Ga naar inhoud

[Radio] RVI Internationaal stopt op de korte golf

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Voor de liefhebbers:

Uit HLN:

"Radio Vlaanderen Internationaal stopt uitzendingen op korte golf

Radio Vlaanderen Internationaal (RVi) stopt op 24 oktober de uitzendingen via de korte golf. De kosten voor het huren van de frequenties staan volgens de VRT niet meer in verhouding tot de steeds kleiner wordende groep gebruikers.

RVi blijft in heel de wereld te beluisteren via het internet. De zender RVInfo is bovendien in het grootste deel van de wereld 24 uur per dag te beluisteren via de satelliet. In Vlaanderen kan de zender ook worden ontvangen op de middengolf, via DAB, via de klassieke kabel en via digitale kabel voor Telenetklanten.

De uitzendingen via korte golf werden vooral in Zuid-Europa beluisterd. De kwaliteit ligt echter lager dan bij de andere technologieën en het aantal luisteraars via deze frequentie was tanend."

Greets

Geplaatst:

Bij dit soort berichten bekruipt me altijd een gevoel van nostalgie. ik ben groot geworden met midden- en kortegolf in het begin van de jaren 70. Jammer dat door de voortschrijdende techniek "vaste waarden" op losse schroeven komen te staan maar goed laten we maar niet teveel gaan mijmeren want de Telex mis ik ook niet echt maar de PTT weer wel.

Groetjes van John uit Den Bosch

Geplaatst:

Ik vond het zo echt zalig als je in Spanje in de luie zetel ligt te zonnen; en op de wereldomroep op KG, op de autoradio, de files hoort,(vierarmenkruispunt E40, Kennedytunnel enz) en het miezerige weer hier, ik genoot dan dubbel van m'n verlof...

Ja zelfs in z Frankrijk kon ik ook 675 nemen... toch nog een "vaste waarde"... alles verdwijnt naar internet, en de provider heeft een stroomstoring en het is niks meer...

We worden veel kwetsbaarder!

Geplaatst:

Mja, je kon dit van kilometers ver zien afkomen. Gedaan dus met op vakantie in het gat van pluto zonder gsm-dekking en al helemaal geen sat-ontvanger in de reistas naar RVi te luisteren. Het wordt tijd voor nen goeien ouwerwetsen oorlog. Dag gsm, dag internet en welkom radio..

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen