Gast xxx40 Geplaatst: 21 oktober 2009 Geplaatst: 21 oktober 2009 weet iemand een raad hebt astra 1 op 0 staan .....goed beeld maar op spaanse canalen ,als ik naar de nederlandse canalen kijk C+ geen beeld maar 72 % doe ik soms iets verkeert
Tonskidutch Geplaatst: 21 oktober 2009 Geplaatst: 21 oktober 2009 wie is wie welke van de door jouw genoemde posities is astra 1 ???? ik zie op twee satellietposities enkele astra's 1 dus hoe moeten we weten of we je kunnen helpen als jezelf niet aangeeft welke JIJ bedoeld? ciao Good Morning Heartache Laura Fygi, Toots Thielemans
Tonskidutch Geplaatst: 21 oktober 2009 Geplaatst: 21 oktober 2009 als je de juiste LNB volgorde hebt aangehouden in aansluitingen aan de diseqc switch alsook in de settings van je receiver, dan zou je mogen verwachten dat ...> 1) de spaanse DIGITAL+ een knetterhard signaal hebben op hun transponders 2) de nederlandse canalDIGITAAL daarbij vergeleken 10% minder op de waag brengen dus als je LNB op 19,2 Oost al onzuiver is opgesteld enkel de allersterkste over de beeld-drempel te zien zijn. dus opnieuw afstellen / uitrichten van de wok en LNB's ciao Good Morning Heartache Laura Fygi, Toots Thielemans
Gast xxx40 Geplaatst: 21 oktober 2009 Geplaatst: 21 oktober 2009 Dus ik zou beter op een ND canal moeten zetten en daarop de schotel op nieuw richten ......op hotbire en astra 3 heb ik goed beeld
Gast xxx40 Geplaatst: 21 oktober 2009 Geplaatst: 21 oktober 2009 ik heb me schotel op astra 19.2 gericht maar op een spaanse frecuenci
Gast xxx40 Geplaatst: 21 oktober 2009 Geplaatst: 21 oktober 2009 welke frecuentie voor de nederlandse canalen is het beste om de schotel op de richten op astra 19.2
Tonskidutch Geplaatst: 21 oktober 2009 Geplaatst: 21 oktober 2009 als je drie LNB's hebt en hotbird is eigenlijk al goed, richt je natuurlijk niet de hele schotel opnieuw per positie maar kijk je of je aan de LNB-stand + skew wat kunt verbeteren omdat je een mutlifeed combinatie hebt op die schotel. de zwakste onder gebruikelijk veel bekeken is toch echt wel transponder 12343 RTL4 en consorten als je die zender instelt en je 19,2 Oost LNB tov de huidige uitgerichte schotel in z'n klem aanpast - > schuift draait en LNB voor of achteruit beweegt, moet je een beter resultaat krijgen. het is echter wel voor tips en adviezen van forumleden hulpzaam de type schotel en LNB-klem (mount) te beschrijven qua merk en type foto's zijn meestal nog beter om gerichte aanwijzingen te kunne geven maar ook welke receiver je hebt (dat hoeft geen geheinis te blijven) ciao Good Morning Heartache Laura Fygi, Toots Thielemans
Gast xxx40 Geplaatst: 21 oktober 2009 Geplaatst: 21 oktober 2009 dat had ik al gedaan de lnb naar vooren en naar achteren . heb een Bisatellite schotel met 3 lnb .... 1 twin lnb en 2 single lnb van merk Smart Titanium 0.2 db ..... dreambox 7020
Tonskidutch Geplaatst: 22 oktober 2009 Geplaatst: 22 oktober 2009 heb je al eens gekeken bij de foto's van een der leden de lnb's verlopen zoals je ziet van laag 13 naar links hoog 28,2 foto is van een G4 LNB klem je moet dus ook de LNB klemmen zelf op de juiste afstand en hoogte stellen de middenpositie is dus bij jou 19,2 van achter de wok naar de LNB's gekeken is de 13 Oost links 5 a 8 mm lager dan de 19,2 midden 23,5 Oost zit pal tegen de 19,2 aan en staat 3 a 5 mm hoger dan de 19,2 midden succes en deze nogmaals van vooraan de wok> ook instructief Good Morning Heartache Laura Fygi, Toots Thielemans
Gast xxx40 Geplaatst: 8 november 2009 Geplaatst: 8 november 2009 nou ik ben al 1 week mee bezig en geen resultaat, het probleem ligt op astra 19.2 heb wel beeld , maar op Cd nederland maar 77% dat is wel heel weinig , op de spaanse heb heel goed signal 98 % maar op de nederlandse noppes , heb ook de schotel gedraait ook niet werd slechter dus terug op 77% signal , iemand nog een raad , of moet ik het alles weer opnieuw doen alles eraf en opnieuw uit richten , en welke frecuenti van nederland is het beste voor eht uitrichten van de schotel op astra 19.2
edbe Geplaatst: 9 november 2009 Geplaatst: 9 november 2009 maak ff een foto van je situatie nu. misschien kunnen dan beter beoordelen. 2 x Gigablue UHD & Bigsat 42e,28e,23e,19e,13e,1w
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen