Ga naar inhoud

Werkende MHW epg Pli-J te kopieren naar Pli-I?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nu ik een falende condensator in mijn DM7020 heb vervangen door een goed exemplaar blijkt dat ik ook de rotorproblematiek van PLI-J weer in volle hevigheid terug heb. Zelfs op timeout werkt e.e.a. niet naar behoren. Het lijkt wel of de LNB-spanning of frequentieband na roteren niet op de juiste waarde komt waardoor geen signaal en PLI maar blijft denken dat er verder gedraaid moet worden.

Ik ben nu opnieuw terug naar PLI-Iolite en dat werkt voortreffelijk. Ik mis natuurlijk wel de werkende EPG van Jade. Is de nieuwe MHW EPG van PLI-J over te kopiëren naar Iolite, en welke files zijn dat?

Geplaatst:
Origineel bericht van: 1664
Nu ik een falende condensator in mijn DM7020 heb vervangen door een goed exemplaar blijkt dat ik ook de rotorproblematiek van PLI-J weer in volle hevigheid terug heb. Zelfs op timeout werkt e.e.a. niet naar behoren. Het lijkt wel of de LNB-spanning of frequentieband na roteren niet op de juiste waarde komt waardoor geen signaal en PLI maar blijft denken dat er verder gedraaid moet worden.

Ik ben nu opnieuw terug naar PLI-Iolite en dat werkt voortreffelijk. Ik mis natuurlijk wel de werkende EPG van Jade. Is de nieuwe MHW EPG van PLI-J over te kopiëren naar Iolite, en welke files zijn dat?

Ik sluit me aan... ik ben een verstokte (wellicht domme :)) Iolite gebruiker : )

Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere.

Geplaatst:

de file die je dan moet copieren heet /usr/bin/enigma, en in feite heb je daarna een jade3 image.

Maar troost je, dat gaat niet helpen, mhw is op dit moment niet aanwezig, ook jade3 krijgt niks binnen.

Geplaatst:

Bedankt voor de info. Zodra er weer beweging zit in de EPG ga ik dit uitproberen.

Geplaatst:
Bedankt voor de info. Zodra er weer beweging zit in de EPG ga ik dit uitproberen.

dat van die /usr/bin/enigma copieren is niet aan te raden hoor. Enigma heeft wat externe dependencies, dus eigenlijk moet je ook een aantal libraries mee copieren, komt echt neer op het flashen van jade3.
Geplaatst:
Origineel bericht van: pieterg
komt echt neer op het flashen van jade3.

Jade maakt mijn rotor onbruikbaar, dan maar geen MHW.
Geplaatst:

anders de EPG importer plugin installeren en gebruiken zoals die hier op het forum door Rytec en vrienden geplaatst wordt...

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Geplaatst:
Citaat:

Jade maakt mijn rotor onbruikbaar

Hoezo? ik heb hier nergens last van en in de laatste Jade3 is er een fix (feitelijk alles teruggedraaid zoals het in Iolite zat).
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Geplaatst:
Origineel bericht van: Littlesat

Hoezo? ik heb hier nergens last van en in de laatste Jade3 is er een fix (feitelijk alles teruggedraaid zoals het in Iolite zat).

Ik heb nog geen fix gezien, wel een aankondiging van een fix, ik ga ff kijken op de website van Pli.

@Littlesat,
Ik had ook geen last meer, maar feitelijk bleek dit een defecte condensator te zijn die er op den duur voor zorgt dat de hoge band wegvalt (geen 22kHz signaal). Ik heb op internet inmiddels flink wat andere meldingen van dit defect gevonden.

Met een nieuwe elco kwam ook het rotorprobleem terug, maar niet in Iolite.
Geplaatst:
Origineel bericht van: hemertje
anders de EPG importer plugin installeren en gebruiken zoals die hier op het forum door Rytec en vrienden geplaatst wordt...

Die hier ook niet (goed) werkt.

Frank

Xtrend ET-8000 met openPli, Visiosat Big Bisat

Geplaatst:

Op de pli website lees ik nog steeds bij de pli jade 3 release:

"Known bugs:

- There is maybe some rotor related bug in the Open Embedded boxes like the DM7020, DM600 and DM500Plus images.

* An online internet fix for the rotor users will be released soon."

Soon... wink

Geplaatst:
Op de pli website lees ik nog steeds bij de pli jade 3 release:

"Known bugs:
- There is maybe some rotor related bug in the Open Embedded boxes like the DM7020, DM600 and DM500Plus images.
* An online internet fix for the rotor users will be released soon."

Soon... wink

Klopt. Er zijn wijzigingen geweest maar ook die bleken 't probleem niet helemaal op te lossen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen