Ga naar inhoud

xmltv import 0.9.6-r7 (beta)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hier met DM8000 en Pli Jade3 laatste versie geen problemen met deze import versie. Ook het automatisch updaten gaat prima, zelfs in combinatie met Cross EPG. Cross EPG laat ik een half uur later updaten.

Het enige wat ik aan EPG in mijn favorietenlijst mis is Acht en Vitaliteit. Maar goed, dat ligt bij Rytec, heb ik begrepen. Ik ruik een versie 1.0, heren. Puik werk...

Groet, André

• Reacties 66
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

PLI Jade 3 september

Vanacht stond de box ineens aan met 0.9.6.

Lijkt er op de automatisch wel werkt.

Met oudere versie die ik had 0.9.2 bleef hij gewoon in standby staan.

Geplaatst:

Ik heb nog een iets oudere versie, maar ik denk niet dat het veranderd is:

De standaard-instellingen gaan er van uit dat je een Sky UK abonnement hebt. Daar is op zich niks op tegen MAAR een aantal zenders die zowel door Sky UK als door CDS worden aangeboden, staan in de config vermeld met hun Sky UK enigma-id, waardoor degenen van ons zonder Sky UK abbo op die zenders geen EPG krijgen.

Kan het in ieder geval geregeld worden dat OOK die CDS-kanalen aan de EPG gekoppeld worden?

Ik heb voor mezelf dat intussen al gedaan, maar daarbij stuitte ik op iets anders: de service-id's van enigma (lamedb) hebben een andere layout dan die van xmltv-import. Ik heb wel weten uit te vissen hoe je de één in de ander kunt omzetten, maar het is in ieder geval niet zoals in de config als commentaar staat dus.

Overigens haal ik mijn eigen xml epg op bij diverse bronnen, ik gebruik niet rytec (om verschillende redenen).

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Geplaatst:

Hallo Erik,

Een manier om de service id's te bepalen is door op je dreambox de service info van je zender op te zoeken in het main menu. Wel een beetje omslachtig als je meerdere id's op wil zoeken.

Verder staan ze voor de afzonderlijke bouquets in de files

/etc/enigma2/userbouquet.dbexx.tv

Harrie

Geplaatst:
Origineel bericht van: Blackbriar
Een manier om de service id's te bepalen is door op je dreambox de service info van je zender op te zoeken in het main menu. Wel een beetje omslachtig als je meerdere id's op wil zoeken.

Je bedoelt wellicht "information" kiezen en dan "transponder info" (o.i.d.). Dat helpt niet, want die geeft de informatie op precies dezelfde manier als in de lamedb staat.

Origineel bericht van: Blackbriar

Verder staan ze voor de afzonderlijke bouquets in de files
/etc/enigma2/userbouquet.dbexx.tv

Ik heb het even nagekeken en het formaat dat daarin gebruikt wordt, is inderdaad wel gelijk aan het formaat in de xmltv.dat file, daar had ik nog niet aan gedacht. Thx.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Geplaatst:
Origineel bericht van: Erik Slagter

Je bedoelt wellicht "information" kiezen en dan "transponder info" (o.i.d.). Dat helpt niet, want die geeft de informatie op precies dezelfde manier als in de lamedb staat.

Dat verschilt dan waarschijnlijk per image.. Bij MiLo staat op de laatste regel van de Service Info de Service Reference in het juiste formaat.
Geplaatst:

Ik heb deze versie ook geinstalleerd en krijg na een crash de zeven dagen gids. Alleen als ik de import epg knop indruk crashed de box.

deel van de log,

enigma2 crashed on Fri Oct 23 17:35:24 2009

enigma2 compiled on May 4 2009

please email this file to crashlog@dream-multimedia-tv.de

esult None

[AutoMount.py] retval None

LEN 0

PATH im CheckMountPointFinished /media/net/MYBOOKWORLD

[AutoMount.py] CheckMountPoint

[AutoMount.py] activeMounts:---> 2

[AutoMount.py] U/MOUNTCMD---> mount -t nfs -o tcp,rw,nolock,rsize=8192,wsize=8192 192.168.2.5:D\$ /media/net/COREI7SNUF

[ePopen] command: mount -t nfs -o tcp,rw,nolock,rsize=8192,wsize=8192 192.168.2.5:D\$ /media/net/COREI7SNUF

[EPGImport] Starting EPG import plugin....

starting hotplug handler

adding Resource DiseqcTester

resources: {'DiseqcTester': <function DiseqcTesterMain at 0x2f39f270>}

uiteindelijk krijg ik dus wel de gids.

Misschien nog een domme vraag maar hoe kan ik zenders die niet in de epg staan zoals discovery HD toevoegen?

grt,

Snuf

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen