locutus Geplaatst: 20 oktober 2009 Geplaatst: 20 oktober 2009 Momenteel gebruik ik de laatste Newnigma2 image Heb zitten testen met avi bestanden op de harddisk van de 7025. Als ik probeer via de media player plugin loopt de box volledig vast. Onder de media center krijg ik volgende melding "gstreamer plugin avi demuxer not available". In de lijst van mogelijke plugins, vind ik niets die op gstreamer slaat. Weet iemand of avi afspelen mogelijk is met deze box? Heb op andere forums zowel ja als nee gevonden. Heb zelf dit gevonden "gst-plugin-avi_0.10.7-r0_mipsel.ipk", zou hiermee mogelijks lukken, maar ik ben nog niet genoeg vertrouwd met de box om het eventueel aan de praat te krijgen. Bedankt voor eventuele info. DM920UHD Yupsikidee, t'is weer zwart op tevee.
locutus Geplaatst: 28 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 28 oktober 2009 Niemand die dit ooit probeerde? DM920UHD Yupsikidee, t'is weer zwart op tevee.
Golfdiesel Geplaatst: 28 oktober 2009 Geplaatst: 28 oktober 2009 De processor is niet ingericht om AVI's af te spelen en heeft daarvoor gewoonweg niet genoeg rekenkracht. Xtrend ET9500 - OpenPLi powered
locutus Geplaatst: 1 november 2009 Auteur Geplaatst: 1 november 2009 Dat de architectuur van de processor het niet toelaat kan ik inkomen. Maar het lijkt me toch niet te liggen aan de rekenkracht. Als je bedenkt dat een DVD speler van 5O€ met usb ingang het wel kan vanaf een memory stick. Zou de DM 8OO0 of 800 dit wel kunnen? DM920UHD Yupsikidee, t'is weer zwart op tevee.
henniek Geplaatst: 1 november 2009 Geplaatst: 1 november 2009 Ik heb een DM8000, daarop kan ik m.b.v. de VLC plgin wel de .avi files afspelen. Die files staan dan wel op de PC. Op de PC moet je dan VLC086i hebben draaien als server. Met de VLC plugin op de dream kun je dan de .avi file in een directory op de PC selecteren, en afspelen. Er zit alleen 1 hikje in, als je hem de 1e keer wilt starten, doet hij het niet. De 2e poging speelt hij wel. Het is dan natuurlijk wel een stream vanaf de PC. Het rekenwerk wordt op de PC gedaan. Snel vooruit spoelen op de DM8000 werkt niet. Dit kun je wel doen, door de tijdbalk op de server VLC086i te verschuiven. DM 8000 + Dm7000s Funke 99 Cm met 13.0,19.2,23.5,28.2 LNB twins vast en draaibaar met stab HH120
locutus Geplaatst: 2 november 2009 Auteur Geplaatst: 2 november 2009 Als ik het goed begrijp lukt het dus ook niet om avi's, rechtstreeks vanaf de interne hdd, op een 8000 af te spelen? DM920UHD Yupsikidee, t'is weer zwart op tevee.
Gast MiLo Geplaatst: 2 november 2009 Geplaatst: 2 november 2009 Origineel bericht van: locutus Maar het lijkt me toch niet te liggen aan de rekenkracht. De decoding, zoals MPEG2, wordt niet door het processordeel gedaan, maar door een extra stukje hardware. De 7025 heeft alleen maar MPEG-1 en MPEG-2 aan boord, de 800/8000 hebben daarbij nog H264 (MPEG-4) decoders. Qua processorkracht maken ze elkaar weinig, zijn allemaal MIPS op tussen de 250 en 400 MHz. Het processordeel kan een MP3tje decoderen, of misschien een MPEG-1 filmpje, maar meer zit er absoluut niet in. Kijk gerust eens naar het CPU gebruik tijdens het afspelen, dat is zelden meer dan een paar procent. Het verwarrende is dat er een heleboel in een chip zit geintegreerd, zodat de decoder en CPU en nog allerlei andere dingen op een enkel ICtje zitten. En om het feest compleet te maken - AVI is een "container" formaat. In een AVI kan van alles zitten. Als er een MPEG-2 filmpje in zit, zou een 7025 dat prima kunnen verwerken. Dat zal echter vrijwel nooit het geval zijn.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen