Ga naar inhoud

[DM100] Welke ? voor een beginner

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi, ik ben totaal nieuw in DreamBox land , ik wil een 2X DreamBox 100 kopen en dan voor de Astra 1,2,3 en Hotbird de LNB’s plaatsen en aan Cardsharing gaan doen in huis.

Heb heel vroeger wel een analoog schoteltje gehad , daar dit is al weer dik 10 jaar terug

De DreamBox 100 is goedkoop in aanschaf en het gaat ons om de wat extra zenders , er zal niet veel mee geexpermitteerd worden omdat ik te weinig van Linux weet.

We willen wel Film en TV Vlaanderen in de toekomst in huis gaan delen, is dit er geschikt voor om aan te passen of ??

Goed zal zeker op de forums kijken voor als er iets beters te krijgen is van software enz.

Er is zoveel ter krijgen dat ik het niet meer weet wat je moet kopen.

Alvast bedankt,

Tiemen

Geplaatst:

Een DM100 kopen is zonde van je geld.

Het is geen echte dreambox, maar gewoon een simpel receivertje op fabriekssoftware en niet de bekende enigma software.

Geef liever ietsje meer uit en koop 2 x een DM600 want daar heb je ook nog wat aan als er geen (fabrieks)software meer voor te vinden is.

Ron

Geplaatst:

Denk ook goed na of je wel wil gokken op een DVB-S ontvanger (zoals de DM100 en de DM600), Canaal Digitaal (en dan dus ook TVV) kennende zullen ze zo snel mogelijk gaan overstappen op DVB-S2, hopelijk voor meer HD-zenders en/of meer zenders maar in ieder geval om transponderruimte (dus geld) te besparen.

Dus je bent alleen toekomstzeker met minimaal een DM800HD of als/wanneer-ie komt een DM500HD.

Zie de diverse draadje op dit forum, zoek maar eens op MPEG-4 of iets dergelijks.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen