Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik weet het...het is al zo vaak gevraagd, maar met de gepresenteerde resultaten van de zoekopdracht kom ik er niet uit blush

Ik heb sinds gisteren een DM8000 met pli image, 2 x S en 1 x een C tuner. 250 GB HD erin. Nu wil ik ook graag mounten naar mijn NAS. Hoe krijg ik dat voor elkaar?

Via menu,instellingen, systeem, mountmanager en het invulscherm wat je dan kan invullen kom ik er 'stom' genoeg toch niet uit (je zou zeggen "hoe makkelijk moeten we je het maken?")

Ik krijg continue meldingen als : invalid argument, unknown host..etc.

Is het bijvoorbeeld nodig dat je NAS een vast ip heeft? (de mijne heeft dat momenteel niet namelijk).

post-38184-1318260472,0792_thumb.jpg

post-38184-1318260472,1038_thumb.jpg

DM8000SSC - OpenPLi 3.0, Multytenne twin, Conceptronic CH3SNAS, Philips Cineos 37" Full HD

Geplaatst:

thanks, aanpassing gedaan, maar krijg nog steeds de melding "invalid argument"

DM8000SSC - OpenPLi 3.0, Multytenne twin, Conceptronic CH3SNAS, Philips Cineos 37" Full HD

Geplaatst:

maak op je nas even de map: public/hdd en plak daarna deze regel eens in de etc/fstab : 192.xxx.xxx.xxx:Public /hdd nfs rw,nolock 1 0

En mounten via NFS inplaats van cifs

Let wel op dat je de rechten op je Nas goed zet voor je dreambox.

weet niet welke Nas je gebruikt ??

Sinds ik een dreambox heb, heb ik geen tijd meer om tv te kijken.
Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Geplaatst:
Origineel bericht van: freaky
maak op je nas even de map: public/hdd en plak daarna deze regel eens in de etc/fstab : 192.xxx.xxx.xxx:Public /hdd nfs rw,nolock 1 0
En mounten via NFS inplaats van cifs
Let wel op dat je de rechten op je Nas goed zet voor je dreambox.
weet niet welke Nas je gebruikt ??

Volgens mij kun je hem beter laten mount op /media/hdd? /hdd is slechts een symlink naar /media/hdd.

Gert.

2 x VU+ Ultimo 4k's (FBC DVB-C + DVB-S2) + et10k (fallbackclient zonder tuners) op een Synology ds214+ (2 x 6 TB raid1) ziggo oost + A1/A2/A3/HB (Technisat)

Geplaatst:

ja op zich heb je gelijk maar op mijn Nas (QnaP) lukt dit alleen met de map Public.

Dreambox: 8000, VU+ DUO2, VU+ SOLO Wavefrontier 8 LNB T90, SG2100, Qnap 219 pro+ , 2bay Asustore Nas

Geplaatst:

waarom is dat beter? Cifs t.ov. NFS

Ik heb overigens een Conceptronic CH3SNAS met 2 x 500GB in raid geconfigureerd.

Ik heb de NAS op de pc gemount (via sofware van conceptronic) naar schijf S:

Vanaf de pc kan ik er zo zonder pw naar toe verkennen. Voor wijzigen van instellingen heb ik wel een pw (dit overigens tot nu toe niet gebruikt in de mountmanager op de DM8000.

Wat ik ook doe ik blijf de foutmeldingen krijgen. Hetgeen Freaky schrijft heb ik overigens nog niet geprobeerd.

Geplaatst:

Ik zie dat je een CH3 hebt staan daar staat standaard geen NFS server op. Die kun je er wel op zetten.

Maar als je met cifs werkt moet je volgens mij wel wachtwoorden gebruiken.

Maar wat wil je doen opnemen naar je Nas of alleen afspelen van je nas?

Je nas heeft zowiezo een vast ip of hostname nodig anders heb je kan dat als de stroom uitvalt je CH3 een ander ip toegewezen krijgt.

Ik neem aan dat je ook daad werkelijk de map media/hdd op je nas hebt staan

Geplaatst:

dank voor je reactie!

Origineel bericht van: freaky
Maar wat wil je doen opnemen naar je Nas of alleen afspelen van je nas?

Je nas heeft zowiezo een vast ip of hostname nodig anders heb je kan dat als de stroom uitvalt je CH3 een ander ip toegewezen krijgt.

Ik neem aan dat je ook daad werkelijk de map media/hdd op je nas hebt staan

Vooralsnog denk ik aan de 250 gb intern wel genoeg ruimte te hebben, dus vooral afspelen.

ik heb idd de map media(/hdd) op mijn NAS staan (zonder /hdd) en gebruik geen wachtwoorden.

Geplaatst:

update: nog steeds niet gelukt

voortgang:

map media/hdd aangemaakt

vast ip adres toegekend

nog steeds melding: invalid argument

Geplaatst:

wachtwoorden ingevuld ????

Geplaatst:
Origineel bericht van: Patman

Ik heb overigens een Conceptronic CH3SNAS met 2 x 500GB in raid geconfigureerd.

welke firmware en welke funplug???? staat op die CH3SNAS???
advies van andere CH3SNAS is
Citaat:
Final Firmware 1.03 und das Fun_Plug 0.4

net mount in de /etc/auto.network aanmaken.

Citaat:
NAS -fstype=nfs,soft,rw :/IPvandeNAS/sharenaam

je /movie zal wel niet gevonden worden...
want de servershare waar op je mount is invalid

ciao

Vienna

Ultravox

Geplaatst:

Als je een CH3SNAS gebruikt kan je beter de laatste firm 1.05 gebruiken i.c.m. funplug 0.5.

Je moet wel via funpkg de nfsutils installeren, anders gaat de door Tonksidutch voorgestelde NFS mount pertinent fout.

nfs-utils-1.1.0-4.tgz voor funplug 0.5

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen