maximus288 Geplaatst: 22 oktober 2009 Geplaatst: 22 oktober 2009 hallo sins kort ben ik in bezit van een dreambox 800. na 2 weekeinde van proberen en toestanden heb ik hem eindelijk aan de praat met de laatste milo, cd kaart werkt hij boot wat wil je nog meer?..... ehh mischien andere zender kijken terwijl je een programma opneemt op de interne hard disk? terwijl ik opneem is mijn complete bouqketlijst grijs gekleurt, een paar kanalen [regels] zijn wit gekleurt en die kan ik ook kijken. als ik een ''grijs kanaal'' selecteer dan krijg ik een melding ''tuner bezet!'' of zoiets en na 4 seconden springt het beeld op zwart. weet iemand wat er aan de hand is en hoe het te verhelpen? alvast bedankt grt peter VU+Duo2 Blackhole - Gigablue800ue+ vix - Visiosat Bisat g4d Astra 1/2/3/hotbird
Kowalski Geplaatst: 22 oktober 2009 Geplaatst: 22 oktober 2009 De DM800 heeft maar 1 tuner, dus kun je tijdens een opname alleen de andere zenders op dezelfde transponder bekijken (de wit gekleurde kanalen bij het zappen dus). Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E
hemertje Geplaatst: 22 oktober 2009 Geplaatst: 22 oktober 2009 je hebt maar 1 tuner in je 800 je kan daarom niet afstemmen op bv 2 zenders voor gelijktijdig TV kijken en opnemen waarvan de 2 zenders op verschillende transponders zitten daarom zie kan je alleen gelijktijdig afstemmen op de witte zenders die op dezelfde transponder zitten, alle andere zenders zijn grijs gekleurd wil je gelijktijdig opnemen en TV kijken dan dien je 2 boxen aan te schaffen of 1 ontvanger met meerdere tuners onboard, je dient dan ook je schotelsetup en bekabeling hierop aan te passen DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs Hemertje.Dreambox Webmaster Sat-nerds Moderator Plinux Member
maximus288 Geplaatst: 22 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 22 oktober 2009 ok bedank voor de snelle reactie. ik leer er maar mee leven denk ik, nog eens 400 euri uitgeven voor dit probleempje gaat me iets te ver ahoewel een echtscheiding ook duur kan zijn VU+Duo2 Blackhole - Gigablue800ue+ vix - Visiosat Bisat g4d Astra 1/2/3/hotbird
Erik Slagter Geplaatst: 22 oktober 2009 Geplaatst: 22 oktober 2009 Toch is het leed iets minder groot; zenders die op de dezelfde transponder zitten kun je wel simultaan opnemen en kijken. Zo kun ned1 kijken en ned2/3 opnemen of rtl4 kijken en rtl7/8 opnemen. Je ziet dat terug in het zenderoverzicht, de zenders die je wel kunt kijken zijn niet grijs. DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org
Nuci Geplaatst: 23 oktober 2009 Geplaatst: 23 oktober 2009 Of je gebruikt dit argument naar de vrouw toe om de 800 in te ruilen voor de 8000, bij mij is dit nog niet gelukt, maar wie weet bij jou wel DM800, moteck, 500GB Fujitsu 4200RPM
maximus288 Geplaatst: 23 oktober 2009 Auteur Geplaatst: 23 oktober 2009 ik durf het haar niet te vragen ik heb zoveel spullen in huis liggen waar ze me kan slaan VU+Duo2 Blackhole - Gigablue800ue+ vix - Visiosat Bisat g4d Astra 1/2/3/hotbird
Patman Geplaatst: 23 oktober 2009 Geplaatst: 23 oktober 2009 bij mij is het wel gelukt Ik blij, zij blij..allemaal blij enne meenemen kan je ze niet (de centen) DM8000SSC - OpenPLi 3.0, Multytenne twin, Conceptronic CH3SNAS, Philips Cineos 37" Full HD
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen