Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Is deze combinatie mogelijk:

Multytenne dmv diseqc verbinden met een Triax schotel?

Ik heb ook nog een triax staan die ik wil gebruiken voor als het erg slecht weer is. Kan dit?

Anton

VU+ Solo2 OpenPli powered

Triax 78 Triple LNB

Qnap TS-119 NAS

Geplaatst:

Ik ga er van uit dat je je DM7025 gebruikt en dat je op beide schotels (geheel of gedeeltelijk) dezelfde satellieten wilt instellen. Ook ga ik uit van een single LNB opstelling per satelliet.

Je kan dan de Multytenne op tunerA zetten en de Triax op TunerB.

Je hebt dan geen switch nodig. Als het beeld wegvalt op TunerA dan heb je hopelijk nog wél beeld op TunerB.

Groeten, Perdi

GigaBlue Quad+ * GigaBlue 800UE+ * Synology DS411j NAS * WaveFrontier T90 28.2E-5W * draaibaar 1m.

Geplaatst:

Klopt ik heb een DM7025

De optie multytenne op tuner A en de traix op B dat wil ik niet. Want dan zit ik met het opnemen.

Ik zou gewoon de multytenne met de traix willen verbinden dmv ene diseq en dan 1 kabel naar de DM7025. Is dit mogelijk want nu heb je 2 diseq's achter elkaar. 1 van de multytenne en 1 om de multytenne met de triax te verbinden.

Anton

VU+ Solo2 OpenPli powered

Triax 78 Triple LNB

Qnap TS-119 NAS

Geplaatst:

De multytenne is een 4 ports committed switch dus A/B/C/D.

Wat je nodig hebt is een uncommitted switch zodat je kunt gaan 'rijgen'. Als je een Triax schotel met een enkele lnb wilt gaan rijgen aan je bestaande setup, koop je een 2/1 uncommitted switch en plaats je aan de ene kant de multytenne en aan de andere kant de triax.

Dan kun je aangeven dat je met uncommitted poort nummer 1 bijvoorbeeld je multytenne wilt aanspreken (met A/B/C/D voor respectievelijk de posities die staan ingesteld) en voor uncommitted poort twee je triax schotel.

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen