Ga naar inhoud

Nieuw : kant en klare epg.dat files voor alle E2 gebruikers

Aanbevolen berichten

• Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Als ik de instructies volg, krijg ik in de telnet sessie:

Could Not Kill Pid 7140:No Such Process.

En dus geen epg...helaas.

Weet iemand raad?

B17 confused

Receivers:Dreambox 920;Dreambox One. Sat's: 4.8°E, 9°E, 13°E, 19.2°E, 23.5°E, 28.2°E en Cable Ziggo.

Geplaatst:
Origineel bericht van: SatMann
@simean,

blij dat te horen. Gaat snel hé wink

Milo, ik zou effen de vraag stellen aan de gebruikers hier (of een soort stemming)
Want tenslotte steek jij daar enorm veel tijd in en het is zonde mocht er geen 30% interesse hebben in al je werk.

Het zou in ieder geval prachtig zijn mocht ook dit beschikbaar zijn.
Maar..anderzijds, is het dan gewoon niet beter om hetzelfde te doen als nabilo en dat je een lijst kan gebruiken met de epg.dat files die je wilt? Dan heb je ook voor honderden kanalen epg als je dat wilt.
Wij zijn bijna klaar met Csat ook.
Dan nog Sky Germany, hisp. spanje

Niet leuk, daarmee zou je mij dus bijvoorbeeld puur afhankelijk maken van de epg.dat aanbieders, laat ik nu net van een paar exotische zenders geinteresseert zijn in de epg, die ik nu nog met een eigen xml file binnen kan halen hetgeen met jouw voorstel dus niet meer lukt...

mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Geplaatst:

Het was al top, met deze mogelijkheden gaat de box steeds leuker worden!

Echt topwerk van Milo en Rytec en wie dan ook.

Kan niet wachten op de volgende release van Milo en nog meer EPG buiten de nu al fantastische en onmisbare EPG voor NL+B+UK!

Ik begrijp uit de reactie van aardbei dat je ook zelf andere xml-files kan toevoegen? Hoe? En waar vandaan?

Op welk tijdstip binnen de 24 uur is de nieuwe EPG-info beschikbaar? (Automatisch ophalen op een tijdstip ervoor houdt dan in dat je altijd een dag achterloopt en dus 6 dagen EPG hebt i.p.v. 7).

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:

nou, als je een gepatched image hebt kun je volgens mij met meerdere sources werken, ik meen me trouwens ook te herinneren dat Milo vanuit meerdere xml sources ook de epg.dat voor niet gepatchte images wil gaan maken (als dat niet al kan), is een kwestie van ff wachten waarschijnlijk

mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

Geplaatst:

Een mogelijkheid voor het aanmaken van de datafiles is mc2xml, een programma voor Windows, Mac en Linux, te vinden op mc2xml.110mb.com. (En uiteraard goed de datafiles van MiLo bestuderen.)

Sommige EPGs lopen tot 14 dagen vooruit.

Geplaatst:

Helaas werkt het voor mij dus niet...

B17

Receivers:Dreambox 920;Dreambox One. Sat's: 4.8°E, 9°E, 13°E, 19.2°E, 23.5°E, 28.2°E en Cable Ziggo.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Blackbriar
Een mogelijkheid voor het aanmaken van de datafiles is mc2xml, een programma voor Windows, Mac en Linux, te vinden op mc2xml.110mb.com. (En uiteraard goed de datafiles van MiLo bestuderen.)

Sommige EPGs lopen tot 14 dagen vooruit.

Ik gebruik speciaal niet 14 dagen ivm de inleestijd die de huidige plugin nodig heeft alsook het memory gedeelte.
Dus houd ik het voorlopig op een week.
Maar zoals de film1 zenders kun je niet via mc2xml ophalen en nog wat anderen, die haal ik elders.
Ik heb nu ook al de xmltv voor csat klaar en op de site staan.
Maar tegelijkertijd staan dus ook dezelfde bestanden als epg.dat beschikbaar.
Deze zijn nu al bruikbaar door andere images en zelfs andere boxen.

Milo is zeker bereid om ook iets dergelijks in z'n image te voorzien om die epg.dat binnen te halen zolang de programmering maar universeel blijft. Dit geldt ook voor Pli hoop ik.

@B17,
Welke optie wil je installeren nu? de xmltv import of direct de epg.dat files?

@Lexzie,
Het beste haal je nu mijn epg op na 4uur 's morgens, dan is ie bijgewerkt.

@Aardbei,
Zelfs met het voorstel om epg.dat te gebruiken kun je ook hier meerdere epg.dat bestanden gewoon toevoegen.
Je selecteert dan de providers in een scherm waarvan je de epg wilt hebben.
Daarom ben ik drukdoende al die verschillende files te maken hiervoor samen met Satmann en uiteraard met de programmatie van Milo.
Ik kan voor jou ook die xml files omzetten naar epg zodat je die ook als "provider" kunt toevoegen in die situatie.

~~Rytec Team~~

VU+DUO OpenPli-TVV-Pana TH42-PV700

VUSolo,DM7025+,DM500

*Pli/Rytec EPG POWERED*

Geplaatst:

aardbei,

ik zeg dus zeker niet om die milo plugin op te bergen hé, in tegendeel, het was enkel de vraag of mensen kunnen kiezen tussen kant en klare epg.dat files of een xmltv plugin wat ze gaan gebruiken?

die xmltv plugin van milo mag niet verdwijnen want wij gebruiken die zelf om die .dat files aan te maken :D

mocht Milo erin slagen om de gebruikers zelf te laten kiezen voor welke zenders ze epg willen uit een grote db, dat zou super zijn, maar je moet dan wel de epg vinden.

We krijgen nu al te horen dat bepaalde kanalen er niet in zitten, maar ja, als je nergens info vind, kunnen we ze er moeilijk in steken hé :D

en daarom ook dat op de site van Rytec alles dubbel staat voor alle gebruikers, dat was ook het opzet, voor iedereen een bereikbare epg, en zeker niet enkel epg.dat.

hopelijk wat duidelijker.

Geplaatst:
aardbei,

ik zeg dus zeker niet om die milo plugin op te bergen hé, in tegendeel, het was enkel de vraag of mensen kunnen kiezen tussen kant en klare epg.dat files of een xmltv plugin wat ze gaan gebruiken?

Oke, vooral dat xmltv stukje niet opbergen is voor mij essentieel wink

die xmltv plugin van milo mag niet verdwijnen want wij gebruiken die zelf om die .dat files aan te maken :D

Dat zou anders ook mijn probleem geweest zijn

mocht Milo erin slagen om de gebruikers zelf te laten kiezen voor welke zenders ze epg willen uit een grote db, dat zou super zijn, maar je moet dan wel de epg vinden.
We krijgen nu al te horen dat bepaalde kanalen er niet in zitten, maar ja, als je nergens info vind, kunnen we ze er moeilijk in steken hé :D

en daarom ook dat op de site van Rytec alles dubbel staat voor alle gebruikers, dat was ook het opzet, voor iedereen een bereikbare epg, en zeker niet enkel epg.dat.

hopelijk wat duidelijker.

Gelukkig maar, je post een stukje terug (van die 30%) kreeg ik de indruk dat je een poll voorstelde om alleen nog de .dat te doen en geen xml meer. Dat vondt ik niet zo'n fijn idee;)

Je kunt je alleen wel voorstellen dat ik niet de mensen die geen Nabilo draaien en het met de gedownloadde epg.dat niet voor elkaar krijgen daar doorheen ga loodsen, dat zou een behoorlijke herhaling van zetten geven wink

mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

Geplaatst:

@B17,

Welke optie wil je installeren nu? de xmltv import of direct de epg.dat files?

Ik wil dus de rechtstreekse epg.dat optie doen, op de manier zoals beschreven door Satmann aan het begin van dit bericht.

Ik krijg dus bij de opdracht killall -9 enigma2 een foutmelding. Komt dat omdat ik Gemini gebruik....

B17

Geplaatst:
Origineel bericht van: Rytec

@Aardbei,
Zelfs met het voorstel om epg.dat te gebruiken kun je ook hier meerdere epg.dat bestanden gewoon toevoegen.
Je selecteert dan de providers in een scherm waarvan je de epg wilt hebben.
Daarom ben ik drukdoende al die verschillende files te maken hiervoor samen met Satmann en uiteraard met de programmatie van Milo.
Ik kan voor jou ook die xml files omzetten naar epg zodat je die ook als "provider" kunt toevoegen in die situatie.

meerdere epg.dat's samenvoegen, heb je daar dan Milo's plugin bij nodig?
En werkt 't dan ook op een niet gepatched image?

mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

Geplaatst:

Mijn plan is om de importer in de toekomst zowel xmltv als epg.dat files te laten inlezen.

Voor niet gepatchte images betekent dit dat ik iets moet gaan maken om epg.dat files samen te voegen. Dat gaat de plugin zelf doen, ik denk wel dat het efficient mogelijk is - dus zonder ze helemaal uit te moeten pluizen.

Images met een "load" patch, zoals Nabilo, kunnen epg.dat files inlezen zonder reboot, dus hoeven ze ook niet samengevoegd te worden.

Ik heb aan MiLo image van 2009-10-24 de "load" patch alvast toegevoegd.

Het maken van een epg.dat file uit XML loopt nu nog heel "stroef". Ik kan daar waarschijnlijk wel iets aan verbeteren, door een paar rekenintensieve onderdelen te vervangen door C++ code.

Geplaatst:

Volgens mij zit in Oozoon de load patch (is dezelgde patch die crossEPG nodig heeft).

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.