Ga naar inhoud


Satellietontvanger op laptop aansluiten


AEO

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik zit met een probleempje.

Als ik een zenderlijst in mijn Topfield 7700HDPVR via de computer wilde editen, gebruikte ik Topset 2.0 en dan moest ik de computer op de Topfield aansluiten met een RS232 kabel.

Zo kon ik zelfs ITV HD in mijn ontvanger zetten.

De computer is in juli kapot gegaan, en omdat ik een tijdje terug bij een meting ontdekte, dat hij erg veel energie verbruikte, heb ik hem vervangen door een laptop.

Vorige week crashte mijn ontvanger, waardoor de zenders verdwenen waren.

Ik dacht dus de zenderlijst, die ik op een SD kaartje had staan, weer terug te kunnen zetten in de ontvanger, maar nu kwam ik er achter dat de RS232 kabel niet op een laptop aangesloten kan worden.

Dus kocht ik een verloopkabel, van RS232 naar USB.

Maar wat ik ook doe, ik kan de in Topset 2.0 bewaarde zenderlijst niet in de Topfield 7700HDPVR terug zetten, er komt geen kontakt.

Wel vraagt de laptop om een USB serial controller driver, maar pas na lang

zoeken heb ik er een kunnen vinden en installeren, echter, het werkt niet!

Nu hoor ik ook iets over een nulmodemkabel.

Kan iemand mij vertellen wat dit is, en of er verschil zit tussen een RS232 en een nulmodemkabel.

Is er iemand die wel een laptop op een Topfield heeft kunnen aansluiten met succes?

En is er nog een andere manier om de Topfield 7700HDPVR op de laptop aan te sluiten?

Al vast bedankt voor het meedenken,

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een nulmodemkabel is niets anders, dan twee maal female RS 232 stekkers, waarbij de draden gekruist zijn.

Dus, wat jij rs232 kabel noemt, is een nulmodemkabel.

 

Ik denk, dat je een andere USB2serial driver moet vinden.

Ik heb zelf ooit zo'n USB2serial aangeschaft, waarbij wel een driver / manual CD bij was ( merk: quip ).

 

Maar sommige ontvangers willen dan toch niet goed connecten.

Wanneer ik een pc voor me zelf bouw, heb ik als eis, dat het moederboard een compoort ( =RS232 ) aansluiting heeft.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat wordt zoeken. Ze zijn er nog wel maar dat zal niet lang meer duren. Net als een aansluiting voor een floppy.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Psychosammie
Dat wordt zoeken. Ze zijn er nog wel maar dat zal niet lang meer duren. Net als een aansluiting voor een floppy.

Maar mijn Vista pc van 1 jaar oud heeft die compoort wel !! Wel zelf inelkaar gezet.

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...