Gast Geplaatst: 27 juni 2002 Geplaatst: 27 juni 2002 Hoi, ik heb ff een vraagje. Ik heb hier een hummie met Stab en 88 cm Triax. Ik ontvang van 43W tot 28,5E een groot aantal zenders zonder problemen. Problemen heb ik met o.a. Nilesat 7W, Intelsat 31,5W, maar ook bijv. TMF Belgie op Eutelsat 16E is niet te ontvangen. Nou is dit alles niet zo vreemd, maar ik ontvang ook geen Turk vanaf 42E. Er moet voldoende signaal zijn en ook analoog haal ik er min. 1 (hetzij met iets ruis) uit de lucht. Vanavond tot mijn verbazing met mijn hummie eindelijk een kanaal (Tatlisis TV) maar verder niets!?!?!? Wie kan mij vertellen: wat doe ik niet goed, of wat moet ik doen om het voor elkaar te krijgen?? Alvast bedankt, Bosso
Hummer Geplaatst: 27 juni 2002 Geplaatst: 27 juni 2002 Ik denk dat je schotel wat te klein is voor 7 en 31.5w 16en 42 oost moet kunnen met je schotel probeer het eens met een nieuwe settingslijst . Arno
Gast Geplaatst: 28 juni 2002 Geplaatst: 28 juni 2002 Turksat C komt hier gewoon binnen. (Triax 78, MTI Lnb) ook Nilesat heb ik hier, zij het niet heel denderend. Wellicht op Oost niet helemaal de goeie baan ?
Gast Geplaatst: 29 juni 2002 Geplaatst: 29 juni 2002 Lijkt erop dat je de zenders voor Turksat opnieuw moet inlezen. Tatlises is het laatst er bij gekomen kanaal. gr,
jack84 Geplaatst: 2 juli 2002 Geplaatst: 2 juli 2002 geen opstakels in de weg naar turksat [bomen huizen ] Dreambox 8000 !!! sateliet blijft een leuke hobby!!!
Gast Geplaatst: 4 juli 2002 Geplaatst: 4 juli 2002 Het lijkt er een beetje op of je schotel niet goed staat. De boog die je schotel maakt als hij draait moet gelijk zijn aan de boog zoals de satellieten in de ruimte staan. Wanneer deze er iets naast staat dan kan het zijn dat je een paar satellieten mist. Het beste is te zorgen dat je schotelmast perfect waterpas staat, zowel van links naar rechts als van voor naar achteren. Dan zorg je ervoor dat je turksat 42 oost ontvangt, sirus 5 oost en panamsat 45west. Als je die drie kunt ontvangen dan staat je schotel perfect en moet je de tussenliggende satellieten ook allemaal goed kunnen ontvangen. succes
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen