Schats Geplaatst: 24 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 24 oktober 2009 Nou, ik ben een beetje huiverig om er een andere image op te zetten dan de huidige pli maar met het opnieuw insteken en vaster draaien van de dvi aansluiting los ik het probleem niet op. VU+ DUO | ET9000 | Qnap TS-459pro+ | Qnap TS-239pro | HDI Dune prime 3.0 | WRT320N | AXIS 210 | AXIS 1031w |
nlrela Geplaatst: 24 oktober 2009 Geplaatst: 24 oktober 2009 Bij mij loopt nou het door Dream gesuggereerde image (officiele release en geen experimental) .... en na 10 minuten doet ie het nog steeds ;-) 2x VU+ Solo 4K, 2x DM8000, 1x DM800, Triax 90cm (13.0° / 19.2° / 23.5° / 28.2°)
Schats Geplaatst: 25 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 25 oktober 2009 nlrela, Dus het is een hardware probleem alsnog? Hoe oud is jou DM en als ik hem terugstuur naar Dreammultimedia gaat het geld kosten? Wat ga jij ermee doen? Thnx voor de berichtgeving. VU+ DUO | ET9000 | Qnap TS-459pro+ | Qnap TS-239pro | HDI Dune prime 3.0 | WRT320N | AXIS 210 | AXIS 1031w |
nlrela Geplaatst: 25 oktober 2009 Geplaatst: 25 oktober 2009 Het kan nog steeds een hardware of software probleem zijn. Ik heb geen idee wat de basis is voor de images die jij gebruikt. Als dit ook de experimentele images zijn, dan zou het theoretisch nog een driver probleem zijn. Vandaar dat ik voor de zekerheid nogmaals de normale release image geinstalleerd heb, waar overigens ook software fouten in (kunnen) zitten. Ik heb nog geen tijd gehad om veel tv te kunnen kijken en kan daarom niet zeggen of het probleem nog steeds optreedt. Mocht het probleem wel blijven optreden, dan zal op een gegegeven moment de irritatie zo hoog worden en als de grens bereikt is, zal ik 'm opsturen. Je moet overigens de transportkosten (aangetekend versturen, zonder HD, afstandsbediening, etc) !) naar Dream betalen. Voor de rest heeft Dream, afgezien van de laatste keer, mij nog nooit iets in rekening gebracht. De laatste keer wilden ze 10 eurie voor het transport buiten Duitsland ... Het liefst heb ik, dat ze nieuwe onderdelen opsturen, want dat gaat in de regel redelijk vlot. Reperaties kunnen bij Dream een eeuwigheid duren .... 2x VU+ Solo 4K, 2x DM8000, 1x DM800, Triax 90cm (13.0° / 19.2° / 23.5° / 28.2°)
Schats Geplaatst: 25 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 25 oktober 2009 nlrela, thnx voor je info, Ik denk dat ik dan toch nog even afwacht totdat jij dan wel of niet iets hebt geconstateerd. post even jou constateringen, dat zou geweldig zijn? ps mocht ik hem alsnog moeten versturen, kan ik dan ergens aan refereren op het board van dmm of een case nr.? alvast bedankt. VU+ DUO | ET9000 | Qnap TS-459pro+ | Qnap TS-239pro | HDI Dune prime 3.0 | WRT320N | AXIS 210 | AXIS 1031w |
Schats Geplaatst: 26 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 26 oktober 2009 Update: Films (DVD) afspelen via de DM geeft geen signaal uitval dit is namelijk nog niet 1 keer voor gekomen en mijn kinders kijken toch geregeld naar een DVD tje. Wat betreft de ingang heb ik hem op HDMI2 gezet en nu steeds zonder uitval (afkloppen)! Probleem wordt er zo niet echt overzichtelijker op. ps dit probleem is ook bij het forum van PLI aangegeven: http://www.pli-images.org/forum/viewthre...315#post_113315 Hoor graag jullie reactie. VU+ DUO | ET9000 | Qnap TS-459pro+ | Qnap TS-239pro | HDI Dune prime 3.0 | WRT320N | AXIS 210 | AXIS 1031w |
Triss Geplaatst: 26 oktober 2009 Geplaatst: 26 oktober 2009 Ik zelf echter heb hier nog geen probleem mee gehad. Nu toch al een 8 maanden oud. En hij blijft vlotjes draaien. Draai de nabilo blackhole 0.11 Met mijn 8000 heb ik dit probleem. Ook krijgt hij een groen scherm. Had hem gekocht in augustus, bij thuis komst had hij dit probleem al. Vlgde dag terug opgestuurd, anderhalve maand weggeweest. Terug aangesloten, terug zelfde probleem. Op bon stond "Scart problem fixed". Terwijl het mijn part de encoder chip is. Terug opgestuurd, en ik zit nu nog steeds te wachten... Moraal van het verhaal, zoek het eerst goed uit, voor naar Dreambox zelf te sturen. Dit duurt echt een eeuwigheid. Ik wacht nu al bijna 4 maand, en heb er nog geen sec genot van gehad. dm800hd, dm8000, wdtv live, multytenne 45 twin.
nlrela Geplaatst: 27 oktober 2009 Geplaatst: 27 oktober 2009 Helaas treedt het probleem ook met de officiele release op. Wordt het toch de Dreambox naar Dream opsturen (en de volgende acht weken geen tv meer kijken.....) 2x VU+ Solo 4K, 2x DM8000, 1x DM800, Triax 90cm (13.0° / 19.2° / 23.5° / 28.2°)
hulkman Geplaatst: 28 oktober 2009 Geplaatst: 28 oktober 2009 Hoi, Om maar eens met de deur in huis te vallen: Misschien ligt het wel aan de voeding. Dit schijnt namelijk het enige onderdeel te zijn waar DMM in slaagt altijd bij hun nieuwe HW releases een grote fout te maken die altijd optreed zo vlak tegen het einde van de garantie periode. Ik heb zelf (nog) geen 800/8000 maar een geplaagde 7025 voeding vervangen, en 1x gerepareerd. @nlrela: Ik begrijp dat jij een 800 hebt mét en een 800 zónder probleem. Zou jij mogelijkheid zien om je voedingsprints uit te wisselen en dan weer eens te testen? Ik begrijp dat je huiverig bent i.v.m. de garantie periode maar ik denk dat een handige sleutelaar best onnawijsbaar die prints kan uitwisselen. Je zou jezelf en al die anderen, inclusief mezelf als aspirant koper, een groot plezier doen. Als jij in deze korte periode al een hw-bug, en de oplossing zou ontdekken ben je voor mij de held. P.S. voordat iemand me uit maakt voor uitlokker: Ik heb 3 jaar geleden ook de voedingsprint van mijn 7025 binnen de garantieperiode vervangen omdat ik geen 8 weken zonder ontvanger wilde. Over zelfreparatie werd toen nog niet gesproken.
emree Geplaatst: 29 oktober 2009 Geplaatst: 29 oktober 2009 heb ook eenzelfde effect gehad met hdmi uitgang, terwijl scart wel goed doet. beeld valt opeens weg en is zwart (soms groen) en dan doet ie het weer. heel irritant. oplossing bij mij was de orginele dvi/hdmi kabel wat je met je dreambox hebt gekregen vervangen. Ik heb nu een dvi>hdmi converter achter mijn dreambox en gebruik een hdmi kabel om mijn dream met tv aan te sluiten. werkt perfect, geen uitval van hdmi signaal meer. dit gebruik ik al vanaf het begin al (bijna 1 jaar). Ik had 3 dagen geleden een hdmi kabel nodig voor mijn nieuw aangeschafte xbox 360 op mijn tv aan te sluiten. dus ik dacht ik gebruik mijn hdmi kabel van mijn dreambox hiervoor en sluit mijn oude orginele dvi/hdmi kabel van dream weer op mijn dreambox. had 2 dagen goed beeld tot gisteren mijn hdmi singaal weer weg viel. terug naar mijn dvi>hdmi converter met hdmi kabel en alles werkt weer goed. hoop dat jullie hier iets aan hebben. gr Emree
Schats Geplaatst: 29 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 29 oktober 2009 Emree, Bedankt voor de post, ik heb daar nog niet zo over nagedacht maar het kan idd zoiets zijn, ik ga dat testen.... VU+ DUO | ET9000 | Qnap TS-459pro+ | Qnap TS-239pro | HDI Dune prime 3.0 | WRT320N | AXIS 210 | AXIS 1031w |
Schats Geplaatst: 30 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 30 oktober 2009 Ook de nieuwe kabel werkt niet, nog steeds het wegvallend beeld. Ik heb een oudere image geflashed op mijn DM waarvan ik zeker weet daat hij hierop geen wegval gaf, ik denk dat dit het laatste redmiddel is, ik houdt jullie op de hoogte. VU+ DUO | ET9000 | Qnap TS-459pro+ | Qnap TS-239pro | HDI Dune prime 3.0 | WRT320N | AXIS 210 | AXIS 1031w |
Gast enmot Geplaatst: 30 oktober 2009 Geplaatst: 30 oktober 2009 Wat bij mij opgevallen is dat ik het alleen krijg bij RTL zenders.Heeft RTL af en toe signaal drops ofzo?.
Schats Geplaatst: 30 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 30 oktober 2009 Enmot, Dat is mij idd ook opgevallen, enkel bij RTL zenders krijg ik een down signaal, ook dvd afspelen via dreambox geeft geen probleem. Ik zou overigens niet weten hoe ik dit kan testen!!!! VU+ DUO | ET9000 | Qnap TS-459pro+ | Qnap TS-239pro | HDI Dune prime 3.0 | WRT320N | AXIS 210 | AXIS 1031w |
Gast enmot Geplaatst: 30 oktober 2009 Geplaatst: 30 oktober 2009 Dus als ik het goed begrijp nu ligt het niet aan onze tv of box(hardware) maar zit er ergens een software bugje
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen