Earthfinder Geplaatst: 25 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 25 oktober 2009 Wat is aan te raden Mythbuntu 32 of 64 bits? Weet iemand ook iets over de zap-snelheid van DVB-viewer of VDR? HTPC-Software: LibreELEC 9HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3
the_knarf Geplaatst: 25 oktober 2009 Geplaatst: 25 oktober 2009 Kun je die timeshift functie niet uitzetten in MythTV? DVBViewer zapt sneller (FTA en gecodeerd) dan mijn dreambox 7025. De HTPC functies van DVBViewer vallen mij een beetje tegen, maar ik denk toch als ik op dit moment moet kiezen welke mijn DB7025 gaat vervangen dan is dat DVBViewer. De komende tijd wil ik een beetje gaan testen met Ubuntu en VDR, kijken hoe dat gaat. gr, Frank GigaBlue QUAD plus 4XS2
Gast sjblom Geplaatst: 26 oktober 2009 Geplaatst: 26 oktober 2009 Ik draai 64-bit, maar helaas kan ik je geen ervaringscijfers geven van een 32-bit setup. Kwestie van smaak en je systeemconfiguratie.
Gast sjblom Geplaatst: 26 oktober 2009 Geplaatst: 26 oktober 2009 Nope. Timeshifting kun je niet uitzetten. 't Is ook zo'n FAQ-vraag op de site van MythTV. Wat je wel kunt doen is "browsen". Dat is een vorm van zappen via je OSD-balk waarbij je de EPG-gegevens van de andere zenders langs zapt. En dat gaat dus wel snel. En waarom zou je eigenlijk timeshifting uit willen zetten? Ik vind de functies als een stukkie-terug en pauzeren erg plezierig. Als ik tijdens een reclameonderbreking toch iets te lang op het kleine kamertje blijf zitten, dan kan ik het programma gewoon even een stukje terugspoelen.
Gast satnov2 Geplaatst: 28 december 2009 Geplaatst: 28 december 2009 Hier ook een Windows gebruiker, die helemaal om is naar MythBuntu. zelf heb ik jarenlang alles via Windows gedaan, met de nieuwe distro's en de kennis die ik op gedaan heb, ben ik tot de conclusie gekomen dat Linux gewoon meer te bieden heeft... eigenlijk niet echt meer, eigenlijk gewoon geen van de dingen die je niet wilt.. hoe vaak heb je wel eens wat 'ingeregeld' in Windows, waarbij het bleek dat je het op nog 3 andere verborgen plekken moest doen, voordat het werkte, hoe vaak heb je wel eens 3 keer een film gekeken en na een stiekeme update kan je de film niet meer zien omdat je je eerst moet registreren of omdat er weer drivers zijn weggevallen in de update? hoe vaak heb je gewoon opnieuw moeten opstarten en weer 10 minuten heb je zitten wachten voordat hij klaar is, zonder dat het een klap uitmaakte? en ja, Linux gebiedt wel enige kennis, Linux is ook niet alles, Linux heeft ook stevige hardware nodig om 1080p films te decoderen. en ja, nog niet alle hardware wordt goed ondersteund. maar met de kerst hebben we gewoon lekker IceAge3 zitten kijken op HD-def op 40" tv en ja, hij heeft 3 keer gestotterd omdat de processor op 100% zat; maar de processor status heb ik lekker op schoot op de laptop (Htop) via SSH kunnen bekijken ik heb direct inzicht in wat er nog meer draait op het apparaat en de overige films op 720p waren gewoon heeeerlijk.. ook een film via de BBC HD opgenomen en een film vanaf Blu-Ray, ging allemaal zoals het hoorde met de kerstdagen... en daar gaat het toch om? stabiliteit? het apparaat staat moeiteloos maanden aan, hoost voor 60Mb aan websites, download tussen 11pm en 6am op topsnelheid torrents binnen en op mijn werk kan ik via Mythweb gewoon mijn opname lijst bewerken.. en die opname lijst is gewoon de reden waarom ik niet meer terug gaan naar Windows, gewoon ingeven welke programma's je wilt opnemen, (bv; Gooische vrouwen, of klinkt als 'gear') en na 3 dagen staat je schijfje vol met interessante programma's, waarvan je de reclame gewoon doorspoelt, (pijltje naar rechts is precies 1 minuut, 4 keer duwen is vaak precies goed) en je de opname's ook gewoon op een andere pc (bij de hometrainer) kan bekijken. natuurlijk hoef ik CCcam niet te noemen en het feit dat 1.5 Terrabyte voor een pc ongeveer 75 euro is (vergelijk dat eens met een dreambox)
Earthfinder Geplaatst: 28 december 2009 Auteur Geplaatst: 28 december 2009 @satnov2: Ik heb ook met Mythbuntu gespeeld. Het lukte me echter niet om de kanalen geïnstalleerd te krijgen. Via een ander programma een kanalenscan gedaan zonder probleem, dus het signaal was er wel, maar MythBuntu zonder succes. Ik las op internet dat het wel vaker problemen geeft... Ik gebruik een TeVii S470 sat-tuner. Ik ken jouw configuratie niet. En hoe heb je het met die kanalenscan voor elkaar gekregen? HTPC-Software: LibreELEC 9HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3
acc Geplaatst: 29 december 2009 Geplaatst: 29 december 2009 ik heb met deze kaart ook eerst problemen ondervonden. na eventjes zoeken op het V4L wiki kwam ik dit tegen: V4L S470 TEVII na de patch werkte deze perfect. de kaart zit momenteel nog in het test systeem. maar ik denk er aan om deze eind januari indienst te nemen .. eerst nog wat testen. sommige van deze kaarten gaan blijkbaar stuk als je een paar keer gebruikt.
Earthfinder Geplaatst: 29 december 2009 Auteur Geplaatst: 29 december 2009 @satnov2: 1. Welke Mythbuntu distro gebruik je? 2. En de kanalenscan heb je via Mythbuntu gedaan of een andere applicatie en daarna ingelezen in Myth? 3. Hoe lang duurt een kanalensvan via Myth van bv Astra 19.2? 4. Moeten er eigenlijk gelijk al kanalen in het scherm verschijnen bij een scan? Bij mij was ie namelijk een dik half uur leeg en daarna ben ik maar gestopt... HTPC-Software: LibreELEC 9HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3
Earthfinder Geplaatst: 29 december 2009 Auteur Geplaatst: 29 december 2009 Bedoelde @Acc in het vorige bericht... HTPC-Software: LibreELEC 9HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3
acc Geplaatst: 30 december 2009 Geplaatst: 30 december 2009 1. ik draai op het test systeem mythbuntu 9.04 met kernel 2.6.28. 2. verder gebruik ik de DVB-tools om een channel.conf te maken. waarom? ik heb een simpel programmatje geschreven waar ik de .conf file inlees. zo dat ik de kanalen kan kiezen die ik wil hebben en kan nummeren. er zit ook een kleine DB in om de EPG direct te koppelen aan de kanalen. dus kort weg: ik laat de .conf in. ik nummer de zenders. (dus de zenders die ik wil geef ik een nummer) en het genereert een nieuwe .conf, .xml, .sql , die je dan in mythtv inlaadt. is snel en handig. 3. ik gebruikt dus de scan onder mythtv dus niet. 4. als je de .conf file gebruikt om de zenders in te laden krijg je deze direct op je scherm.
Earthfinder Geplaatst: 30 december 2009 Auteur Geplaatst: 30 december 2009 @acc: 1. Bij 9.04 zit MythTV v0.21. Hoe krijg je dan ondersteuning voor bv vdpau? Ivm om de belasting voor de processor omlaag te drukken? Is het trouwens de 32 of 64 versie van Mythbuntu, die je gebruikt? 2. Onder W7 MCE maak ik gebruik van acamd die direct met m'n kaartlezer communiceert. Is er ook zoiets voor Mythbuntu? Ik heb verder geen servers in huis die continu aan staan. Alles moet dus op en via de HTPC gebeuren. HTPC-Software: LibreELEC 9HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3
acc Geplaatst: 30 december 2009 Geplaatst: 30 december 2009 1. van vdpau lig ik niet echt wakker. het loopt ook goed zonder bij mij. ik gebruik de 32 bits.. 2. op de backend draait NewCs gewoon mee. de CCCam ben ik mee bezig om uit te pluizen hoe het beste werkt.het is wel minder eenvoudig dan een simpel NewCs. maar toch de moeite denk ik om eens uit te proberen.
Niels Wagenaar Geplaatst: 30 december 2009 Geplaatst: 30 december 2009 Origineel bericht van: acc 1. ik draai op het test systeem mythbuntu 9.04 met kernel 2.6.28. 2. verder gebruik ik de DVB-tools om een channel.conf te maken. waarom? ik heb een simpel programmatje geschreven waar ik de .conf file inlees. zo dat ik de kanalen kan kiezen die ik wil hebben en kan nummeren. er zit ook een kleine DB in om de EPG direct te koppelen aan de kanalen. dus kort weg: ik laat de .conf in. ik nummer de zenders. (dus de zenders die ik wil geef ik een nummer) en het genereert een nieuwe .conf, .xml, .sql , die je dan in mythtv inlaadt. is snel en handig. 3. ik gebruikt dus de scan onder mythtv dus niet. 4. als je de .conf file gebruikt om de zenders in te laden krijg je deze direct op je scherm. Even wat betreft punt 2, kun je die eens ook voor de rest online zetten? Mvg, Niels Wagenaar Woonkamer : Xubuntu 8.04 met VDR 1.7.4 en WinTV NOVA-HD-S2 icm Reel Extension HD. Slaapkamer : Een MediaMVP icm de vompserver v0.30 VDR plugin.
acc Geplaatst: 6 januari 2010 Geplaatst: 6 januari 2010 dat programmatje heb ik even snel snel in elkaar geflanst met VBA voor iemand die het programmatje in zijn handen krijgt is het niet echt duidlijk hoe of wat hij of zij er mee moet doen. ik ben er wel mee bezig om het gemakkelijker in gebruik en in java om te zetten en eventueel op een site te plaatsen. samen met mijn andere verzameling met informatie om mythtv voor leken en beginners wat duidelijker te maken. het grootste probleem zal dan zijn de informatie up to date te houden.
Gast OrakelJos Geplaatst: 27 januari 2010 Geplaatst: 27 januari 2010 Ik gebruik een WHS server als mediacenter met zowel digitale als analoge tuners in combinatie met GBPVR (freeware). Op diverse plekken in huis kan zowel de GUI als de content bekeken worden met popcorn NMT's als media extenders. Ook de Hauppauge MediaMVP's zijn als extender te gebruiken. Werkt prima en is geruisloos! Heel handig is dat je als je een opname aan het bekijken bent GBPVR onthoudt waar je gebeleven bent en je gewoon op een later moment, ook op een andere extender, weer verder kan gaan kijken waar je de laatste keer gebleven bent.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen