Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Technisch zit het zo,bij een glanzend opervlak van je schotel word het zonlicht dermate gereflekteerd en gebundeld dat er een zeer sterke lichtbundel(Beam) onstaat,net als bij een vergrootglas,daar kan de LNB niet tegen,gaat letterlijk in rook op ,Mits natuurlijk voldoende zon.Wat betreft siliconen spray met aceton daar van lost het pvc van de LNB op,dus niet op kunststof schotels gebruiken,overigens zijn er zgn verwarmings elementen(matjes) te koop speciaal voor het verwijderen van sneew,deze worden voor al in de Scandinavise landen gebruikt.OOK DAAR EET MEN KAAS>

Geplaatst:

Of er iets in de siliconenspray het plastic heeft aangetast weet ik niet, maar wel weet ik dat - zoals maja, Zak en Columbo ook al hebben aangegeven - de zon een LNB-houder kan aantasten. Dat heb ik nl. zelf meegemaakt, zie deze draad. Zie ook de foto's. Dat gebeurt met name in de twee perioden van het jaar dat de zon achter de satelliet komt. De schotel is uiteraard uitgericht op de satelliet, maar in die twee perioden dus ook op zeker moment op de zon. Een glimmende schotel werkt dan als brandglas. Het is dus geen goed idee je schotel glimmend te maken! Althans niet in april en oktober.

TV Vlaanderen Duo LNB Twin

B&R 65

VU+ Solo2

M7 SAT801 (niet in gebruik; reserve)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen