Ga naar inhoud

[Rebox 9000HD] beeldkwaliteit?

Aanbevolen berichten

Gast objectiefje
Geplaatst:

ik heb diverse tests gelezen betreffende Rebox en Topfield, en wat beeldkwaliteit zou er nauwelijks verschil zijn.

Wel kwam er uit de tests naar voren dat de Rebox aanmerkelijk trager zou zappen dan de TF, kan iemand dit bevestigen?

Kan ook iemand vertellen of de updates betreffende Rebox zo'n beetje zijn afgerond?

Ik twijfel tussen TF en Rebox en op forums komen nogal veel software bugs voor bij Rebox.. (voornamelijk vastlopers in de EPG)

• Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:
Origineel bericht van: objectiefje
ik heb diverse tests gelezen betreffende Rebox en Topfield, en wat beeldkwaliteit zou er nauwelijks verschil zijn.

tussen mijn topfield 4000 en de Rebox zie ik geen verschil in beeldkwaliteit op de SD kanalen. Een tijdje de Philips 7121HD gehad maar deze was via scart en HDMI veel slechter met SD kanalen dan de topfield.

Origineel bericht van: objectiefje

Wel kwam er uit de tests naar voren dat de Rebox aanmerkelijk trager zou zappen dan de TF, kan iemand dit bevestigen?

Kan ook iemand vertellen of de updates betreffende Rebox zo'n beetje zijn afgerond?
Ik twijfel tussen TF en Rebox en op forums komen nogal veel software bugs voor bij Rebox.. (voornamelijk vastlopers in de EPG)

Klopt de Rebox zapt een stuk langzamer dan mijn Topfield 4000 dat is wel even wennen. Maar ik heb de Topfield 4000 vanaf de eerste zending gehad en kan mij herinneren dat deze eerst ook trager zapte en dit in latere firmware updates verbeterd is.

Ik denk niet en hoop niet dat de updates zijn afgerond. Er staan nog een aantal wensen en bugs open. Zie andere topics. Gezien de update snelheid verwacht ik dat Rebox nog wel even doorgaat met de ontwikkeling. wink
Geplaatst:
Origineel bericht van: sathopper
tussen mijn topfield 4000 en de Rebox zie ik geen verschil in beeldkwaliteit op de SD kanalen. Een tijdje de Philips 7121HD gehad maar deze was via scart en HDMI veel slechter met SD kanalen dan de topfield.

Ik zie wel verschil in beeldkwaliteit van de SD kanalen op de Dreambox 600 en Rebox 8000 (is 9000 met USB HD). De Rebox is helaas een stuk slechter. Schijnt overigens te zijn geïntroduceerd met de nieuwste firmware. Overigens doet de Rebox prima wat hij moet doen, zonder al te veel problemen!

Vu+ Solo2 en 2x M7 801 daarnaast Cubox-i met OpenElec

Geplaatst:
Origineel bericht van: Peter38

Ik zie wel verschil in beeldkwaliteit van de SD kanalen op de Dreambox 600 en Rebox 8000 (is 9000 met USB HD). De Rebox is helaas een stuk slechter. Schijnt overigens te zijn geïntroduceerd met de nieuwste firmware. Overigens doet de Rebox prima wat hij moet doen, zonder al te veel problemen!

De verschillen wisselen nogal eens op het type TV. De Topfield 4000 had altijd wel goed beeld. Een paar weken geleden vanwege een defecte Fan in de Topfield even de Nokia 9500 BJ 1996 uit de hobbykamer gehaald en aangesloten op mijn Philips CRT met pixel plus. Dit was even schrikken hoe mooi het plaatje was wat de 9500 liet zien! Daar kan de Topfield niet aan tippen.

Gast objectiefje
Geplaatst:

ok, ik heb de TF7710 laten varen vanwege de vele vele negatieve reviews, twijfel nog een beetje tussen Rebox 8000, 9000 en AZBox Premium Plus (1080p),

Zoals ik hier kan zien zit het met de beeld en geluidkwaliteit van Rebox wel goed, zappen valt idd een beetje tegen qua snelheid maar hoop dat dit nog verbeterd...

Is het enige verschil tussen de 8000 en 9000 de interne HDD? dus verder software, hardware en werking exact gelijk?

Wat houd MediaHighWay precies in? heb de 9000 werkend gezien en heeft EPG tot 2 dagen vooruit...

Hoe is de beeld en geluidkwaliteit van de AZBox tov van de Rebox? Ook vergelijkbaar?

Ter info, heb Full HD LCD TV...

• 5 weken later...
Gast objectiefje
Geplaatst:

kan dicht... heb mijn keuze gemaakt!

Geplaatst:

Ik heb mijn rebox 9000 later gehaald en had gelijk V86 erop. Ik las dat mensen vertelden dat voor V86 het beeld op SD kanalen beter was. Vinden diegene dat dit met V89 weer is verbeterd?

Rebox 9000 HD PVR + 640 WD Green HDD

80CM Triax, 4x LNB - Astra 1,2,3,Hotbird

Philips 42PFL9964 200hz LCD, BDP S480, PS3

Onkyo SR607 receiver, Tannoy Mercury V1 front, Magnat rear, Canton Center, JBL subw.

Geplaatst:
Origineel bericht van: H. Maat
Ik heb mijn rebox 9000 later gehaald en had gelijk V86 erop. Ik las dat mensen vertelden dat voor V86 het beeld op SD kanalen beter was. Vinden diegene dat dit met V89 weer is verbeterd?

Ik ben ingestapt op 81. Toen had ik de indruk dat de beeldkwaliteit slechter was dan mijn dreambox 600. Inmiddels lijkt de beeldkwaliteit met 89, naar mijn mening, verbeterd. Verschil in beeldkwaliteit tussen 81 en 86 heb ik niet kunnen zien...

Vu+ Solo2 en 2x M7 801 daarnaast Cubox-i met OpenElec

Geplaatst:

De 9000 vertoont bij mij het geringe "stotteren" van het beeld tijdens achtergrondpans.

Dit wordt ook wel bewegingsonscherpte genoemd.

De Reelbox en andere hadden hier ook lang last van.

Je ziet het alleen in SD, niet in HD.

Ik heb de uitgang op mijn scaler aangesloten, en ook rechtstreeks op de TV, zowel in 576 als in 1080.

1080 ziet er minder uit natuurlijk, omdat de ontvanger niet zo geweldig upscalet, maar het probleem is hetzelfde.

Let maar eens op als er een pratend hoofd in beeld is en de achtergrond pant, dan zie je dat duidelijk "trekken".

In HD is e.e.a. wél vloeiend.

Verder vind ik de scherpte en beeldkwaliteit even goed als bij de Topfield, hetgeen een compliment is.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen