bartshit Geplaatst: 20 oktober 2009 Geplaatst: 20 oktober 2009 is een verbinding met extern Bureaublad veilig binnen lan netwerk ? Ik heb geen poort ge`forward. Volgens mij moet het dan veilig zijn. Maar ergens twijfel ik nog. Gr Bart.
Sjattuh Geplaatst: 20 oktober 2009 Geplaatst: 20 oktober 2009 Volgens mij is dat vrij veilig ja. Weet je wat erger is dan een worm in je appel? Een halve worm in je appel...
iemand Geplaatst: 20 oktober 2009 Geplaatst: 20 oktober 2009 allemaal erg lastig. probleem eens freeware crossloop werkt prima, zowel intern als extern gr. Erik
bartshit Geplaatst: 20 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 20 oktober 2009 Origineel bericht van: iemand allemaal erg lastig. probleem eens freeware crossloop werkt prima, zowel intern als extern Ik gebruik normaal een ander programma (waarvan ik volgens mij de naam niet van mag noemen), maar intern gaat deze sneller. Daar komt bij dat als ik extern bureaublad gebruik, dan kan ik fotobewerkings programma`s op mijn laptop draaien en dat gaat redelijk tot goed. Met andere programma`s o.a crossloop loopt dit zeer traag, vandaar dat ik extern bureaublad gebruik. En het is zeker niet lastig. Gr Bart.
Poetsdoekje Geplaatst: 20 oktober 2009 Geplaatst: 20 oktober 2009 Citaat: ander programma (waarvan ik volgens mij de naam niet van mag noemen) Volgens mij mag je wel programmanamen noemen die je op je computer gebruikt, je mag er alleen geen reclame voor maken En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
bartshit Geplaatst: 20 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 20 oktober 2009 Oke, normaal gebruik ik remote administrator 2.2 (radmin), over lan en wan. Gr Bart.
paardengek Geplaatst: 20 oktober 2009 Geplaatst: 20 oktober 2009 Ook teamviewer is hiervoor geschikt, zowel via lan en ook via wan. Met vriendelijke groet, paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
theparasol Geplaatst: 20 oktober 2009 Geplaatst: 20 oktober 2009 Origineel bericht van: bartshit is een verbinding met extern Bureaublad veilig binnen lan netwerk ? Ik heb geen poort ge`forward. Volgens mij moet het dan veilig zijn. Maar ergens twijfel ik nog. Zolang je wlan netwerk maar goed dicht zit gaat dit prima Zonder port forward geen connect mogelijk vanuit wan met RDP.
bartshit Geplaatst: 20 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 20 oktober 2009 Origineel bericht van: paardengek Ook teamviewer is hiervoor geschikt, zowel via lan en ook via wan. Met vriendelijke groet, paardengek teamviewer beter dan remote administrator ? Ik ga het eens proberen. Tot nu toe `Extern Bureaublad` intern nog het beste (bij mij dan). En volgens o.a. theparasol ook veilig. Gr Bart.
theparasol Geplaatst: 20 oktober 2009 Geplaatst: 20 oktober 2009 Zet wel een fatsoenlijk ww op je gebruikersaccount van je RDP werkstation, een gebruiker die inlogged met bartshit en wachtwoord {enter} is natuurlijk niet veilig!
bartshit Geplaatst: 21 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 21 oktober 2009 Als ik in het config scherm kijk bij instellingen extern bureaublad, kan ik daar iemand toestemming geven om het externe bureaublad te gebruiken. Er staat daar ook dat Administrators altijd toestemming hebben. Kan/moet ik dit uitschakelen of maakt dat niks uit ? Gr Bart.
Tonskidutch Geplaatst: 21 oktober 2009 Geplaatst: 21 oktober 2009 als je zelf het lan hebt opgebouwd en ingericht, is dat natuurlijk de "superuser" die dat inderdaad mag daar het een en dezelfde user en passwd is. ciao I Am Gone Love You JESTOFUNK
theparasol Geplaatst: 21 oktober 2009 Geplaatst: 21 oktober 2009 Origineel bericht van: bartshit Kan/moet ik dit uitschakelen of maakt dat niks uit ? Op het werkstation dat je per RDP overneemt even start uitvoeren en dan typen: lusrmgr.msc {enter} Overtuig jezelf welke lokale gebruikers lid zijn van groep Administrators, staan er vreemde accounts tussen: wissen maar of aanpassen dat ze geen lid meer zijn van administrator groep.
bartshit Geplaatst: 22 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 22 oktober 2009 Origineel bericht van: theparasol Origineel bericht van: bartshit Kan/moet ik dit uitschakelen of maakt dat niks uit ? Op het werkstation dat je per RDP overneemt even start uitvoeren en dan typen: lusrmgr.msc {enter} Overtuig jezelf welke lokale gebruikers lid zijn van groep Administrators, staan er vreemde accounts tussen: wissen maar of aanpassen dat ze geen lid meer zijn van administrator groep. Heb ik gedaan, het enige onbekende is aspnet ?? (ff gegoogeld heeft iets met webpagina`s te maken ????) wat ik ervan begrijp is deze niet gevaarlijk. Bedankt Gr Bart.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen