Ga naar inhoud

[Rebox 9000HD] beeldkwaliteit?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Ik denk eraan een Rebox 9000HD te kopen als vervanger voor mijn TF5000. Ik heb (nog) geen HD televisie maar een HD Ready televisie. Nu vraag ik me af hoe de beeldkwaliteit van de Rebox zich verhoudt tot de (uitstekende) kwaliteit van de TF5000 (of de TF7710)... Kan iemand er iets zinnigs over vertellen?

Visiosat Trisat 13.0/19.2/28.2

Dreambox DM8000/Gemini II/OpenPli 1.0/1TB

Topfield TF5000PVR/200GB

Topfield TF5300K Digitenne/120GB

Thomson DVR Mediabox UPC

• Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

In de laatste satvision werden 3 ontvangers getest. De octagon 1018 (= rebox 9000) en twee andere ontvangers:

Hersteller Homecast Hirschmann Octagon

Modell HS 8500 CIPVR 2S-HD 950 SF 1018 HD-Alliance

Bildqualität (25%) sehr gut (97%) sehr gut (96%) sehr gut (96%)

Dus dat zit wel snor.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Geplaatst:

Nieuwsgierig, nieuwsgierig... cool

heb je een link of kun je me via een pb laten weten waar ik de test kan vinden? whistle

Topfield TF5000PVR/200GB

Thomson DVR Mediabox UPC

Geplaatst:

Ik heb hem binnen 5 seconden gevonden - gewoon gegoogled op 'test octagon 1018' - volgens mij het tweede of derde resultaat.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Geplaatst:
Origineel bericht van: rvdv
Hallo allemaal,
Ik denk eraan een Rebox 9000HD te kopen als vervanger voor mijn TF5000. Ik heb (nog) geen HD televisie maar een HD Ready televisie. Nu vraag ik me af hoe de beeldkwaliteit van de Rebox zich verhoudt tot de (uitstekende) kwaliteit van de TF5000 (of de TF7710)... Kan iemand er iets zinnigs over vertellen?

Hallo
Ik heb een topfield 7710 gehad, weggedaan vanwege de vele problemen.
Rebox 9000 aangeschaft, ben er zeer tevreden over.
Alles werkt bij mij goed, behalve de EPG, maar daar hebben andere receivers ook problemen mee.
Ik heb een multytenne 45 schotel (4 satellieten), heb de rebox met hdmi aangesloten op mijn Onkyo receiver en vandaar met hdmi naar de philips 42pfl9603 tv.
De beeldkwaliteit vind ik niet onder doen voor de Topfield 7710.
Simon

Rebox 9000 HD, Loader 1.52 FW 1.10.05, Multytenne45, Philips 47PFL9705H/12, Onkyo TX-NR808, Harmony 1100

Geplaatst:

Het is een satelliet blad met visie;)

Ik heb trouwens van rebox support gehoord dat ze bezig zijn met een Nagraguide EPG plugin.

Ook al enigma 2 gezien in een filmpje. Dus het wordt erg leuk!

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665

Ziggo start CI+

Geplaatst:
Hallo allemaal,

ik vind de beeldkwaliteit als er geen HD programma is nog beter dan mijn anderen satellietontvanger en dat wil wat zeggen ik wil geen anderen meer maar je moet ook kijken wat je er mee wil met die anderen box die ik had kun je meer doen als alleen TV kijken gr. Gert

dreambox 7025 .Rebox 9000-HD

Geplaatst:

Mensen, allemaal bedankt voor de input! :D

Er staat er inmiddels eentje thuis te snorren. cool

Topfield TF5000PVR/200GB

Thomson DVR Mediabox UPC

Geplaatst:
Mensen, allemaal bedankt voor de input! :D
Er staat er inmiddels eentje thuis te snorren. cool

@rvdv,

Dan kun je als feedback in jouw topic zelf het antwoord geven op de door jou gestelde vraag smile

Met vriendelijke groeten wink

sattaz

Geplaatst:

Ik heb er vandaag ook 1 besteld. Binnenkort kan ik mijn ervaringen delen.

Ziggo start CI+

Geplaatst:

ik weet niet of er al iemand met de nieuwe software V61 een programma heeft opgenomen ?? ik heb nu het volgende probleem als ik de opnamen snel wil door spoelen met de reclame, gaat dat niet helemaal lekker de opnamen hapert en blijft hangen loopt niet erge lekker had dat niet met de software V50 .laat het even weten of jullie dat ook hebben .GR. Gert

Geplaatst:

Geen probleem met snel doorspoelen - software V61, Rebox 9000 HD - hij neemt elke dag een aantal programma's op dus hij krijgt best op z'n duvel...

Andere vraag - is het bij anderen ook zo dat de doorlusmogelijkheid van tuner 2 naar extern niet werkt als de box in standby staat? (bij mij loopt de coax naar tuner 1, dan doorgelust naar tuner 2 en dan naar boven naar een andere ontvanger).

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Geplaatst:
Origineel bericht van: ton2207
Geen probleem met snel doorspoelen - software V61, Rebox 9000 HD - hij neemt elke dag een aantal programma's op dus hij krijgt best op z'n duvel...

Andere vraag - is het bij anderen ook zo dat de doorlusmogelijkheid van tuner 2 naar extern niet werkt als de box in standby staat? (bij mij loopt de coax naar tuner 1, dan doorgelust naar tuner 2 en dan naar boven naar een andere ontvanger).
dat is een goede vraag maat ik weet het antwoord niet??.GR Gert

Geplaatst:

Na meer dan 2 jaar geklooi met de topfield 7700/7710 heb ik dit apparaat eindelijk het raam uitgegooid! Sinds een paar dagen staat er de rebox 9000. Wat een verademing! Beeld- en geluidskwaliteit doet bij mij absoluut niet onder voor de Topfield. (op een 60" Pioneer Kuro plasma) Soms heb ik het idee dat hij zelfs nog net iets scherper is dan de topfield. (ik heb hem 576i uit via HDMI aangesloten) Wel en probleem met het switschen tussen de verschillende resoluties. Krijg dan pas beeld na rebooten. In de winkel op een samsung plasma had hij dit probleem echter niet.

Zolang ik hem op dezelfde resolutie laat staan geen probleem.

Ik heb geen probleem met "vooruitspoelen" bij versie V61.

Geplaatst:
Origineel bericht van: 1joepje
Na meer dan 2 jaar geklooi met de topfield 7700/7710 heb ik dit apparaat eindelijk het raam uitgegooid! Sinds een paar dagen staat er de rebox 9000. Wat een verademing! Beeld- en geluidskwaliteit doet bij mij absoluut niet onder voor de Topfield. (op een 60" Pioneer Kuro plasma) Soms heb ik het idee dat hij zelfs nog net iets scherper is dan de topfield. (ik heb hem 576i uit via HDMI aangesloten) Wel en probleem met het switschen tussen de verschillende resoluties. Krijg dan pas beeld na rebooten. In de winkel op een samsung plasma had hij dit probleem echter niet.
Zolang ik hem op dezelfde resolutie laat staan geen probleem.

Ik heb geen probleem met "vooruitspoelen" bij versie V61.

waarom zet je die niet op 1080I daar heb ik hem op staan

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen