Con Geplaatst: 18 oktober 2009 Geplaatst: 18 oktober 2009 Als ik een mailtje wil versturen met een JPG-je groter dan 100K krijg ik een foutmelding, comprimeer ik de bijlage naar 95K gaat het wel?? Iemand een idee? Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Psychosammie Geplaatst: 18 oktober 2009 Geplaatst: 18 oktober 2009 Het lijkt erop dat jouw provider dat niet toestaat of dat de tijd nodig voor het versturen van die JPG te lang duurt waarna de verbinding verbroken wordt. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Poetsdoekje Geplaatst: 18 oktober 2009 Geplaatst: 18 oktober 2009 Wel erg vreemd bericht, normaal kun je tot bijna 5Mb gaan met een bijlage, en dat is toch veeeeeeeeeeeeeele malen groten dan 100Kb En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
Psychosammie Geplaatst: 19 oktober 2009 Geplaatst: 19 oktober 2009 Hoezo "normaal"? Email is nooit bedoeld geweest voor bijlagen. En beheerders zijn er ook helemaal niet gek op. Dus is het goed mogelijk dat bij deze provider er een limiet op zit. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Poetsdoekje Geplaatst: 19 oktober 2009 Geplaatst: 19 oktober 2009 Origineel bericht van: Psychosammie Hoezo "normaal"? Email is nooit bedoeld geweest voor bijlagen. En beheerders zijn er ook helemaal niet gek op. Dus is het goed mogelijk dat bij deze provider er een limiet op zit. Citaat: Email is nooit bedoeld geweest voor bijlagen. Neen dat kan wel zijn, maar in de vaart der volkeren worden de pps files en foto's steeds groter, dat moet jij zeker weten Psychosammie Citaat: Dus is het goed mogelijk dat bij deze provider er een limiet op zit. Ja maar niet bij 100Kb, dat hanteerd geen enkele provider, probeer hetzelf maar eens uit En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
Sjattuh Geplaatst: 19 oktober 2009 Geplaatst: 19 oktober 2009 hmm een time out, merk je een merkbaar verschil bij het versturen van de 95kb en de 100kb bestanden qua tijdsduur? Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
Psychosammie Geplaatst: 19 oktober 2009 Geplaatst: 19 oktober 2009 Citaat: maar in de vaart der volkeren worden de pps files en foto's steeds groter Correct, en om die reden zou de provider van Con voor deze maatregel gekozen kunnen hebben. We kunnen het niet nagaan want Con heeft z'n provider naam weggehaald. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Tonskidutch Geplaatst: 19 oktober 2009 Geplaatst: 19 oktober 2009 en daarenboven ik kom steeds vaker emails tegen van zaken gerelateerde mannus waarop ik moet antwoord met een grote bijlage (want gewenst) waarbij ik die dan niet kan versturen aan die email ontvanger bijlage te groot een andere email ontvanger die geen beperking heeft neemt alles aan... het lijkt erop dat emails opgesteld en/of beheerd door de exchangeserver + outlook 97 al een beperking hebben ingebakken maar Con's probleem is wellicht dat het bestandje niet door de realtime scanner komt. ciao I Am Gone Love You JESTOFUNK
Con Geplaatst: 20 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 20 oktober 2009 Laat ik een aanvulling geven, het betreft Webreus. Het volgende vreemde doet zich voor. Als ik een JPG-je toevoeg als bijlage gaat het fout. Als ik de bijlage in mijn mailtje zelf zet gaat het goed. (dus dan is het plaatje rechtstreeks leesbaar in de mail) Als ik een Word bijlage toevoeg gaat het wel goed. Het heeft dus blijkbaar niets te maken met Webreus, Maar wat dan wel? HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
bartshit Geplaatst: 20 oktober 2009 Geplaatst: 20 oktober 2009 Ik zit ook bij Webreus, ik heb net een mailtje verstuurd ( Thunderbird)met een jpg bijlage van 3mb. Geen enkel probleem. Gr Bart.
vincent1971 Geplaatst: 20 oktober 2009 Geplaatst: 20 oktober 2009 probeer eens thunderbird portable. Als je daar ook niet mee kan versturen moet je wellicht een andere email client gebruiken. Anders kan het zijn dat het in je email provider ligt. Astra 1 zit bij mij op 31,5°E, 28.2°E, 19.2°EAstra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°EAstra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E
Con Geplaatst: 20 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 20 oktober 2009 Het zou me niets verbazen dat Avira mij dwars zit maar een instelling omtrent mailbijlage heb ik niet kunnen vinden. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen