lujo Geplaatst: 21 oktober 2009 Geplaatst: 21 oktober 2009 Ik probeer wat zenders van Total TV te inlezen maar dat lukt niet echt. Ik krijg namelijk geen Lock en ook geen Sync of het is er paar seconden wel en paar seconden niet. Als ik wil scannen: 11177.58 V 27500 3/4 SNR: 71% AGC: 86% BER: 60752 dan 18063 dan 54321 = schommelt tussen ongeveer 3 van die waardes Bij de bovenstaande transponder krijg ik dus eventjes LOCK en eventjes SYNC maar dan weer na paar seconden vallen ze weg. Echter zenders heb ik wel maar tijdens het kijken verschijnt (best vaak) artefact/verstoring in beeld. Dit probeer ik net en het regent dus niet en volgens mij is dit geen slecht weer voor ontvangst. Transponder die ik helemaal niet kan scannen: 11095.00 H 27300 3/4 SNR: 63% AGC: 82% BER: 65500 dan 57345 of zoiets Daar wil ik dus proberen zenders - Zone Romantica - Zone Reality UK te scannen maar ik kan hele transponder niet scannen. Ik krijg helemaal geen Lock of Sync ook niet voor een paar seconden. Mijn schotel is: - 78 cm - 3 LNB Inverto Multiconnect single LNB - Inverto Multiconnect beugel Waarbij 16E middelste LNB is. Dus uitgericht op 16E Ik ontvang nog Hotbird 13E en Astra 19.2E Wat kan hiet het probleem zijn, want bij andere zenders heb ik BER: 0 en op Nederlandse zenders op Astra 19 heb ik geen storingen.
Tonskidutch Geplaatst: 21 oktober 2009 Geplaatst: 21 oktober 2009 welke diseqc instellingen gebruik je (/ heb je nu ingesteld) 4 opt ab of speciale ? ciao Our Darkness Anne Clark
lujo Geplaatst: 21 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 21 oktober 2009 Ik heb 4 optie AB ingesteld. Maakt dat wat uit of het speciaal is op "4 opties"?
Tonskidutch Geplaatst: 21 oktober 2009 Geplaatst: 21 oktober 2009 nou ja dat was om even bevestigd te krijgen of je een committed 4in1 switch gebruikt . heb je de volgorde juist heb je al eens enkel de 16 oost LNB zonder switch gebruikt op de dreambox ciao o ja: kan het zijn dat je een settingslijst vann derden gebruikt, soms is de satelliet.xml niet zuiver die kun je ook via internet vinden en erin zetten Our Darkness Anne Clark
lujo Geplaatst: 21 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 21 oktober 2009 Ik probeer transponder zelf handmatig te scannen. Dan zou satelliet.xml niks moeten uitmaken toch? Volgorde is wel juist anders kon ik andere zenders niet ontvangen. Ik heb laatste PLi MaxVar en daarvoor heb ik eerst erase gadaan.
Tonskidutch Geplaatst: 21 oktober 2009 Geplaatst: 21 oktober 2009 Heb je de satelliet.xml zelf ook eens bekeken... staat die transponder erin? nou dan staat vast dat het niet de dreambox en/of de instelling is dan is het je schotel uitrichten aansluitingen (f-connectors) LNB's switch coax ciao Our Darkness Anne Clark
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen