Ga naar inhoud


zelf een envelope ontwerpen, gelden er voorwaarden?


gerrit B

Aanbevolen berichten

Ik ben bijna door mijn enveloppen en normaal bestel je gewoon weer een doos vol van die dingen, maar wil er nu een persoonlijk tintje aan geven.

Dus niet een saaie zakelijke enveloppe met alleen een logo links boven in de hoek, maar met mijn kleuren laserprinter kan ik eenvoudig kleine series maken die aansluiten op de actualiteit als openingen, verhuizing, vakanties, sinterklaas, kerstdagen enz.

Maar gelden er ook regels waar je je aan moet houden?

Ik weet inmiddels dat venster enveloppen slecht tegen een warme laserprinter kunnen en natuurlijk kun je niet wat nabij de plek van de postzegel en het adres plaatsen, maar welke regels gelden er voor de rest van de enveloppe?

Ik ben al wel aan het zoeken geweest of tante post daar eisen aan stelt, maar naast de plaats van het adres ed. kan ik daar niet veel over vinden.

Wie weet daar meer over?

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


kijk, dat zocht ik, maar zie ook

 

De richtlijnen in deze brochure gelden voor alle poststukken, m.u.v. poststukken die te groot

zijn voor de brievenbus van de ontvanger (groter dan 265 x 380 x 32 mm) en poststukken die

zwaarder zijn dan 3 kg.

 

Dus geen keiharde eisen maar richtlijnen waarbij je ruimte vrij moet houden voor je postzegel, ruimte voor het adres en rechts onder een strook voor de indexzone.

 

of zijn er toch ook nog andere regels?

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

tegen het einde van het jaar kom ik zendingen tegen die niet groter zijn dan een lucifer doosje.heel onhandig en kunnen makelijk zoek raken.kan geen index code op en word dus handmatig verwerkt wat natuurlijk door het formaat vertraging kan op leveren.

 

gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...