Ga naar inhoud


Panasonic met een CI+Module


tolwan

Aanbevolen berichten


Origineel bericht van: tolwan
Wat heeft samsung , LG er dan in zitten ( zit toch ook een standaard CI Slot in ?? )

Bij de nieuwe modellen een CI+ slot en die modellen bieden ze dan ook aan bij Ziggo ter "certificering". Dat is een soort marketing term waarbij ze een plakkertje mogen voeren dat het apparaat door Ziggo bekeken is en aan de eisen voldoet die Ziggo er aan stelt. Eén van die minimum eisen is dat het apparaat een TV is en voorzien is van een werkend CI+ slot.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
als je op de duitse website van panasonic.de gaat zul je de handleiding/manual kunnen downloaden als pdf
die toont voor de nieuwste modellen met mutlituner weldegelijk CI+ compatibel

Heb je voor mij een paar type nummers die over een CI+ slot zouden moeten beschikken? Ik heb nu alle "datenblatts" van de Panasonic toestellen met multituner geopend en allemaal hebben die een standaard DVB CI slot en geen CI+ slot. Maar misschien kijk ik niet goed of niet op de juiste plek.
Link naar reactie
Delen op andere sites

effe lezen

 

hoi...

enkele waar gewoon weg een bevestiging staat moet jezelf ook kunnen vinden

ze zijn voor ons forum echter niet geschikt

 

als panasonic zelf al meedoet aan de ontwikkeling waarom zou je dan nog steed twijfelen aan het gebruik?

 

ik kan enkel naar een beetje google zoekwerk verwijzen.

 

ciao

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
effe lezen

hoi...
enkele waar gewoon weg een bevestiging staat moet jezelf ook kunnen vinden
ze zijn voor ons forum echter niet geschikt

als panasonic zelf al meedoet aan de ontwikkeling waarom zou je dan nog steed twijfelen aan het gebruik?

ik kan enkel naar een beetje google zoekwerk verwijzen.

Wat is nu precies je probleem? Dat Panasonic deel uitmaakt van het CI Plus LLP is mij bekend evenals het bestaan van de website. Zoals ik eerder al aangaf heb ik op jouw aanraden de Duitse Panasonic website bezocht en van alle modellen met multituner het technische datenblatt doorzocht en ik kan het echt niet vinden. Ik ben oprecht geïnteresseerd in eventuele modellen met CI+ slot omdat Panasonic die tot op heden niet had ondanks dat ze deel uitmaken van CI Plus LLP. Er is aangegeven dat Panasonic pas met een volgende modellen reeks een CI+ slot gaat toepassen. Jij meldt dat je al wat modellen op de Duitse site hebt gezien die het hebben, dus waarom doe je dan zo moeilijk als ik je vraag om een type nummer van een model zodat ik het zelf kan bekijken? Ik betwist toch helemaal niet dat Panasonic in de toekomst ook met TV's komt met een CI+ slot?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ArChie
Wat is nu precies je probleem?

heb ik dat dan?

ciao

uh neen sorry zo moet ik dat niet laten staan:

panasonic wil vooralsnog niet zich laten vastpinnen op uitspraken

dat ik websites vond waar weldegelijk zulks werd bevestigd enkele weken terug
zijn allang weer offline gehaald

ook in een ander topic wordt het per email (hetgeen niet eens publiek mag gebruikt worden) uitgesproken

Archie, ik kan geen typenummer geven anders dan dat de v10 er minimaal mee zou moeten kunnen omgaan
maar waarom mij op me donder geven...
ziggo certificeert toch?
die hebben toch een achterstand met alle merken die ze zouden en moeten testen.

ciao

Garden Party

Mezzoforte

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tonskidutch
Archie, ik kan geen typenummer geven anders dan dat de v10 er minimaal mee zou moeten kunnen omgaan
maar waarom mij op me donder geven...


Ik geef je niet op je donder, ik begrijp alleen je inbreng niet in relatie tot dit topic. De topic starter geeft aan dat hij een Panasonic en een CI+ CAM heeft en geen beeld krijgt. Vervolgens reageer ik daarop door aan te geven dat er volgens mij momenteel nog geen Panasonic TV's zijn met een CI+ slot waarmee ik wil aangeven dat de topic starter pech heeft aangezien het met zijn TV dus niet gaat werken. Daarna kom jij met de mededeling dat er op de Duitse Panasonic website TV staan die wel een CI+ slot hebben. Afgezien van het feit dat mij niet duidelijk is wat dat gaat verhelpen aan het probleem dat de topic starter met zijn huidige TV heeft vind ik dat persoonlijk wel interessant nieuws. Er was immers via Ziggo aangegeven dat Panasonic pas volgend jaar met modellen zal komen waarin een CI+ slot zit, maar misschien dat ze in Duitsland wat sneller van stapel lopen. Als ik dan bij een uitgebreide zoekpoging geen enkel model weet te vinden vraag ik om jouw assistentie waarna een in mijn ogen vreemde reactie van jou volgt alsof ik je op de één of andere manier aanval. Als je mijn postings van tijd tot tijd leest dan weet je denk ik ook wel dat ik geïnteresseerd ben in dit onderwerp en als zodanig dus ook van alles natrek om zoveel mogelijk informatie uit eerste hand te vinden. Er is al genoeg ruis over dit onderwerp en ik kom helaas vaak uitspraken tegen die ik niet op de één of andere manier kan verifiëren.

Citaat:
ziggo certificeert toch?
die hebben toch een achterstand met alle merken die ze zouden en moeten testen.

Ziggo "certificatie" is een nietszeggende term. Het zorgt er niet voor dat een standaard DVB CI slot opeens een CI+ slot wordt aangezien dat technisch niet mogelijk is omdat bepaalde beveiligingshardware in de TV ontbreekt. En het zorgt er ook niet voor dat CI+ sloten opeens geactiveerd worden als Ziggo goedkeuring verleent aan bepaald model TV. Ziggo "certificatie" is niets anders dan een test traject waarbij gekeken wordt of een TV voldoet aan de eisen van Ziggo. Wat die eisen zijn laat Ziggo niet weten aan haar klanten. Het enige dat we hebben los weten te krijgen van Ziggo medewerkers op een ander forum is dat een TV een gecertificeerd CI+ slot moet hebben en om moet kunnen gaan met de toevoegingen die Ziggo toepast in het DVB signaal. Die toevoegingen schijnt Ziggo te halen uit een C-Book specificatie dat echter nooit een officiele standaard is geworden voor alle kabelbedrijven van Europa.

Een gecertificeerd CI+ slot is overigens niet hetzelfde als Ziggo "certificatie". Een certificaat voor een CI+ slot wordt namelijk afgegeven door een CI Plus LLP authorized certificate agent en dat is niet Ziggo, maar TC TrustCenter GmbH in Duitsland. Dat is een echt certificaat dat gebruikt wordt voor de CI+ authenticatie van CI+ apparatuur. Zowel een apparaat met CI+ slot als een CI+ CAM moeten zo'n CI+ certificaat hebben om elkaar te kunnen vertrouwen en die CI+ certificaten kunnen ook achteraf weer ingetrokken worden als een fabrikant zich schuldig maakt aan gesjoemel met de CI+ beveiligingen. Gevolg is dan dat het betreffende CI+ apparaat niet meer wil functioneren omdat het ingetrokken CI+ certificaat op een blacklist wordt gezet. Ook is het mogelijk dat een digitale TV operator bepaalde CI+ apparaten weigert door het CI+ certificaat op een eigen "revocation" lijst te zetten.

Lang verhaal maar het komt er op neer dat als een CI+ CAM nu al aangeeft dat de hardware van het apparaat niet CI+ compatible is dat standaard DVB CI slot ook nooit meer CI+ compatable te maken is via firmware updates. En van de personen die nu al een Panasonic TV hebben en toch de CI+ CAM van Ziggo hebben uitgeprobeerd lees ik telkens dat de CI+ CAM aangeeft dat de hardware niet CI+ compatible is, dus houdt het jammer genoeg op.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: tolwan
Hallo,

Weet iemand wat ik moet instellen om beeld te krijgen.
Of werkt de CI+ niet in een Panasonic ??

Of wat te doen om beeld te krijgen..

alvast Bedankt


Misschien heb je hier wat aan-> http://www.ziggo.nl/producten/televisie/...CFVWF3godyX_WsQ
En daarna even op "Televisies" drukken.

Met vriendelijke groet, Leo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...