Ga naar inhoud


Is de Samsung beter dan de Humax 5400z ??


Gast

Aanbevolen berichten

Ik bedoel in verband met de ontvangst, wij hebben momenteel veel problemen met NL1 tot en met NL3 en c+ r en bl en 16/9 en studio.

 

Ik overweeg mijn hummie te ruilen voor de samsung

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een Humax is opzich een prima decoder. De problemen die je momenteel ondervindt met de Humax zijn vrijmakkelijk op te lossen door de juiste PCM tabel in je Humax te laden.

Zie hiervoor de rubriek “Humax”.

De Samsung 9500 is een mooi apparaat die in de embedded sloten Seca, Viacces, Nagra en Conax aankan (na dat deze gepatcht is)

Ook bestaat er een patch om d.m.v. een Irdeto 1.06 module dezelfde mogelijkheden te krijgen die de Humax bied (5 in 1).

Verder heeft de Samsung een mooi en prettig menu en zapt razendsnel.

 

I'm not a complete idiot, some parts are missing.

 

Dreambox 8000 HD - Vu Duo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

 

Ik heb een humax en een samsung mijn voorkeur gaat uit naar de samsung.

hij zapt veel sneller en ik heb geen vastlopers op de samsung.

in prijs is de samsung goedkoper,wat ik wel een nadeel vindt van de samsung is dat ie niet gepatchd kan worden naar beta/iredeto.

 

groeten andre

dat zeg ik ..............linux

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik wel even kwijt moet is dat ik de Samsung 9500 wat kritischer vind ten opzichte van een goed signaal.

Je moet zeker een goed signaal hebben voor de Samsung, anders gaat hij al vrij snel over op blok vorming.

dit stond overigens ook in een test van satellite magazine, en ik kan deze alleen onderschrijven. Andere receivers doen er niet zo lastig over maar de Samsung moet echt een goed signaal (of Carrier/Noise ratio) hebben.

 

Dus, waarom heb je NU al last van slechte ontvangst op een Humax?

 

Er zijn natuurlijk wel een aantal dingen die je dan moet aflopen:

staat de schotel goed? Is de LNB nog goed? Aansluitingen toevallig last van water?

 

Ik zou eerst eens proberen er achter te komen waar de oorzaak ligt van je slechte ontvangst. Zomaar even een nieuwe receiver er tegen aan gooien lijkt me een beetje overdreven maar het zou kunnen!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Wat ik wel even kwijt moet is dat ik de Samsung 9500 wat kritischer vind ten opzichte van een goed signaal.

Je moet zeker een goed signaal hebben voor de Samsung, anders gaat hij al vrij snel over op blok vorming.

 

 

Dit valt wel mee. Ik kijk me deze reciever op telstar 12 met een 50 cm schoteltje. Geen enkel probleem en best wel een slecht signaal maar zonder blocken, Zelfs bij slecht regenachtig weer.

Dreambox 7000 / DM500 / Samsung9500 VIA CI / 0.3 lnb / 85 cm schotel ( 20"west to 45 east ) z=z^2 +c

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...