kan je wel een softcam installeren (bijvoorbeeld CCcam)? Anders zou je geen NL kanalen kunnen kijken? - Kan je interne cardsharing toepassen in combinatie met een andere (grotere) dreambox? - Kan je mounting instellen zodat je een harddisk van een andere dreambox kan gebruiken om programma's op te nemen en te bekijken? ET9500 (Pli) gekoppeld aan NAS server (synology DS411J) DM8000HD (Pli) 1TB Harddisk Visiosat Bi-satellite G4 QUADRO / EMP 17/12 4x ALPS quatro LNB (13,0 / 19,2 / 23,5 / 28,2)
hemertje Geplaatst: 18 oktober 2009 Geplaatst: 18 oktober 2009 Origineel bericht van: Rob001 Ik weet dat een DM100 niet zo uitgebreid is dan andere dreamboxen. Volgens mij kan je er niet zomaar andere firmware opzetten? Een paar vragen hierover: - Kan je wel een softcam installeren (bijvoorbeeld CCcam)? Anders zou je geen NL kanalen kunnen kijken? - Kan je interne cardsharing toepassen in combinatie met een andere (grotere) dreambox? - Kan je mounting instellen zodat je een harddisk van een andere dreambox kan gebruiken om programma's op te nemen en te bekijken? 1) nee, bij de alternatieve images zit CCcam ingebakken 2) ja 3) nee DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Rob001 Geplaatst: 18 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 18 oktober 2009 Origineel bericht van: hemertje 3) nee Dat is jammer. Welke dreambox zou ik moeten kiezen? Het hoeft niet zo'n uitgebreide dreambox te zijn (voor de slaapkamer). Wel moet interne cardshare mogelijk zijn en het mounten naar een hdd van een andere dreambox. ET9500 (Pli) gekoppeld aan NAS server (synology DS411J) DM8000HD (Pli) 1TB Harddisk Visiosat Bi-satellite G4 QUADRO / EMP 17/12 4x ALPS quatro LNB (13,0 / 19,2 / 23,5 / 28,2)
Catastrofus Geplaatst: 18 oktober 2009 Geplaatst: 18 oktober 2009 Origineel bericht van: Rob001 Origineel bericht van: hemertje 3) nee Dat is jammer. Welke dreambox zou ik moeten kiezen? Het hoeft niet zo'n uitgebreide dreambox te zijn (voor de slaapkamer). Wel moet interne cardshare mogelijk zijn en het mounten naar een hdd van een andere dreambox. Een dm600 wellicht? SD / single tuner met alle gemakken van een fatsoenlijke dm. Gert. 2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)
hemertje Geplaatst: 19 oktober 2009 Geplaatst: 19 oktober 2009 wanneer er geen harde schijf in hoeft heb je voldoende aan een DM500Plus (+) DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen