Gast SatMann Geplaatst: 22 oktober 2009 Geplaatst: 22 oktober 2009 Hi guys. Velen zijn al bezig met de fantastische Milo plugin en de files van Rytec, dat is leuk om te zien voor de makers. Daarom hebben Rytec en ikzelf nog een extra moeite gedaan om alle Enigma2 gebruikers zoveel mogelijk alternatieven te geven. Wat doen wij nu. Wij maken iedere nacht "verse" kant en klare epg.dat files aan. Nu is dat BE+NL en SkyUK en BE+NL+SkyUK. We zijn volop bezig met de Csat en de Nordic. Anderen volgen zeker. Nu zullen mensen vragen waarom ook dit? Mensen die de laatste image van Nabilo V12 gebruiken voor dm800/dm8000 weten dat daar nu een extra optie in zit. Via hun epg menu kan je dus kant en klare epg.dat's laten ophalen op een gewenst tijdstip en dit ook voor meerdere epg.dat files. Zodra die files van "een epg server" binnenkomt worden die verwerkt en de image herstart ook niet meer. Getest door mezelf : BE+NL = 11 seconden, Sky Uk = 9 seconden, BE+NL+SkyUK = 17 seconden. Nu moet iedereen niet massaal gaan overstappen (iedereen moet zijn eigen goesting vinden in een image) maar mensen met andere images die er niet in slagen om eventueel Milo op gang te krijgen of het niet weten hoe het moet, kunnen dus simpel weg : * die epg.dat.gz file afhalen. * Uitpakken met rar * die epg.dat gewoon plaatsen via ftp op je /hdd path in je box. * Dan gewoon effen met telnet een sessie maken en type dan : killall -9 enigma2 * en je box herstart en verwerkt de epg.data. wij hopen alvast op deze manier iedereen een goede epg te kunnen geven zonder nog verder afhankelijk te zijn van de aangeboden "fantastische TV-Vl of Cnl+ Epg" . de link voor deze epg.dat files is : Hier klikken en kijk in de tweede tabel van boven. Mensen met Nabilo V12 kunnen het path kopieren en plakken in hun nabiloepgproviders.cf file in /etc. Anderen kunnen gewoon op het download icoontje klikken. Je moet geen 10 keer per dag eentje afhalen, ze worden enkel in de vroeger ochtend gemaakt. Alle files worden met een script automatisch gechecked op datum en ook gekleurd in groen als ze op vandaag de recente zijn. Wij danken Sat4all ook voor hun toestemming en kans om dit te posten. (als dank ook hun logo op de pagina). Wij gaan hier geen discussie aan over een image voorkeur of andere, dat doe je maar op een ander onderwerp. Wij maken dit voor jullie en indien mensen buiten de gegeven epg.dat nog anderen willen kunnen ons contacteren zodat wij kunnen kijken om die eventueel ook bij te maken. Hopelijk hebben nu alle mensen een goede epg in hun box.
DishDude800 Geplaatst: 22 oktober 2009 Geplaatst: 22 oktober 2009 Nogmaals klasse werk heren jullie werk wordt zeer gewaardeerd!
top-seve Geplaatst: 23 oktober 2009 Geplaatst: 23 oktober 2009 Ik ben niet echt 'los' met linux maar is niet proces niet te automatiseren met een cronjob? wget o.i.d.? Verder ook mijn hartelijke dank voor iedereen die meewerkt aan deze prachtige optie! Als je veel leest hoef je minder te vragen...
Littlesat Geplaatst: 23 oktober 2009 Geplaatst: 23 oktober 2009 Ik neem aan dat dit ook is gedaan... Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Gast SatMann Geplaatst: 23 oktober 2009 Geplaatst: 23 oktober 2009 top-seve wij maken enkel de epg.dat files aan. het importeren van die epg.dat files is totaal afhankelijk van je image dat je gebruikt. Ik ken bitter weinig Linux maar volgens mij moet het mogelijk zijn een plugin te maken die de epg.dat file afhaald, uitpakt en dan op de juiste plaats zet (doen ze ook zo in nabiloV12). Uiteraard mensen die met Milo plugin alles hebben kunnen perfect dit verder gebruiken, er is geen verschil in zenders of data in die files.
Kabeltje87 Geplaatst: 23 oktober 2009 Geplaatst: 23 oktober 2009 Op een image dat reboot om de epg op te halen kan een batch file er zeer eenvoudig uitzien: Citaat: wget http://www.rytec.be/epg/benluk/epg.dat.gz -O /hdd/epg.dat.gz gunzip /hdd/epg.dat.gz killall -9 enigma2 klaar. Wil je dit automatiseren, maak dan een cron job aan die deze batch file uitvoerd. Of voer deze batch file standaard uit bij het opstarten van de box. Ik heb dit niet uitgeprobeerd. Wil iemand het proberen? Willy ~~Rytec Team~~ Mutant HD-2400 / OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler) VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS *All Rytec EPG POWERED*
Gast MiLo Geplaatst: 23 oktober 2009 Geplaatst: 23 oktober 2009 Ik zou zeggen, doe niet te veel moeite, ik ben van plan om support voor externe epg.dat files in te bouwen in de EPGImport plugin.
Kabeltje87 Geplaatst: 23 oktober 2009 Geplaatst: 23 oktober 2009 Danke. Maar ook: in de xmtv plug-in zit al 90 % van de tools nodig om de epg.dat file te importeren als ik het goed begrijp. Willy ~~Rytec Team~~ Mutant HD-2400 / OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler) VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS *All Rytec EPG POWERED*
Gast SatMann Geplaatst: 23 oktober 2009 Geplaatst: 23 oktober 2009 Milo, fantastisch nieuws! dan kunnen alle Milo gebruikers deze ook gebruiken. en ik moet toegevegen, effen op de kop drukken (als je niet kan wachten tot de volgende dag) en binnen de 9 seconden een nieuwe epg is wel luxe hoor :-) maar ik vrees dat het met niet gepatched images wat omslachtiger zal worden, want daar zal je inderdaad nog een killall achter moeten zetten.
Gast MiLo Geplaatst: 23 oktober 2009 Geplaatst: 23 oktober 2009 Belangrijkste probleem voor niet-gepatchte images is dat ze maar een enkele epg.dat kunnen inlezen. Op zich is het nu in MiLo en PLI geen probleem om XML te gebruiken, omdat je tijdens de import (die enkele minuten duurt) gewoon kunt doorgaan met zappen en opnemen enzo. Ik kan nog proberen of ik met weinig CPU effort een aantal epg.dat files aan elkaar kan 'plakken'. Dan kun je ook in niet-gepatchte images EPG uit verschillende bronnen samenvoegen. Veel mooier dan alle voorgaande oplossingen zou zijn om gewoon een database te gaan gebruiken voor de EPG. Dan kun je, afhankelijk van disk/flash/usb ruimte in principe een maand EPG voor duizend zenders zonder problemen gebruiken.
Obi Wan Geplaatst: 23 oktober 2009 Geplaatst: 23 oktober 2009 Ik denk dat het ook die richting op moet gaan aangezien de lijst met kanalen alsmaar groter wordt en ook de vraag naar deze plugin blijft stijgen. Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E
Simean Geplaatst: 23 oktober 2009 Geplaatst: 23 oktober 2009 Werkt super ! Net Nabilo erop gezet en een lijntje van rytec in de epgproviders geplaatst. Gaat heel snel op deze manier ! Kan dit ook niet voor de enigma1 boxjes ? Dreambox DM800HD met de laatste Nabilo Visiosat Big Bisat - Astra 28.2E / Astra 23.5E / Astra 19.2E / Hotbird 13E / Eurobird 9E / Sirius 4.8E / Thor 0.8W / AB3 5W
Kabeltje87 Geplaatst: 23 oktober 2009 Geplaatst: 23 oktober 2009 Origineel bericht van: Simean Kan dit ook niet voor de enigma1 boxjes ? Ik heb e.e.a. geprobeerd op een enigma1 box. Maar nog geen succes tot nog toe. Willy ~~Rytec Team~~ Mutant HD-2400 / OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler) VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS *All Rytec EPG POWERED*
Gast SatMann Geplaatst: 23 oktober 2009 Geplaatst: 23 oktober 2009 @simean, blij dat te horen. Gaat snel hé Milo, ik zou effen de vraag stellen aan de gebruikers hier (of een soort stemming) Want tenslotte steek jij daar enorm veel tijd in en het is zonde mocht er geen 30% interesse hebben in al je werk. Het zou in ieder geval prachtig zijn mocht ook dit beschikbaar zijn. Maar..anderzijds, is het dan gewoon niet beter om hetzelfde te doen als nabilo en dat je een lijst kan gebruiken met de epg.dat files die je wilt? Dan heb je ook voor honderden kanalen epg als je dat wilt. Wij zijn bijna klaar met Csat ook. Dan nog Sky Germany, hisp. spanje
Tygo Geplaatst: 23 oktober 2009 Geplaatst: 23 oktober 2009 geen interesse ??? een van de beste plugins op de dm800..! maar ik wil niet teveel vragen,lees alleen maar en gebruik het! thxxxxxxx
Aanbevolen berichten